graag gedaan Niek!
tis binnen een halfuurtje gedaan hoor daar niet van, maar ik begrijp je wel!
succes!
Broekies' Mini Cooper S: Aero gril done
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Broekies
- Mod virus alert!
Bericht
Re: Broekies' Mini Cooper S: Aero gril "in progress"
Wat Chico zegt inderdaad. Schroevendraaier (plat) aan de binnenzijde tussen je motorkap frame en de grill drukken, iets kantelen waardoor er spanning op de gril komt te staan en dan kun je de schroefjes zo los draaien met bv een dopsleutel.
Tip; leg iets van een doek over je motorblok want er vakt geheid een moertje of een ringetje naar beneden. Als je er geen doek over de motor legt verdwijnt het onderdeeltje zo ergens in je motorcompartiment....... ( 3 keer raden hoe ik dat weet
)
Succes.
Tip; leg iets van een doek over je motorblok want er vakt geheid een moertje of een ringetje naar beneden. Als je er geen doek over de motor legt verdwijnt het onderdeeltje zo ergens in je motorcompartiment....... ( 3 keer raden hoe ik dat weet

Succes.
- Broekies
- Mod virus alert!
Bericht
Ik ben nogal een pietje precies. Ik heb de gril dunner gemaakt mar wel alle lipjes laten zitten. Daarna met karton een mal gemaakt om de lipjes te positioneren in de bumper. Vervolgens afgemeten in de bumper en de sleuven in de bumper gemaakt waar de lipjes straks in moeten passen.
Eea lijkt te passen maar nu moet ik de 2 grote lucht sleuvuit de bumper zagen en ik vermoed dat de gril nog iets dunner gemaakt moet worden. Aankomend weekend verder, het schijnt mooi weer te worden
Nog nietIpsje schreef:En is het gelukt dit weekend met de gril??

Ik ben nogal een pietje precies. Ik heb de gril dunner gemaakt mar wel alle lipjes laten zitten. Daarna met karton een mal gemaakt om de lipjes te positioneren in de bumper. Vervolgens afgemeten in de bumper en de sleuven in de bumper gemaakt waar de lipjes straks in moeten passen.
Eea lijkt te passen maar nu moet ik de 2 grote lucht sleuvuit de bumper zagen en ik vermoed dat de gril nog iets dunner gemaakt moet worden. Aankomend weekend verder, het schijnt mooi weer te worden

- Ipsje
- Be Mini
Bericht
Ja hier in twente gaat de zo'n schijnenBroekies schreef:Nog nietIpsje schreef:En is het gelukt dit weekend met de gril??![]()

- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die platte bloutjes die je daarop draait vreten zichzelf vast in die pinnetjes 

- Broekies
- Mod virus alert!
Bericht
Succes !!
De moertjes zijn inderdaad zelftappend.Niekcarfreak schreef:Bedankt voor de tips!
Grille monteren gaat nog even duren. Zometeen gaat de grille retour ivm een paar kleine beschadigingen aan de honingraatranden.![]()
Maar nu vraag ik me af hoe de aero grille vastzit?! De originele zit vast met boutjes/moertjes maar de aero heeft enkel 12 pinnetjes zonder schroefdraad........klikken deze vast in het frame van de motorkap?
Succes !!
- Ipsje
- Be Mini
Bericht
He broekies, vandaag goed weer voor de gril.
Ik Zag vanmorgen jou mini aan de roomweg staan.

- Broekies
- Mod virus alert!
Bericht
Gr,
Marc
Haha, weet ik gelijk waar m'n vrouw vandaag wasIpsje schreef:He broekies, vandaag goed weer voor de gril.

Gr,
Marc
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Broekies
- Mod virus alert!
Bericht
Vanmiddag even een uurtje de tijd gehad om verder te prutsen aan de onderste gril.
Eerste even een malletje gemaakt om de positie van de gaten voor de nieuwe "tabs" te bepalen

Daarna nieuwe sleuven gemaakt

En de 2 uitstekende delen uit de bumper gezaagd

Alle tabs vallen precies in de gaatjes
maar ……….
er zit nog te veel spanning op de gril waardoor hij niet mooi blijft staan. Ik denk dat ik morgen met name aan de onderkant nog een stukje van de rand van de gril zelf moet weghalen.
Iemand een tip hoe ik de uiterste punten van de gril kan vast zetten want die komen ook nog naar voren (wellicht door het nog teveel aan spanning zoals hierboven beschreven ??)
Morgen verder (mits het niet regent)
Eerste even een malletje gemaakt om de positie van de gaten voor de nieuwe "tabs" te bepalen

Daarna nieuwe sleuven gemaakt

En de 2 uitstekende delen uit de bumper gezaagd

Alle tabs vallen precies in de gaatjes

er zit nog te veel spanning op de gril waardoor hij niet mooi blijft staan. Ik denk dat ik morgen met name aan de onderkant nog een stukje van de rand van de gril zelf moet weghalen.
Iemand een tip hoe ik de uiterste punten van de gril kan vast zetten want die komen ook nog naar voren (wellicht door het nog teveel aan spanning zoals hierboven beschreven ??)
Morgen verder (mits het niet regent)
- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Goed bezig!
Maar wat een gedoe voor een gril...ppfff
Maar wat een gedoe voor een gril...ppfff
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- Broekies
- Mod virus alert!
Bericht
Vanochtend een "cadeautje" ontvangen;

En uitgepakt

Mooie spullen, nette prijs en prima service

En uitgepakt

Mooie spullen, nette prijs en prima service

- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mooi man! 
Ga je wielen wisselen??
Enneuh heb je je aerogril al op de goede plek zitten?

Ga je wielen wisselen??
Enneuh heb je je aerogril al op de goede plek zitten?

Onze sponsors