Al een tijdje ben ik actief op het forum met enkele posts en vooral veel meelezen. Vooruitlopend op de klusdag in Hillegom (ik weet nog niet of ik kom) en de tuning-dag bij Beek, wil ik mezelf graag voorstellen.
Wie ben ik?
Ik ben Martin, 29 jaar oud en bankier van beroep. Opgegroeid in de Bollenstreek, gestudeerd in Rotterdam en nu dus woonachtig in Den Haag.
Ik durf te stellen dat ik een groot autoliefhebber ben met passie voor 'bijzondere' modellen. Zo heb ik o.a. een BMW Z3 Coupe gehad (ja die gekke dichte met dikke billen

Daarbij vind ik sleutelen erg leuk (dat kan ik ook daadwerkelijk) en doe ik zoveel als mogelijk zelf.
Mijn Mini
Zakelijk rij ik (verplicht) met een saaie, eco-vriendelijke auto. Als autoliefhebber haal ik hieruit onvoldoende voldoening. Daarom heb ik besloten om per 1-1 jl. bijtelling voor de suffe-leasert te schrappen en i.p.v. daarvan rond te gaan rijden in een auto met hoog fun-gehalte en de besparing aan bijtelling te besteden aan benzine voor de MCS.
Ik was bewust opzoek naar een zeer net, onaangetast exemplaar van een Mini Cooper S (R53) met:
- lage km-stand
- geen schades in het verleden
- volledige historie en dealer onderhouden
- geen enkele modificatie
- moet door kunnen gaan voor 'nieuw'
- aantal opties: xenon en stoelverwarming
- dark silver met zwart of wit dak
Dergelijke auto's zijn in Nederland of niet te vinden, of kosten een vermogen. Omdat ik in het verleden eerder auto's in het buitenland heb gekocht, heb ik mijn blik verbreed naar Duitsland.
Daar vond ik mijn huidige Britse Beauty:
- dark silver met wit dak en spiegels
- van eerste eigenaar (gekocht toen hij en zijn vrouw trouwden in 2002), een absolute liefhebber
- 62.000km op de teller
- volledige historie, zelfs van de kleinste dingetjes zijn facturen aanwezig
- geheel origineel, inclusief de casette-speler

- smetteloos: geen enkel krasje op exterieur of interieur
- 17 inch zomerwielen met nog de originele banden (die worden vervangen)
- 16 inch winterwielen
Uiteraard kun je geen Mini kopen zonder deze te willen modificeren. Een aantal heb ik er al doorgevoerd en een aantal staan op korte termijn te gebeuren.
Al gedaan:
- DaveF-style hybrid airbox (zelf gemaakt, klinkt heerlijk)
- One Ball uitlaat modificatie (dus 1 demper verwijderd: mooie 'pops en bangs' en goede sound)
- Aero Grille (op de nette wijze, dus gemodificeerde onder-grille)
- Zwarte verstralers in grille
- Union Jack binnenspiegel
To do:
- 15% KAVS pulley (ligt in de kast met: nieuwe riem en koudere bougies en het gereedschap ervoor)
- Beek-software voor 15% pulley (29 maart a.s.)
- Powerflex bushings voor aantal onderdelen (o.a. multiriemspanner-demper waarvoor ze al klaar liggen)
- JCW uitlaat (maar daar moet ik toevallig voordelig tegenaan lopen)
- R56 Cooper S rem-upgrade
Foto's op de 16" winterwielen:



En de One Ball Modificatie (die je NIET kunt zien zonder onder de auto te gaan liggen):

En het klaarliggende pret-pakket:
