Hallo Iedereen!
Wil een nieuwe accu gaan monteren in m'n '04 Cooper S. Volgens mij ligt er nog de af-fabriek accu in.
Loopt te snel leeg laatste tijd en heb tikkende naalden in m'n chronopakket als ik start. Hopelijk is dat ook over met nieuwe accu.
Ik wilde even wat checken,
-Ik hoef toch geen originele te gebruiken?
-Uiteraard pak ik accu met dezelfde afmetingen, maar mag ik wat hoger inschalen dan standaard qua capaciteit ivm zwaardere audio?
-Het startvermogen, moet dat hetzelfde zijn, of mag dat ook wat hoger zijn?
Wat zijn jullie ervaringen met gunstig geprijsde accu's?
Capaciteit nieuwe accu
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
- JR mini
- Enthousiast
Bericht
Re: Capaciteit nieuwe accu
- Je hebt geen originele nodig (MINI maakt uiteraard ook geen accu's) zolang deze maar geschikt is.
- Hoger kan altijd en zeker indien je meer 'stroomvreters' hebt is dit aan te raden. Had zelf eerst een 52 Ah accu (standaard MINI accu is 55Ah), maar dat ging niet goed (kan ook aan de accu zelf hebben gelegen aangezien deze door een pechdienst vervangen is), maar later toch maar voor een zwaardere variant (63 Ah) gegaan en geen problemen meer.
- Koudstartvermogen mag hoger zijn lijkt mij aangezien fabrikanten hiermee juist adverteren
Ik heb geen ervaring met goedkopere accu's, ik dacht dat die van mij ±120,- kostte.
- Hoger kan altijd en zeker indien je meer 'stroomvreters' hebt is dit aan te raden. Had zelf eerst een 52 Ah accu (standaard MINI accu is 55Ah), maar dat ging niet goed (kan ook aan de accu zelf hebben gelegen aangezien deze door een pechdienst vervangen is), maar later toch maar voor een zwaardere variant (63 Ah) gegaan en geen problemen meer.
- Koudstartvermogen mag hoger zijn lijkt mij aangezien fabrikanten hiermee juist adverteren
Ik heb geen ervaring met goedkopere accu's, ik dacht dat die van mij ±120,- kostte.
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Nee, ik ben geen kapper....
Ik ga morgen een VMF Accu kopen. Mooie prijs voor een goede accu (volgens ervaring verkoper en reviews op 't wereldwijdeweb)
52 AH, 480 NEM. Prijs: 75 euro.
http://www.accudienst.nl/prod/55052/vmf ... ml#-review" onclick="window.open(this.href);return false;
52 AH, 480 NEM. Prijs: 75 euro.
http://www.accudienst.nl/prod/55052/vmf ... ml#-review" onclick="window.open(this.href);return false;

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik geloof ik 5 of 6 tientjes.
Yuasa accutje dacht ik, heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Ik heb er inmiddels drie oid die telkens bij pa in de garage aan de druppellader hangen voor het geval het weer eens nodig mocht zijn
Yuasa accutje dacht ik, heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Ik heb er inmiddels drie oid die telkens bij pa in de garage aan de druppellader hangen voor het geval het weer eens nodig mocht zijn

- Manick
- Sponsor
Bericht
Ik heb zelf een Bosch S4005 in de Mini totaal met korting 85 euro
- martijnvanderh
- Mod virus alert!
Bericht
Nee, ik ben geen kapper....
Ook wel goede accu's denk ik.
Ik heb het nieuwe type van VMF meegekregen, nog steeds 62AH maar dan met 520A ipv 480A startcapaciteit. Voor 75 euro. Ga 'm morgen installeren.
Ik heb het nieuwe type van VMF meegekregen, nog steeds 62AH maar dan met 520A ipv 480A startcapaciteit. Voor 75 euro. Ga 'm morgen installeren.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors