Ervaring Pedalbox? (Reactie gaspedaal)

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
DKR
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

Ervaring Pedalbox? (Reactie gaspedaal)

24 mar 2014, 07:24

Goedemorgen iedereen,

Ik kwam dit weekend op internet de Pedalbox tegen en was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft?

Het volgende kwam ik tegen:

"Veel auto`s van bouwjaar na 2001 zijn voorzien van een drive-by-wire systeem, dit houdt in dat de stand van de gasklep bepaald wordt door electronische signalen van het gaspedaal en niet door een verbinding met kabel en veer constructie.
Bij het drive by wire gaspedaal systeem meet een sensor hoever u het gaspedaal indrukt en geeft dit door aan de ECU van de auto."

Standaard zit hier nogal vertraging in zeggen ze en door deze Pedalbox word deze verkort waardoor je auto veel sneller op het gaspedaal reageert en het net lijkt of je auto meer koppel heeft terwijl dit niet het geval is.
Op Youtube staan ook filmpjes met uitleg en kan je ook wel zien dat de auto inderdaad sneller reageert als ze de Pedalbox inschakelen.

De box is voorzien van 3 standen en met een afstandbediening zeer makkelijk aan te passen.

Ik ben benieuwd of iemand hier al ervaring mee heeft.
Het klinkt allemaal wel leuk en simpel vooral.
De box is zeer makkelijk te monteren en voor 199,- meer rijplezier door een snellere reactie lijkt me best leuk.

Gr, Dave
Goed-en-Koop.nl Auto Tuning & Design
DKR
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

Re: Ervaring Pedalbox? (Reactie gaspedaal)

24 mar 2014, 09:39

Heb ze nu gevonden voor 184,95 gewoon bij een Nederlands bedrijf dus dat scheelt alweer.

Merkt die kennis echt een betere reactie op het gaspedaal vergeleken met origineel? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen. In hoeverre kan die reactie zoveel verbeterd worden zonder extra koppel?
DKR
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

24 mar 2014, 14:13

Toch maar eens proberen dan voor dat geld. Thanx voor de info :icon_top:
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

24 mar 2014, 14:36

IMHO zonde van het geld, Mickey Mouse Tuning..
Kun je beter een beetje door sparen voor een echte tuning, of het geld besteden aan andere mods waar je (zichtbaar/hoorbaar oid??) meer plezier aan beleefd.

No offence, just my 2 cents.. :wink:

Ron.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 mar 2014, 14:45

Ik ben het eens met Ron. Voor een paar euro meer heb je ook meteen een paar PK meer.
Zelf vind ik die vertraging eigenlijk wel lekker... Heb nu 2x in een gechipte R53 gereden en vond m erg zenuwachtig worden.
Als je de MINI sneller wilt hebben, zou ik een andere pully erop zetten. Je hebt dan écht meer koppel. Het kost ook nog eens minder! (mits je het zelf kan)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

24 mar 2014, 19:17

Zonde van je geld.... spaar dan effe verder en je rijdt een keer naar MINISpeed.nl (Beek Auto Racing) en laat je MINI One daar tunen. Dan heb je meer vermogen, ipv een sneller reagerend gaspedaal zonder de extra vermogenwinst.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 mar 2014, 00:40

Inderdaad zonde geld om de hierboven genoemde redenen.
Duur stukje elektronica om jezelf en de motor voor de gek te houden.
DKR
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

25 mar 2014, 09:01

Ik rij inderdaad in een One die al gechipt is maar ik kwam die Pedalbox toevallig tegen en leek me wel grappig voor die paar euro en makkelijk te monteren. Ik wil niet meer herrie dus uitlaat en filter zie ik niet zitten. Voor de rest houd het snel op met die One natuurlijk en dan kan iedereen uiteraard wel zeggen van gewoon een S kopen maar ben tevreden met m'n One en heb genoeg snelle auto's gehad in het verleden. Auto's die een Cooper S niet gaat bijhouden maar daar gaat het hier ook niet om. Mij leek het voor die paar euro wel grappig om te proberen of je daadwerkelijk het gevoel hebt van meer koppel terwijl dit niet het geval is.
MCS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 mar 2014, 20:49

nou lekker doen dan zou ik zeggen, tis tenslotte jou geld :D
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”