Formule 1 Max to the MAX
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Formule 1 Schumacher in coma
Heel triest voor hem en z'n gezin. Ik wens ze alle goede toe en hoop echt dat 'ie er een beetje fatsoenlijk uitkomt. Ziet er niet best uit though.... 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
uit ervaring weet ik dat het vaak alle kanten op kan gaan met dit soort gevallen.. Mensen waar je geen stuiver meer voor geeft verbazen je soms, en de mensen waar je van denkt, die knappen volledig op blijven met zware restverschijnselen zitten.
Als ik lees/hoor dat ie in een kunstmatig coma wordt gehouden klinkt dat voor de buitenwereld al behoorlijk heftig terwijl het enkel en alleen is dat men wat slaapmiddelen toedient. De koeling daarentegen is wel iets heftiger en geeft wel aan dat de klachten niet misselijk zijn.
Als ik lees dat er nog meerdere, moeilijk te bereiken plaatsen zijn die nog steeds bloeden denk ik dat als Schumi er bovenop komt hij een ontzettend lang revalidatieproces in gaat. Een nieuwe comeback, skieen als ooit tevoren laat staan in een kart zitten zijn dingen die hij (denk ik - met mijn beperkte kennis) niet snel meer zal gaan doen. De kans dat hier blijvend letsel aan wordt overgehouden is ontzettend groot.
Laten we hopen dat ik er naast zit..
Als ik lees/hoor dat ie in een kunstmatig coma wordt gehouden klinkt dat voor de buitenwereld al behoorlijk heftig terwijl het enkel en alleen is dat men wat slaapmiddelen toedient. De koeling daarentegen is wel iets heftiger en geeft wel aan dat de klachten niet misselijk zijn.
Als ik lees dat er nog meerdere, moeilijk te bereiken plaatsen zijn die nog steeds bloeden denk ik dat als Schumi er bovenop komt hij een ontzettend lang revalidatieproces in gaat. Een nieuwe comeback, skieen als ooit tevoren laat staan in een kart zitten zijn dingen die hij (denk ik - met mijn beperkte kennis) niet snel meer zal gaan doen. De kans dat hier blijvend letsel aan wordt overgehouden is ontzettend groot.
Laten we hopen dat ik er naast zit..
- Richard030
- Bijna verslaafd
Bericht
De kunstmatige coma is alleen maar om de hersenen niet meer te laten werken en dus de druk er van af te halen. Zo kan ergere schade voorkomen worden.
Update:
http://www.ad.nl/ad/nl/14988/Ongeval-Mi ... cher.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Update:
http://www.ad.nl/ad/nl/14988/Ongeval-Mi ... cher.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Deze ellende gun je niemand natuurlijk...
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Een brein werkt altijd, zelfs in een kunstmatig coma, dat verhoogt de druk niet. De druk is vooral afhankelijk van bloeddruk en andere factoren als bewegen in bed, bloedingen in het hoofd en oedemen ten gevolge van trauma (in zijn geval..). De bloeding hebben ze voor zover mogelijk operatief behandeld, en de koeling is om alle processen in de hersenen zo te vertragen zodat de hersenen minder energie nodig hebben en gebruiken zodat ze op die manier wel kunnen 'rusten'. Dat koelen wordt alleen gedaan op 32 graden, en daar moet je voor beademd zijn, anders werkt je lichaam dat ontzettend tegen met rillen etc. Je moet dus slapen, en het liefste nog, geen controle hebben over je spieren - verslappen. Dus houden ze iemand in een kunstmatig coma zodat de behandeling zo optimaal mogelijk is. Dit doen we in het ziekenhuis waar ik werk nl ook met post-reanimatie patiënten.
- Richard030
- Bijna verslaafd
Bericht
Klopt, ik doelde ook meer van dat hersenen altijd veel energie nodig hebben, ook als je ligt te slapen bijvoorbeeld. Door iemand kunstmatig in slaap te houden, kan de energie die normaal naar de hersenen zou gaan nu in het herstel van kapot weefsel worden gestoken.
Maar ook hier weer off piste gaan skiën
Maar ook hier weer off piste gaan skiën

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Kapot hersenweefsel kon voor zover ik weet niet meer herstellen
Dit hele verhaaltje klinkt nog steeds behoorlijk akelig
Dit hele verhaaltje klinkt nog steeds behoorlijk akelig
- Richard030
- Bijna verslaafd
Bericht
Even een "up'je" met wel positief nieuws..
Exact een maand na zijn zware skiongeval in de Franse Alpen hebben de dokters de procedure ingezet om Michael Schumacher uit zijn kunstmatige coma te halen. Dat meldt de Franse sportkrant L'Equipe.
De zevenvoudige wereldkampioen in de Formule 1 zou positief reageren op de eerste pogingen om hem langzaam te doen ontwaken. De verminderde druk op zijn hersenen zou hebben toegelaten om tot deze stap over te gaan. Goed nieuws, al blijft voorzichtigheid geboden.
In L'Equipe zegt professor Jean-Luc Truelle, een gewezen diensthoofd van de afdeling neurologie, dat vier weken coma de maximumtermijn is om tot deze specifieke procedure over te gaan. 'Nadat de coma langzaam is afgebouwd, opent de patiënt zijn ogen en zal men proberen hem te doen reageren op eenvoudige bevelen', zegt Truelle. 'Open je ogen, sluit je ogen, open je mond, en meer van die dingen.'
Bemoedigend
De eerste signalen van Schumacher na het opstarten van de procedure, zouden bemoedigend zijn. Toch waarschuwt Truelle voor overdreven optimisme. 'In de twee maanden die nu volgen, zal de patiënt in een toestand van verwarring en lethargie leven', luidt het. 'Over de verdere toekomst is het erg moeilijk om voorspellingen te doen. Bij hersenletsel kan je pas na meerdere jaren de volledige schade vaststellen.'
Kritiek
Op 29 december van vorig jaar verongelukte Michael Schumacher tijdens het skiën in de Franse Alpen. Hij werd overgebracht naar het ziekenhuis in Grenoble. Daar werd hij sindsdien in coma gehouden. Zijn situatie werd al die tijd omschreven als kritiek, maar stabiel.
Exact een maand na zijn zware skiongeval in de Franse Alpen hebben de dokters de procedure ingezet om Michael Schumacher uit zijn kunstmatige coma te halen. Dat meldt de Franse sportkrant L'Equipe.
De zevenvoudige wereldkampioen in de Formule 1 zou positief reageren op de eerste pogingen om hem langzaam te doen ontwaken. De verminderde druk op zijn hersenen zou hebben toegelaten om tot deze stap over te gaan. Goed nieuws, al blijft voorzichtigheid geboden.
In L'Equipe zegt professor Jean-Luc Truelle, een gewezen diensthoofd van de afdeling neurologie, dat vier weken coma de maximumtermijn is om tot deze specifieke procedure over te gaan. 'Nadat de coma langzaam is afgebouwd, opent de patiënt zijn ogen en zal men proberen hem te doen reageren op eenvoudige bevelen', zegt Truelle. 'Open je ogen, sluit je ogen, open je mond, en meer van die dingen.'
Bemoedigend
De eerste signalen van Schumacher na het opstarten van de procedure, zouden bemoedigend zijn. Toch waarschuwt Truelle voor overdreven optimisme. 'In de twee maanden die nu volgen, zal de patiënt in een toestand van verwarring en lethargie leven', luidt het. 'Over de verdere toekomst is het erg moeilijk om voorspellingen te doen. Bij hersenletsel kan je pas na meerdere jaren de volledige schade vaststellen.'
Kritiek
Op 29 december van vorig jaar verongelukte Michael Schumacher tijdens het skiën in de Franse Alpen. Hij werd overgebracht naar het ziekenhuis in Grenoble. Daar werd hij sindsdien in coma gehouden. Zijn situatie werd al die tijd omschreven als kritiek, maar stabiel.

- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
van Schumacher in een ziekenhuisbed?
Edit; oh dit is het algemene F1 topic, ik dacht een Schumacher topic... my bad
Edit; oh dit is het algemene F1 topic, ik dacht een Schumacher topic... my bad

- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Formule 1
Aangepast.... dat Schumacher niet meer zal racen is duidelijk.....
RTL Deutschland zendt alle GP's uit, en BBC ook nog 7 stuks.
Jammer dat de BBC ze niet meer allemaal doet, was best lachen met Suzi, David en Eddie.
Jammer dat de BBC ze niet meer allemaal doet, was best lachen met Suzi, David en Eddie.

- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zeker jammer dat de BBC ze niet meer allemaal doet. Vorig jaar was dat prima te doen! Ze deden wel niet alle races volledig, maar de samenvatting was ook heel behoorlijk. Sowieso veel beter dan die Nederlandse presentator, want die snapt er echt niks van....JosCountrymanCooper schreef:Aangepast.... dat Schumacher niet meer zal racen is duidelijk.....

- The Red BaRON
- Enthousiast
Bericht
inderdaad het word weer RTL + kijken (de duitse zender dus) maar als BBC het uitzend dan kijk ik daar natuurlijk naar, ze hebben bij de voorbeschouwing ook altijd wel leuke dingen met coureurs maar het commentaar is mooier in het Engels dan in Duits en dan ook geen reclame breaks!
zo ook maar weer eens de (gratis) F1 manager en voorspel sites maar eens gaan invullen
dat heb je inderdaad helemaal goed, hoe vaak die zich vergist terwijl hij op een scherm kijk en niet bij de race zelf is.Ward schreef:JosCountrymanCooper schreef: Sowieso veel beter dan die Nederlandse presentator, want die snapt er echt niks van....
zo ook maar weer eens de (gratis) F1 manager en voorspel sites maar eens gaan invullen

Birmingham Motor Works

- PjV
- Be Mini
Bericht
Als we mazzel hebben niet.
Die heeft z'n roeping bij de Privé of Story gemist.
Die heeft z'n roeping bij de Privé of Story gemist.

Onze sponsors