Hoe krijg ik een dikke kont?

ieniemini
Enthousiast
Enthousiast

Hoe krijg ik een dikke kont?

08 apr 2014, 23:13

van de week reed ik na het wisselen van winter naar zomerwielen, achter onze cabrio en het viel me op dat de kont eigenlijk niet echt dik is.

zie:
Afbeelding

Wat zijn (zonder dat het nog meer een 'asobak' wordt met die knaluitlaat) de mogelijkheden om de kont wat dikker te maken?

-JCW bumper is geen optie, de volgende MINI wordt wel een JCW :)

-bredere banden kan volgens mij ook niet echt.
Zou een setjes spacers helpen?

-Verlagen staat ook nog op het mod lijstje. We hebben een eibach setje liggen maar het komt er steeds niet van ze eronder te laten zetten :s

-verwijderen 'cooper s' van kofferdeksel

-De chrome rolbeugels zwart maken (foli?)

-zwarte NL sticker zit nu wel op kenteken (maar laat een beetje los op de hoeken)

Nog meer suggesties?
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds

E91 335i touring M, sportpack, silver, 18" tinted, full
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: hoe krijg ik een dikke kont

08 apr 2014, 23:16

Schroefset en 17x9 ET25 met flink negatief camber.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

Re: Hoe krijg ik een dikke kont?

08 apr 2014, 23:17

Verlagen, juiste maat spacers en een tikje bredere banden en je hebt een dikke kont :)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

08 apr 2014, 23:23

idd
Afbeelding
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

08 apr 2014, 23:27

MartijnGizmo schreef:Schroefset en 17x9 ET25 met flink negatief camber.
shake it baby !
Afbeelding
ieniemini
Enthousiast
Enthousiast

08 apr 2014, 23:34

thx mannen
speedy jouw achterkant is wel dik idd! komt ook door je jcw bumper denk ik. die is toch wel heel gaaf.

met zo'n schroefzet ben ik bang dattie te laag wordt. M'n vrouw rijdt er dagelijks mee en met met de vele drempels hier lijkt het me niet verstandig.

Bredere banden zou wel mooi zijn. Kan dat wel met deze velgen?

de veren die ik heb liggen icm spacers komt misschien al aardig in de dikkere richting.
voor welke maat spacer zou ik moeten kiezen dan? 15mm?
R57 cabrio, Eclipse Grey, punch leather, r108 black multispoke, chili, wired, jcw uitlaat, jcw stuur, black S scuttles, sport antenne, pilot leds

Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 apr 2014, 00:13

Schroefset en 17x9 ET25 met flink negatief camber.
8)

Schroefset en dus verlagen doet wonderen en evt spacers maken het wel af..
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

09 apr 2014, 05:57

denk niet dat het door de jcw bumper komt maar puur door brede velgen met 215/35/18 banden en verlaging (geen spacers)
Spacers maakt het geheel breder maar een smal wieltje helemaal naar buiten zetten vind ik ook niet echt dik.
Ik zou naar andere velgen zoeken en niet een breder bandje monteren op je huidige.
Als je velgen zoekt van minimaal 7,5 J /8 j breed met
een et vanaf 42 tot 35 dan heb je al aardig verschil.

Afbeelding

en verlaging maakt het natuurlijk helemaal af en hoeft natuurlijk niet extreem te zijn.
Waar kom je vandaan dan?
Je mag best keer meerijden met mij om te kijken hoe makkelijk ik over drempels ga met verlaging.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

09 apr 2014, 06:00

Alles boven de 8 j en onder de et 35 zou ik vermijden wat betreft aanlopen zonder andere aanpassingen en het kan allemaal ook te extreem worden

Afbeelding
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 apr 2014, 09:06

16x9 et10, 225 bandjes, plat op z'n buik. Dààr krijgt ie pas een dikke reet van.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 apr 2014, 09:31

AfbeeldingAfbeelding
ieniemini
Enthousiast
Enthousiast

25 jun 2014, 22:44

alle adviezen afwegende blijven er enkele mogelijkheden over wat mij betreft.

De chrome rolbar mij een doorn in het oog als je achter de MINI rijdt wanneer de kap gesloten is. :) Inmiddels heb ik gezien dat je het chrome gedeelte kan vervangen (OEM) voor carbon black, dus dat ga ik maar eens doen.

Andere velgen en banden lijkt me het mooist, bijvb een set 18" R113 maar zie ik qua kosten niet zitten, daarnaast heb ik nog een hele set goede 17” RFbanden liggen.

Een schroefset is ook leuk, maar ik heb nog een setje eibach veren (-3cm) liggen, dus die gaan er eerst maar eens onder.

Daarnaast denk ik toch maar een setje spacers te proberen. ik lees dat veel 12mm gebruiken, zou dat in mijn geval ook een mooie maat zijn? Ik snap niets van al die ET waardes, dus advies qua spacers maat wordt zeer gewaardeerd! :)

Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jun 2014, 23:04

ieniemini schreef: Een schroefset is ook leuk, maar ik heb nog een setje eibach veren (-3cm) liggen, dus die gaan er eerst maar eens onder.

Daarnaast denk ik toch maar een setje spacers te proberen. ik lees dat veel 12mm gebruiken, zou dat in mijn geval ook een mooie maat zijn? Ik snap niets van al die ET waardes, dus advies qua spacers maat wordt zeer gewaardeerd! :)
Over de vervangende veren. Natuurlijk dat kan als je niet te veel aan comfort hecht alleen de veren in combi met runflat banden. Dat gaat niet echt comfortabel rijden worden. Maar dat is mijn mening.

De mooiste (ook slechts mijn mening) ET waarde is tussen de ET 33 en 35 staat mooi gelijk aan je wielkast, kleine uitleg voor je, eigenlijk is het heel makkelijk. Hoe hoger de ET waarde des te ondieper is je velg. Dus komt diep in je wielkast. Dat kan je compenseren door spacers, om bij jou mooiste maat uit te komen of om meer ruimte te krijgen ivm een schroefset. Dus als je velg ET 45 is en je steekt er 12 mm spacers bij kom je ongeveer uit op ET 33. Dus de ET waarde van je velg min de spacers word de ET waarde van de setting. Dus kijk even naar de ET waarde van de velg die jij mooi vind en dan kan je door middel van spacers de wielen naar jouw wens naar buiten laten komen. Zou alleen niet onder de ET 30 gaan want dan kom je krap te zitten met je wielkasten.

Nou suc6 met het uitzoeken van je velgen en spacers. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
ieniemini
Enthousiast
Enthousiast

25 jun 2014, 23:12

thx Casper, ik hou het voorlopig nog bij de huidige velgen, de R108 met ET48, dus met 12mm kom je uit op 35 en dat zou volgens jou nog mooi staan. Voor en achter gelijk houden?

Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jun 2014, 23:43

Ja staat een stuk mooier en dan zit je nog in de "veilige marge" en ja het staat natuurlijk mooier als je voor en achter gelijk bent. Vergeet niet om langere bouten te bestellen voor je velgen want als je een spacers er tussen doet heb je ook langere wielbouten nodig. Wordt wel eens vergeten :wink:

Blader maar eens door het topic van Louis76 die heeft R112 velgen gehad ook met 12 mm spacers staan volgens mij foto's in zijn topic kan je zien wat voor een verschil het maakt
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna

Terug naar “Exterieur”