Beste mensen,
Ik had vanmiddag meer tandwielen op straat liggen dan in de bak.....
Hij is officieel overleden, in een klap een hoop geratel en alles op straat !
Het leek allemaal zo goed, hij schakelde prima, maar toen ineens....
Eigelijk wil ik hem ombouwen naar een 6 bak van een S omdat ik overal lees dat de 5
bak slecht is !
Dan heb ik echter nog een aantal delen meer nodig, wie heeft er sugesties over de aanschaf van een nieuwe bak ?
Groeten,
Mart
Versnellingsbak vervangen
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Dat lijkt me wel even schrikken als de tandwielen over de straat ratelen.
De 6-bak in de Cooper bouwen zal niet gaan, dat past gewoon niet. Alles op de S bak is gewoon wat dikker waardoor het niet zal gaan of zeer kostbaar omdat er meer dan alleen de bak vervangen zal moeten.
Je zou M7 Racing eens kunnen bellen, geen ander heeft zoveelk ervaring met de bakken omdat ze bij hun ook steeds kapot gaan. Misschien hebben ze nog wat liggen of kunnen ze je wat meer info geven.
De 6-bak in de Cooper bouwen zal niet gaan, dat past gewoon niet. Alles op de S bak is gewoon wat dikker waardoor het niet zal gaan of zeer kostbaar omdat er meer dan alleen de bak vervangen zal moeten.
Je zou M7 Racing eens kunnen bellen, geen ander heeft zoveelk ervaring met de bakken omdat ze bij hun ook steeds kapot gaan. Misschien hebben ze nog wat liggen of kunnen ze je wat meer info geven.
- kooitje
- Nieuwsgierig
- Locatie: Lochem
Bericht
Bedankt Berthil,
Vandaag heb ik contact gehad met M7 Racing, en begin komende zaterdag met een ombouw
van 5 naar 6 bak!
Als er meer mensen zijn die intresse hebben in de ombouw van een 5 naar 6 bak, let us know.
We kunnen na zaterdag meer vertellen over de conversie.
Er komt een Cooper S bak onder mijn Cooper, er zal dus niet alleen een nieuwe bak onder komen
maar ook nieuwe aandrijfassen, nieuwe drukgroep, nieuwe schakelkabels, en dat soort zaken.
Ook zal er in de toekomst een Cooper S motor in komen, met die wetenschap heb ik er dus voor gekozen
om een 6 bak te monteren ipv een 5 bak te laten reviseren, aangezien ook de behuizing defect is geraakt
door de ontploffing van mijn bak.
Ik houd jullie op de hoogte,
THNX
Vandaag heb ik contact gehad met M7 Racing, en begin komende zaterdag met een ombouw
van 5 naar 6 bak!
Als er meer mensen zijn die intresse hebben in de ombouw van een 5 naar 6 bak, let us know.
We kunnen na zaterdag meer vertellen over de conversie.
Er komt een Cooper S bak onder mijn Cooper, er zal dus niet alleen een nieuwe bak onder komen
maar ook nieuwe aandrijfassen, nieuwe drukgroep, nieuwe schakelkabels, en dat soort zaken.
Ook zal er in de toekomst een Cooper S motor in komen, met die wetenschap heb ik er dus voor gekozen
om een 6 bak te monteren ipv een 5 bak te laten reviseren, aangezien ook de behuizing defect is geraakt
door de ontploffing van mijn bak.
Ik houd jullie op de hoogte,
THNX
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Kijk eens aan. Ik wist wel dat ze nog een zesbak hadden liggen maar wist niet dat het zou passen. Bedenk wel dat de overbrengingen van de pre-facelift bak wat langer zijn dan van de 5-bak van midlands.
Over een Cooper S motor inbouwen zou ik me nog even achter de oren krabben
Over een Cooper S motor inbouwen zou ik me nog even achter de oren krabben

