Grote problemen Mini Cooper S R56

mrbenjie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

24 feb 2014, 17:01

wordt vervolgt
Laatst gewijzigd door mrbenjie op 25 feb 2014, 16:36, 4 keer totaal gewijzigd.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: grote problemen mini cooper S R56

24 feb 2014, 17:10

Gewoon dit op papier aanleveren aan de verkoper en zeggen dat je het allemaal binnen 2 weken (ivm bestellen onderdelen) gemaakt wilt hebben.
Daarbij is een leenauto (eissen) geen gek idee.
Zorg echter dat alles schriftelijk wordt gehouden, dan heb je tenminste ergens om op te staan.

Enige nadeel is... de auto staat ergens anders dan waar je m hebt gekocht. Hij kan er best eenvoudig onderuit willen komen met: jaaaaah, maar wie zegt dat de andere reperateur mij niet belazerd?

Waarom ben je eigenlijk niet naar de verkoper gegaan met de problemen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
mrbenjie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

24 feb 2014, 17:25

Remblokken vond ik niet echt een probleem om naar de dealer te gaan waar ik hem gekocht heb.
Bij nakijken van olieprobleem constateerde hij al deze problemen. Niks is vervangen.
Maar ik ben bang wat het volgende issue zal worden aangezien de motor zo op zijn kop heeft gehad van het opschroeven turbodruk en inspuiting.

Heb ook nooit de onderhoudsboekjes gekregen. Bij ophalen van de auto kon hij deze ineens niet meer vinden.
Van de storing aan oliedruk die ik tijdens de proefrit kreeg heb ik toen een foto gemaakt. Dus dat probleem was er dus al.
Laatst gewijzigd door mrbenjie op 25 feb 2014, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 feb 2014, 17:38

ff tussen neus en lippen door, niet in Apeldoorn gekocht toch?

Ik zou alles terug laten bouwen. Dan naar de verkoper gaan en kijken wat deze kan bieden om het op te lossen. Veel getunde blokken die op hun falie hebben gehad, gaan ook de zuigers naar de mallemoer.
Als de verkoper niets wil doen of naar jouw idee niet voldoende, dan kan je m in gebreken stellen toch? Dan krijg je je geld terug...

Daarom dus alles op papier doen :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
mrbenjie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

24 feb 2014, 17:47

Auto staat,nu bij sam. Hij heeft deze ellende geconstateerd.
Maar nogmaals. Wat hij ook zegt...van buiten zag het er goed uit....van binnen kon hij niet kijken.
De turbodruk heeft deze shit veroorzaakt.. naar,zijn mening.
MCS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 feb 2014, 20:50

Bij een Bovag garage gekocht, toch? Met garantie of zonder? Met garantie, dan de auto laten repareren bij de Bovag garage. remblokken kunnen natuurlijk so wie so niet al versleten zijn zo kort na de keuring. Geen aankoop keuring laten uitvoeren? Het zal een nog een zware dobber voor je worden met de verkopende partij vrees ik!

Heel veel succes, anders bij Sammini de prijs vragen voor de reparatie en dat voor leggen bij de Bovag garage is ook een optie, wat al eerder genoemd werd.

PS je staat misschien sterk doordat de ellende al begonnen is bij de proefrit!
Afbeelding
mrbenjie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

24 feb 2014, 21:47

Bij een auto boven,de 4500 euro heb je standaart 6 maanden bovag,garantie.
Mits ik daar uitdrukkelijk schriftelijk afstand van gedaan,had.
Dit is,niet het geval.

Dus garantie heb ik zoiezo.
Waterpomp. Turbo...verzopen intercooler...te hoge turbodruk...teveel benzine inspuiting.....door hete olie verkleurde assen.....verkeerde pakkingen gebruikt (vloeibare ofzo) remblokken niet goed. Vanaf begin bandenspanning meldingen.

Auto deugt van geen kant. Mag niet kunnen voor 15000,-
Mocht de garage niet willen repareren...kan ik altijd nog proberen de koopovereenkomst laten ontbinden omdat de auto op welk front dan ook deugt.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

24 feb 2014, 21:55

is wel zuur ja !
ik zou naar een bmw dealer gaan en deze problemen op papier laten zetten en dan naar verkoop adres terug gaan.
Denk dat ze van sam toch niets aannemen ondanks dat die waarschijnlijk gelijk zal hebben.
remblokken melding geeft die gerust bij remblokken met nog 50% dus dat zou ik geen probleem vinden.
Afbeelding
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini

Re: Grote problemen Mini Cooper S R56

24 feb 2014, 22:53

Niet bang zijn. Je hebt gewoon garantie. Laat dit allemaal vastleggen en hou dat even in je achterzak. Ga terug naar de dealer met je klachten hij moet hem volledig in orde maken. Dat mag hij met gebruikte onderdelen doen. Je hebt misschien recht op vervangend vervoer.
De bovagdealer zal hier overigens niet blij mee zijn. Hij zal op zijn beurt wellicht zijn leverende partij willen aanspreken maar dat ter zijde.

Als het goed is gaat hij eerst een diagnose uitvoeren. Als daar weinig uitkomt kun je een contradiagnose voorstellen. ( heb je natuurlijk al gedaan) het kan ook dat hij zelf ook alles vind maar dat zal wel meevallen denk ik. Ze zullen je sowieso uit xich zelf niet vertellen wat er allemaal mis is. Want dan wordt de volgende stap alleen maar makkelijker.
dus: Vervolgens geef je te kennen dat je het vertrouwen in de auto ( niet de dealer, dan krijg je juist ruzie!!) kwijt bent en de koop ongedaan wilt maken.
Daar kan hij weinig tegen inbrengen en heb je volgens de bovagvoorwaarden recht op.

Vervolgens heeeeeel snel vergeten deze rampenbak! Overigens niet bij hem een andere kopen. Hij zal altijd proberen om de geleden kosten bij jou terug te halen en dus niet te veel willen repareren.

En bij de volgende aankoop een aankoopkeuring doen, het is toch 15 mille, niet?

Laatste wat je kan doen, als je er niet uitkomt, is vrij snel contact opnemen met de bovag zelf. Dat helpt enorm bij de vlotte afhandeling.

De garage heeft zelf gewoon een miskoop gedaan. Het risico ligt bij hun.

Succes!
Mini-Gijs
Be Mini
Be Mini

24 feb 2014, 22:54

Overigens wordt bij de apk niet naar de dikte van de remblokken gekeken, alleen naar de remcapaciteit. In principe gaan de wielen er niet af.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”