Hallo allemaal.
Ik heb een vraag. Mijn mini rammelt als de ziekte de laatste tijd. Dit deed hij altijd al, maar sinds kort erger ik me er dood aan. Echt een ijzer op ijzer rammel lijkt het wel. Vooral met slecht wegdek of oneffenheden.
Het is niet de stabilisatie stang. Hier heb ik de rubbers al van vervangen. Maar het is er niet minder op geworden. Nu dacht ik misschien is het de draag arm.
Wat is nu wijsheid, en hoe kan ik controleren of het deze rubbers zijn?? En dan misschien maar meteen powerflex inserts erin zetten als ik toch bezig ben.
Powerflex
Wie weet er meer van?? En ja de auto is verlaagd met een schroefset.
Nog steeds de rammel/bonk achter. Help!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Rammel achter, draag arm rubbers??
Op een APK-brug zetten en dan schudden met die billen?
Kijken of je het geluid kan opwekken..?
Kijken of je het geluid kan opwekken..?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Rammel achter, draag arm rubbers??
Ik kwam met mn werk ontwijkend gedrag ook nog hier op uit
http://www.minitorque.com/forum/f845/ra ... ndex2.html
Ik ben blijkbaar niet de enige haha.
Dus dan zou deze vervangen moeten worden.
Het is de grootste koste niet, dus denk dat we eerst hier maar eens naar gaan kijken.
http://www.powerflex.co.uk/road-series/ ... /1839.html
http://www.minitorque.com/forum/f845/ra ... ndex2.html
Ik ben blijkbaar niet de enige haha.
Dus dan zou deze vervangen moeten worden.
Het is de grootste koste niet, dus denk dat we eerst hier maar eens naar gaan kijken.
http://www.powerflex.co.uk/road-series/ ... /1839.html
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Rammel achter, draagarm rubbers?
Oké F#*# me......
Net de draag arm rubbers vervangen en ook de top mount rubbers achter zijn vervangen door powerflex exemplaren. Verder heb ik de stabilisatie stang rubbers al eens vervangen. Net ook nog aan het wiel lopen trekken en duwen. Maar het wiel lager hoor ik niet tikken of rammelen. Maar tijdens het rijden rammelt of bonkt er nog steeds iets net zo hard als eerst.....
Nu is mijn vraag wat kan ik nog doen of vervangen?? Heeft er iemand een idee??
Want ik wordt er echt gek van....
Net de draag arm rubbers vervangen en ook de top mount rubbers achter zijn vervangen door powerflex exemplaren. Verder heb ik de stabilisatie stang rubbers al eens vervangen. Net ook nog aan het wiel lopen trekken en duwen. Maar het wiel lager hoor ik niet tikken of rammelen. Maar tijdens het rijden rammelt of bonkt er nog steeds iets net zo hard als eerst.....

Nu is mijn vraag wat kan ik nog doen of vervangen?? Heeft er iemand een idee??
Want ik wordt er echt gek van....
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Re: Nogsteeds de rammel/bonk achter. HELP!!!!
Uitlaat beugels?
Powerflex rubbers versterken de rammeltjes overigens t.o.v. standaard.
Powerflex rubbers versterken de rammeltjes overigens t.o.v. standaard.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik moet zeggen net naar mn werk gereden, de rammel zit er nog steeds. Maar is wel iets minder geworden.
Het lijkt van rechts achter te komen. Misschien idd de uitlaat beugel ofzo die niet goed zit. Of de camber arm die tegen de uitlaat aan tikt.
Het lijkt van rechts achter te komen. Misschien idd de uitlaat beugel ofzo die niet goed zit. Of de camber arm die tegen de uitlaat aan tikt.
- Erjen
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik heb precies t zelfde. Ben er inmiddels wel aan gewend 

Uhr
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Haha ja ik weet t, er zijn er meerdere met dit probleem. Maar bij mij werd het ineens zo erg dat ik er echt helemaal gek van wordt. T help ook wel mee dat ik momenteel zonder achterbank of enige bekleding achterin rond rij. Maar dit ivm het ophalen en wegbrengen van mn velgen. Heb geen zin om steeds alles om te bouwen.
- Nix
- Mod virus alert!
Bericht
Ik had ook een rammel/gebonk achter, na vervangen van schroefset. Ook de topmount rubbers destijds vervangen door Powerflex maar gebonk bleef.
Bleek dat de onderste bout van de veerpoten toch niet vast genoeg aangedraaid waren. Wellicht dat je die nog eens iets strakker kan aandraaien, niet opgekrikt maar met het volle gewicht op de banden?
Bleek dat de onderste bout van de veerpoten toch niet vast genoeg aangedraaid waren. Wellicht dat je die nog eens iets strakker kan aandraaien, niet opgekrikt maar met het volle gewicht op de banden?
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee klopt dat heb ik ook gelezen hier en daar. Maar heb deze bouten nu op 160NM staan. Vaster als wat ze ooit gezeten hebben. Maar helaas. En t gekke is het duidelijk van rechts komt. Soms lijkt het overal van daan te komen, maar vooral van rechts achter.
Hier staat ook een hele discussie en van alles en nog wat.
Rammels overal
Up next, klep open en met mn volle gewicht de achterkant op en neer proberen te doen. Kijken wat dit oplevert. Heb nog een setje droplinks liggen dus daar gaat van t weekend denk ik de slijptol in om ze in te korten. Daarna zien we wel weer verder hoe en wat.
Hier staat ook een hele discussie en van alles en nog wat.
Rammels overal
Up next, klep open en met mn volle gewicht de achterkant op en neer proberen te doen. Kijken wat dit oplevert. Heb nog een setje droplinks liggen dus daar gaat van t weekend denk ik de slijptol in om ze in te korten. Daarna zien we wel weer verder hoe en wat.
- Nix
- Mod virus alert!
Bericht
Ok, 160NM lijkt mij zeker strak genoeg :-)
Succes verder!
Succes verder!
- Batje
- Volledig MINI minded!
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Nog steeds de rammel/bonk achter. Help!
- bratman
- Nieuwsgierig
Bericht
Is het inmiddels opgelost, zo ja wat was het?
Heb nu ook een rammel rechts achter, lijkt wel achter het zijpaneel maar heb het nog steeds niet kunnen vinden.
Heb nu ook een rammel rechts achter, lijkt wel achter het zijpaneel maar heb het nog steeds niet kunnen vinden.
- Batje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee maar met mn huidige mini en BC schroefset heb ik nergens last van.
Scheel misschien ook wel iets dat de mini niet zo laag staat nu.
Scheel misschien ook wel iets dat de mini niet zo laag staat nu.
Onze sponsors