Airco een beurt geven

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
kevinmini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Airco een beurt geven

24 apr 2007, 19:35

Aangezien de temperaturen buiten aardig aan het oplopen zijn en mijn airco niet echt koude lucht aan het blazen is, ben ik van plan om mijn airco een onderhoudsbeurtje te geven.

Heeft iemand hier ervaringen mee? En wat kost zo'n beurtje? Misschien heeft iemand een idee waarom hij niet echt koude lucht blaast. Lucht is koeler dan normaal maar echt koud wordt hij niet.
SCUD
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 apr 2007, 19:45

Nog geen ervaring mee, maar ben het ook van plan, ook heeft mijn MINI 4 manden stil gestaan tijdens mijn tripje Afghanistan, en krijg je snel schimmelvorming op je condensor....ruikt naar oude zweetsokken!! Hebben ze ook speciaal spul voor. Heb wel gehoord dat vullen van je airco zo'n 89 euro kost (hier in Vught).
Surreality Just Got Funky!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 apr 2007, 20:10

Bij mijn dealer was ik 225 euro kwijt. Rook wel weer erg goed daarna en was waarschijnlijk wel nodig na er drie jaar gebruik van te hebben gemaakt.

Nogmaals de tip om je airco fris te houden: de laatste 10 minuten voor je thuis bent de airco uitzetten en zorgen dat er lucht doorblaast om hem mooi droog te maken (dus niet alles uitzetten).
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

24 apr 2007, 20:18

Berthil schreef:Nogmaals de tip om je airco fris te houden: de laatste 10 minuten voor je thuis bent de airco uitzetten en zorgen dat er lucht doorblaast om hem mooi droog te maken (dus niet alles uitzetten).
Moet je dat iedere keer keer doen als je de AC hebt gebruikt ?
Als ik namelijk de laatste 10 minuten weer in de hitte moet zitten gaat het er ook niet frisser op ruiken :mrgreen:

Grtz,
Rob
kevinmini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

24 apr 2007, 20:51

Mijn airco ruikt niet en gebruik hem ook niet vaak, toch komt er geen koude lucht uit...
Misschien moet hij dan toch opnieuw afgevult worden.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 apr 2007, 21:12

Moet niet iedere keer, maar als de airco veel gebruikt wordt misschien om de paar dagen. Soms is het ook lekker om met de raampjes open te rijden :)
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 apr 2007, 16:00

Berthil schreef:Bij mijn dealer was ik 225 euro kwijt. Rook wel weer erg goed daarna en was waarschijnlijk wel nodig na er drie jaar gebruik van te hebben gemaakt.

Nogmaals de tip om je airco fris te houden: de laatste 10 minuten voor je thuis bent de airco uitzetten en zorgen dat er lucht doorblaast om hem mooi droog te maken (dus niet alles uitzetten).
Zonder airco rij je ook een stukje zuiniger :mrgreen:
Bij audi hebben ze een ECO knopje wat speciaal ervoor zorgt dat het hele systeem droog gemaakt word, dit is echt een heel goed systeem. Ik heb ook begrepen dat korte ritjes in warm weer echt heel kl*%te zijn voor je airco.
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

26 apr 2007, 14:29

Het is verstandig om 1 x in de 3 jaar de Freon te laten vervangen. Dit is de actieve vloeistof die de airco of de klimaatregeling gebruikt om koele lucht te produceren. Een slecht functionerende airco is ook slecht voor je gezondheid aangezien de filters en de vloeistof een broedplaats voor ziektekiemen kan worden.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
kevinmini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

26 apr 2007, 20:24

Vandaag nogmaals de airco aanngehad om te kijken of hij na een min of 10 kouder werd, maar ook dat gebeurde niet, de lucht voelde zelfs warm aan. Binnenkort toch maar eens een beurtje geven..... de airco zit er niet voor niks op.
Geert-Jan
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 apr 2007, 00:28

Ik heb weleens gehoord dat als je aircosysteem leeg is (geen Freon) dat je hem dan ook niet aan moet zetten omdat je dan je compressor (van je airco ;) ) kapot maakt. Kan iemand dit bevestigen?
Hopelijk is dit bij jou niet het geval :?
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 apr 2007, 07:40

Geert-Jan schreef:Ik heb weleens gehoord dat als je aircosysteem leeg is (geen Freon) dat je hem dan ook niet aan moet zetten omdat je dan je compressor (van je airco ;) ) kapot maakt. Kan iemand dit bevestigen?
Ik kan dat bevestigen.
Ook, dat een tekort aan koelmiddel doodsoorzaak #1 is van compressoren.

:|

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”