Vervangen Antenne Base module R56

guillermo82
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Vervangen Antenne Base module R56

06 jan 2014, 12:45

Goedemorgen iedereen..

Al een tijd helemaal tevreden met mijn Mini cooper R56 uit 2007. Nu is vandaag het volgende gebeurd. Mijn vriendin er in laten rijden en die dacht aardig te zijn en mijn auto door de wasstraat te nemen... Gevolg..

Antenne afgebroken en ook de antenne module gescheurd... Leuk begin van de week... Nu werkt de ontvangst en navi nog goed (tot nu toe) en heb het gat even met waterdichte speedtape afgedicht.

Snel even online gekeken om het te laten vervangen, de module zelf kost 135 euro in DE (valt dus nog mee).. maar ik heb geen idee hoe ik het moet monteren, heb even gekeken, maar als de dood om de binnenbekleding van het dak aan gort te helpen... Denk ook dat het niet een goedkope grap gaat worden bij de mini garage..

Iemand ervaring met het vervangen van deze antenne base module?? Gaat hier om part nummer 65203442123 (aangezien ik ook navigatie in de mini heb)...

Thnxs alvast!

Guillermo
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Vervangen Antenne Base module R56

06 jan 2014, 16:35

Wellicht heb je hier iets aan:

http://www.northamericanmotoring.com/fo ... -base.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor verwijderen van de antenne zul je toch de headliner wat los moeten halen. Niet helemaal eruit, maar voldoende ruimte maken om je hand/arm erdoor te wurmen zodat je de stekkers kan losmaken en die moer losdraaien.

Oh, enne je vriendin een keer vertellen dat je nooit, maar dan ook écht nooit, een MINI door de (kr)/(w)asstraat haalt. Maar netjes met de hand wassen via 2-emmer-systeem.

Terug naar “Exterieur”