- kooitje
- Nieuwsgierig
- Locatie: Lochem
Bericht
Inruilen voor een S is geen optie, ik ben zelf erg handig met sleutelen dus ombouwen moet
te doen zijn! De kosten van de ombouw is uiteindelijk goedkoper dan een andere kopen.
Mijn KM stand is vrij hoog, dus nieuwe motor en bak doen mijn auto wel goed denk ik !
Verder is de auto echt nog in super top staat, krijg er gewoon teweinig voor terug met inruil....
Dat zou je ook doen voor de versnellingsbak..... hahahahahaBerthil schreef:Kijk eens aan. Ik wist wel dat ze nog een zesbak hadden liggen maar wist niet dat het zou passen. Bedenk wel dat de overbrengingen van de pre-facelift bak wat langer zijn dan van de 5-bak van midlands.
Over een Cooper S motor inbouwen zou ik me nog even achter de oren krabben
Inruilen voor een S is geen optie, ik ben zelf erg handig met sleutelen dus ombouwen moet
te doen zijn! De kosten van de ombouw is uiteindelijk goedkoper dan een andere kopen.
Mijn KM stand is vrij hoog, dus nieuwe motor en bak doen mijn auto wel goed denk ik !
Verder is de auto echt nog in super top staat, krijg er gewoon teweinig voor terug met inruil....
- Sid
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik hoop wel dat je de onderdelen tegen inkoop kan krijgen, want als je het blok gaat vervangen zit je zo op 5000 euro onderdelen (2 aandrijfassen, 400 pstuk bijvoorbeeld). en daar komt dan het blok nog eens bovenop!
als je het dan toch gaat doen zou ik meteen de motor en de bak doen, in plaats eerst de bak op het cooper blok te zitten. de koppeling etc zijn ook allemaal anders (andere afmetingen ingaande as oid
)

als je het dan toch gaat doen zou ik meteen de motor en de bak doen, in plaats eerst de bak op het cooper blok te zitten. de koppeling etc zijn ook allemaal anders (andere afmetingen ingaande as oid

- kooitje
- Nieuwsgierig
- Locatie: Lochem
Bericht
Ook is mijn schakelmechaniek vervangen om de hele boel te kunnen schakelen, nieuwe kabels, schakelblok onderaan de pook en dat soort dingen.
Ik heb er alle vertrouwen in dat ik hem goed klaar krijg, de aandrijf assen die ik onder mijn mini heb zitten zijn ook al aan vervanging toe ( na 186.000 Km.) Dus die kosten had ik toch al, en ze kosten trouwens geen 400 per stuk hoor.
De motor is een project dat ik voor komende zomer heb staan, eerst maar eens wat kosten spreiden om niet in een keer een paar duizend euro uit te moeten geven.
De motor waar ik de bak van heb gedemonteerd vandaag is ook nog tekoop, hopen dat hij over een paar maanden nog tekoop staat, dan koop ik die er gewoon bij!
I know, ik heb nieuwe assen besteld, en heb de hele koppeling inclusief vliegwiel en startmotor van een Cooper S gedemonteerd.Sid schreef:ik hoop wel dat je de onderdelen tegen inkoop kan krijgen, want als je het blok gaat vervangen zit je zo op 5000 euro onderdelen (2 aandrijfassen, 400 pstuk bijvoorbeeld). en daar komt dan het blok nog eens bovenop!![]()
als je het dan toch gaat doen zou ik meteen de motor en de bak doen, in plaats eerst de bak op het cooper blok te zitten. de koppeling etc zijn ook allemaal anders (andere afmetingen ingaande as oid)
Ook is mijn schakelmechaniek vervangen om de hele boel te kunnen schakelen, nieuwe kabels, schakelblok onderaan de pook en dat soort dingen.
Ik heb er alle vertrouwen in dat ik hem goed klaar krijg, de aandrijf assen die ik onder mijn mini heb zitten zijn ook al aan vervanging toe ( na 186.000 Km.) Dus die kosten had ik toch al, en ze kosten trouwens geen 400 per stuk hoor.
De motor is een project dat ik voor komende zomer heb staan, eerst maar eens wat kosten spreiden om niet in een keer een paar duizend euro uit te moeten geven.
De motor waar ik de bak van heb gedemonteerd vandaag is ook nog tekoop, hopen dat hij over een paar maanden nog tekoop staat, dan koop ik die er gewoon bij!
- kooitje
- Nieuwsgierig
- Locatie: Lochem
Bericht
Hallo allemaal,
vandaag hebben we een start gemaakt met het demonteren van de 5 bak, de gehele voorzijde van de auto is gedemonteerd, en de 6 bak ligt klaar voor montage.
Komende dinsdag komen de laatste onderdelen binnen (versnellingsbak kabels) en dan moet hij woensdag weer rijden!
Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe hij dan rijdt!
Als er mensen zijn die ook overwegen een 6 bak te monteren, neem contact op met M7 racing, ze zijn er erg gespecialiseerd in heb ik wel gemerkt vandaag !!!
I will keep you posted



vandaag hebben we een start gemaakt met het demonteren van de 5 bak, de gehele voorzijde van de auto is gedemonteerd, en de 6 bak ligt klaar voor montage.
Komende dinsdag komen de laatste onderdelen binnen (versnellingsbak kabels) en dan moet hij woensdag weer rijden!
Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe hij dan rijdt!
Als er mensen zijn die ook overwegen een 6 bak te monteren, neem contact op met M7 racing, ze zijn er erg gespecialiseerd in heb ik wel gemerkt vandaag !!!
I will keep you posted



- Smini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Utrecht
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors