hallo iedereen!
ik ben nieuw hier en heb een aantal vragen.
ik vind dat mijn mini cooper 1.6 van 2003 geen S toch redelijk stijf rijd nu zou ik graag willen weten of dit normaal is of dat er een oplossing voor is BV een schroefset ofzo? normaal gezien weet ik ook dat dit redelijk stijf is maar misschien zit er toch wat verschil in, ik heb hem nu ongeveer 3 weken en ben er zeer tevreden van.
alvast bedankt!
Mini Cooper rijdt erg stijf?
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: mini cooper rijdt erg stijf?
Hangt er vanaf wat je "stijf vind "
Dacht dat mijn coupe ook stijf was maar na een andere stabistang en rubbers en een schroefset tilt hij nu zijn achterste bandje af en toe op als de nieuwe inrit thuis opdraai dus kan altijd stijver
. Maar standaard ophanging minder stijf maken lijkt me nou niet echt een upgrade
Dacht dat mijn coupe ook stijf was maar na een andere stabistang en rubbers en een schroefset tilt hij nu zijn achterste bandje af en toe op als de nieuwe inrit thuis opdraai dus kan altijd stijver

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- indiaan
- Nieuw Lid
Bericht
bedankt voor je reactie!
ik ben aan het twijfelen voor een schroefset te monteren ik dacht aan eentje van TA technics kost 300 euro.
je hoort best veel kraken van binnen ik woon in belgie dus daar heb je al veel onverharde wegen waardoor je je dashboard wel eens hoort kraken ofzo maar ik denk dat ze dat allemaal wel hebben of zit ik mis?
ik ben aan het twijfelen voor een schroefset te monteren ik dacht aan eentje van TA technics kost 300 euro.
je hoort best veel kraken van binnen ik woon in belgie dus daar heb je al veel onverharde wegen waardoor je je dashboard wel eens hoort kraken ofzo maar ik denk dat ze dat allemaal wel hebben of zit ik mis?
- maiky maik
- Be Mini
Bericht
@ Casper, knooierd! Dat vraagt die toch toch helemaal niet.. Hoop bagger en geen antwoord.
@ Hiawatha, kussen onder je kont
Runflats zijn nou eenmaal erg stug,
Je kan er banden onderleggen zonder runflat en/of dikker banden.
Scheelt een hoop.
@ Hiawatha, kussen onder je kont

Je kan er banden onderleggen zonder runflat en/of dikker banden.
Scheelt een hoop.
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
Nou zeg
ook gelukkig nieuwjaar
Maar je hebt gelijk weetniet wat je er nu onder hebt maar mocht je 18 inch hebben bv terug naar 17 inch en de runflats vaarwel zeggen. Dan zal je zien dat het een hoop scheelt

Maar je hebt gelijk weetniet wat je er nu onder hebt maar mocht je 18 inch hebben bv terug naar 17 inch en de runflats vaarwel zeggen. Dan zal je zien dat het een hoop scheelt

- indiaan
- Nieuw Lid
Bericht
ja dat zou ook een oplossing zijn
ik heb gewone bande eronder geen runflats, maar ik had overlaatst een setje winterbanden met een redelijk dikke band eronder en dat maakte geen verschil alleen maar erger!
maar als het toch zo stijf rijd dan kan ik er net zo goed een schroefset onder gooien.
bedank!

maar als het toch zo stijf rijd dan kan ik er net zo goed een schroefset onder gooien.
bedank!
- indiaan
- Nieuw Lid
Bericht
ik heb er gewoon cooper s velgjes opliggen welk maat weet ik niet dircet uit mijn hoofd maar het zijn wel 17 inch
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht 
Precies en als je meer comfort wil idd voor een goede schroefset gaan en niet de fout maken van alleen veren want dan wordt het alleen maar erger suc6 en geniet van je ride

- indiaan
- Nieuw Lid
- speedy
- NMC Legend
Bericht
gaan we nu beweren dat een schroefset meer comfort bied als de standaard veren met standaard hoogte? forum word ook steeds gekker :-D
- maximiliaan
- Mod virus alert!
Bericht
't is en blijft mini natuurlijk, voor dat kart gevoel lever je 'helaas' wat comfort in maar dat krijg je dubbel en dwars terug qua rijplezier 

From MINI Roadster to MINI F56 Cooper to a F56 S with JCW kit
- thomg88
- Nieuwsgierig
Bericht
TA Technix is ontzettend stug.. Misschien beter een schroefset die in hardheid verstelbaar is, die zijn alleen wel wat duurder dan 300,-
- Erjen
- Bijna verslaafd
Bericht
Had je maar geen Mini moeten kopen, ze staan bekend om het stijve kart gevoel. Een A1 of een Mito is dan een betere optie
Denk dat je met het stijve gevoel meer "stug" bedoelt?
Dan heb ik nog wel wat goeie tips!
- 13 inch velgen monteren met winterbanden
- Air ride eronder jassen
- Vrachtwagen zetels erin (je weet wel, met die mooie vering eronder)
- Alle stabilisatiestangen eronder uit halen.
- het liefst ook nog 165 bandjes eronder

Denk dat je met het stijve gevoel meer "stug" bedoelt?
Dan heb ik nog wel wat goeie tips!
- 13 inch velgen monteren met winterbanden
- Air ride eronder jassen
- Vrachtwagen zetels erin (je weet wel, met die mooie vering eronder)
- Alle stabilisatiestangen eronder uit halen.
- het liefst ook nog 165 bandjes eronder
Uhr
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat heb ik niet gezegd Daiel, maar als ik naar mijn auto kijk is hij niet harder, stuger geworden na montage van een schroefset. Weggedrag is wel een stuk beter geworden

speedy schreef:gaan we nu beweren dat een schroefset meer comfort bied als de standaard veren met standaard hoogte? forum word ook steeds gekker :-D
Dat heb ik niet gezegd Daiel, maar als ik naar mijn auto kijk is hij niet harder, stuger geworden na montage van een schroefset. Weggedrag is wel een stuk beter geworden

- Mini-Gijs
- Be Mini
Bericht
Re: Mini Cooper rijdt erg stijf?
Wazig topic! Een gewone mini is te hard geveerd en met een sportverenset wordt dat beter? Ik dacht juist dat je daar een stijvere en strakkere ophanging van krijgt?
Als er in België zoveel onverharde wegen zijn moet hij misschien gaan zoeken naar een leuke ouderwetse Mini Moke? Of zelfs een leuke, oops, lelijke eend?
Als er in België zoveel onverharde wegen zijn moet hij misschien gaan zoeken naar een leuke ouderwetse Mini Moke? Of zelfs een leuke, oops, lelijke eend?
Onze sponsors