Tip om de bbq aan te steken?
- Peerkie
- Be Mini
Bericht
Tip om de bbq aan te steken?
Heeft er nog iemand een tip? Ik ben al een uur bezig om het ding aan de gang te krijgen. Ik gebruik hem voor het eerst, zo'n ding met een deksel erop. Ik heb aanmaakblokjes en briketten. De aanmaakblokjes branden met veel rook op en met de briketten gebeurt er vervolgens niet veel. Ik was het nu zat en heb er maar eens een scheut spiritus op gegooid en aangestoken en nu staat hij alweer 10 minuten als een gek te roken.
Zou hij het nu wel gaan doen?

- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
de ouderwetse bbq maak ik ook altijd aan met brandspiritus, ff lekker laten fikken...
Maar ook ik ben nu overstag gegaan en heb een gas bbq besteld voor weinig op www.bbqshop.nl

Maar ook ik ben nu overstag gegaan en heb een gas bbq besteld voor weinig op www.bbqshop.nl

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je moet de deksel er ook pas op doen (met gat open voor zuurstof) als hij volledig in de hens staat met vlees erop.
Eerst deksel eraf. Genoeg kooltjes een paar aanmaak blokjes, wat spiritus en gewapper, dan komt het wel goed, vuurtje flink opstoken en genoeg kolen erbij pletteren als hij eenmaal aan is. Zou ongeveer 15 minuutjes moeten duren voor hij goed aan is.
Eerst deksel eraf. Genoeg kooltjes een paar aanmaak blokjes, wat spiritus en gewapper, dan komt het wel goed, vuurtje flink opstoken en genoeg kolen erbij pletteren als hij eenmaal aan is. Zou ongeveer 15 minuutjes moeten duren voor hij goed aan is.

- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Wat tipjes 
Leg de aanmaakblokjes onderop en leg hierboven op de briketten, bedek de blokjes niet helemaal anders krijg je alleen maar rook en geen vuur. Deze steek je vervolgens aan, en wacht tot ze goed gaat branden. Doe de deksel er vooral niet op anders dooft meteen het vuur. Als je aan de onderkant van de bbq een roostertje hebt die open en dicht kan, moet je deze op de stand open zetten.
Als het goed is houdt het vuur vanzelf op en dan zouden de briketten ook wit moeten worden en het geheel moet heet zijn
Succes

Leg de aanmaakblokjes onderop en leg hierboven op de briketten, bedek de blokjes niet helemaal anders krijg je alleen maar rook en geen vuur. Deze steek je vervolgens aan, en wacht tot ze goed gaat branden. Doe de deksel er vooral niet op anders dooft meteen het vuur. Als je aan de onderkant van de bbq een roostertje hebt die open en dicht kan, moet je deze op de stand open zetten.
Als het goed is houdt het vuur vanzelf op en dan zouden de briketten ook wit moeten worden en het geheel moet heet zijn

Succes

- Peerkie
- Be Mini
Bericht
Dank je Kaj, maar ik heb het opgegeven voor vandaag (in de gebruiksaanwijzing stond dat het deksel er wel op moest, maar met de gaatjes open). Maar ook zonder deksel gebeurde er niks, alleen de aanmaakblokjes en de spiritus fikken en roken en als dat op is doen de briketten helemaal niks. Zijn nog wel van een duur merk!
Nou ja, ik heb nu de spullen inmiddels onder de grill staan. Volgend weekend maar weer eens verder experimenteren. Met andere kooltjes misschien.
Nou ja, ik heb nu de spullen inmiddels onder de grill staan. Volgend weekend maar weer eens verder experimenteren. Met andere kooltjes misschien.
- snans
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik maak altijd eerst een houtvuurtje met klein hout. als dat brand gooi ik er voorzichtig wat houtskool over, en zorg dat het vuur niet helemaal afgedekt is.
tis belangrijk dat er zuurstof aan je vuur kan.
als je zo'n bbq hebt met een klein extra roostertje voor de as onderaan, maak ik daaronder eerst het vuur, leg ik het roostertje, en dan daar voorzichtig houtskool over.
brand steeds
succes !
tis belangrijk dat er zuurstof aan je vuur kan.
als je zo'n bbq hebt met een klein extra roostertje voor de as onderaan, maak ik daaronder eerst het vuur, leg ik het roostertje, en dan daar voorzichtig houtskool over.
brand steeds

succes !
Onze sponsors