'Laurel' is onlangs terug geweest naar de dealer vanwege ratelende geluiden wanneer de motor gestart wordt en de eerste paar minuten met rijden. Daar hebben ze de kettingspanner/distributiespanner vervangen. De geluiden zijn 1,5 maand weg geweest, maar beginnen nu weer steeds erger te worden.
Heeft iemand hier meer ervaring mee?
Automotive Mike
MINI F56 JCW | Remus V2 Catback Exhaust | Fi Catless Downpipe | Remus Responder | ITG Airfilter | ( winter 17" BBS SX) |
Die van ons ratelt en tikt ook wat bij een koude start. Binnenkort moet ie voor onderhoud dus gaat er naar gekeken worden, t klinkt niet heel ernstig voor mij. Heb inderdaad ook t idee dat de ketting gespannen moet worden, of dat er wat veel klepspeling is. Als alles warm is loopt ie als een naaimachientje... Ben wel benieuwd of er anderen zijn en wat hun probleem was...
Hee wat grappig! Ik heb ook een Cooper laurel editie.
Ik heb die tik idd ook. Ben er deze week mee langs de dealer geweest in Amersfoort en daar hebben ze hem uitgelezen maar is niks uitgekomen... Ze hadden het over klepstoters en dat het normaal is dat hij koud zo klinkt omdat het wat potentere motoren zijn en die meer geluid maken. Ik moest het wel in de gaten houden en mocht het erger worden moest ik ermee terug komen.
Gelukkig 2 jaar garantie:)
Gisteravond/vannacht kleine shoot gehad voor Autogetest.nl met de nieuwe Cooper in de hoofdrol. Daarnaast mijn R56 Cooper en de R50 als versterking erbij.
Automotive Mike
MINI F56 JCW | Remus V2 Catback Exhaust | Fi Catless Downpipe | Remus Responder | ITG Airfilter | ( winter 17" BBS SX) |