Maandagmorgen MINI...???

Van alles over de 1ste generatie MINI.
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Maandagmorgen MINI...???

13 mar 2006, 22:30

Wilde deze review toch ff met jullie delen... :?

Een aantal dingen komen me idd wel bekend voor, ach ja...

Weer een stukkie rijden in je MINI en je voelt je weer "alive" zal ik maar zeggen... :mrgreen:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

13 mar 2006, 22:42

Knap negatief, wat een galbak. Kennelijk heeft hij het niet zo getroffen met zijn dealer en reageert hij daar nogal heftig op. Gelukkig zijn de andere reviews een stuk positiever.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 mar 2006, 22:48

Deels heeft 'ie gelijk als je rationeel blijft denken. Daarom kijk ik erg uit naar het volgende model betreft het interieur. Ben alleen bang dat extrieur het nieuwe model mij niet kan behagen.

Andere kant zie ik het als duur speelgoed, openbare-weg-kart / auto voor erbij.
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

13 mar 2006, 22:54

Hij heeft het allemaal over een BWM wat is dat. :wink: :lachuh
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mar 2006, 22:58

Jammer
Yvon
Wingman
Contacteer:

13 mar 2006, 23:03

pffff, wat een Mr. positivo zeg :?

maar één ding te zeggen:"Always look on the bright side of life" :mrgreen:
Afbeelding

Contacteer:

13 mar 2006, 23:41

Review is wel erg negatief, maar heeft op sommige punten toch wel gelijk.

- Klok wat te snel loopt
- Materiaal van interieur
- Koppeling in de achteruit wat vaak niet wil
- Kraken (vooral als het koud is)

Maar dat ben je snel vergeten tijdens het rijden :)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 mar 2006, 23:43

Maaij schreef:Review is wel erg negatief, maar heeft op sommige punten toch wel gelijk.

- Klok wat te snel loopt
- Materiaal van interieur
- Koppeling in de achteruit wat vaak niet wil
- Kraken (vooral als het koud is)

Maar dat ben je snel vergeten tijdens het rijden :)
Dat bedoel ik! Wel of geen BMW; moeten ze op diverse onderdelen op de auto niet dat logo rondslingeren en de auto niet bij dezelfde delaer verkopen.
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Nederland

14 mar 2006, 00:03

Dit soort problemen ben ik al lang vergeten als ik op B-wegen met de mini rijd. Geen enkele auto geeft zo'n rijgenot als een Mini. Of het nou een One, Cooper of S is. :rijden
Sinds 09-2024 weer in het bezit van een 'old school' R53
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 mar 2006, 01:07

Ook een BMW heeft wel eens dezelfde problemen. Ik kan me een 3-serie herinneren waar ook veel klachten waren over gerammel in het interieur. Op zich jammer dat dit bij de MINI ook wel eens het geval is maar ik blijf het een geweldige auto vinden die alles heeft wat ik wens en makkelijk nog beter te maken is. Als het nodig is dat ik zelf wat verbeteringen aan moet brengen om een rammel te verhelpen dan doe ik dat. De andere zaken genoemd in de review hebben meer betrekking op de trage werking van de dealer dan werkelijk grote problemen met de auto. Het is niet terecht om dan de auto de grond in te boren na wat kleine tegenslagen, al snap ik best dat je na zulke ervaringen auto en dealer over één kam scheert en je ervaringen via internet wilt delen.
Zoals badkarma als zegt, heerlijk om in te :rijden :rijden :rijden :rijden
Gewoon balen als je weer op je eindbestemming bent.
(of zou het met de kleur te maken hebben :) )
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 mar 2006, 08:28

Ik kom uit een lease peu 307 en roem nu de degelijke bouw, geen rammeltjes etc van de MINI! Ben beniewd wat hij van een dergelijk brik vindt dan.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 mar 2006, 10:03

hansie schreef:Ik kom uit een lease peu 307 en roem nu de degelijke bouw, geen rammeltjes etc van de MINI! Ben beniewd wat hij van een dergelijk brik vindt dan.
Idd, wel degelijk gebouwd! M'n broer zat laatst in de 307 cc van een oom, heeft 'ie een deel van het dashboard in z'n handen. :? Snel weer teruggestopt. Maar misschien zijn Henk en ik bijna alleen degelijke auto's gewend... van jongs af aan zitten wij in auto's van duitse makelij.
Oz-i
Enthousiast
Enthousiast

14 mar 2006, 10:14

Als je objectief kijkt, heeft hij op een aantal punten wel gelijk. Zie ook bovenstaande post van Maaij. Vind alleen wel dat hij een aantal punten behoorlijk aandikt. Als zijn dealer zich daadwerkelijk zo heeft opgesteld, ben ik erg benieuwd wie dat is. Vraag me af of het wel echt een MINI dealer was of eventueel een BMW garage die een MINI verkocht.

Weet wel dat MINI bezig is kritisch te kijken naar het dealer netwerk. Zo heeft MINI Nederland de MINI vestiging in Heemstede in beheer overgenomen van de Van der Plas Groep. (Daarvoor was dit BMW Boekenroode).
Afbeelding
Ik neem een joint zei de goudvis ... dan word ik haai! 8)
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2006, 11:33

hij heeft ook nog eens een cabrio. Dat is altijd minder stevig als een dichte versie. Als je idd een nieuwe hebt en je ondervind al die problemen (de ergernis wordt alleen maar erger gemaakt door de dealer) dan ga je overal opletten, en blijven er nieuwe geluiden en problemen bijkomen. Maar dit heb je met elk merk auto. De laatste E-klasse heeft ook enorme problemen gehad, de Peugeot 307. Mijn zus heeft er een en die hebben al verschillende terugroep akties gehad. De auto's wprden niet meer zo degelijk in mekaar gezet als 20 jaar geleden
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2006, 20:02

MINIJCW schreef:De auto's wprden niet meer zo degelijk in mekaar gezet als 20 jaar geleden
Daar maken we volgende week gelijk maar even een punt van tijdens onze rondleiding op de "plant" in Oxford. Zijn ze daar nou helemaal betoeterd? :mrgreen:

Heb sinds ik mijn 2de MINI heb wel veel last van omliggend verkeerslawaai. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat de kap dan open is.

Terug naar “MINI-talk”