Aangezien de temperaturen buiten aardig aan het oplopen zijn en mijn airco niet echt koude lucht aan het blazen is, ben ik van plan om mijn airco een onderhoudsbeurtje te geven.
Heeft iemand hier ervaringen mee? En wat kost zo'n beurtje? Misschien heeft iemand een idee waarom hij niet echt koude lucht blaast. Lucht is koeler dan normaal maar echt koud wordt hij niet.
Airco een beurt geven
- SCUD
- Mod virus alert!
Bericht
Nog geen ervaring mee, maar ben het ook van plan, ook heeft mijn MINI 4 manden stil gestaan tijdens mijn tripje Afghanistan, en krijg je snel schimmelvorming op je condensor....ruikt naar oude zweetsokken!! Hebben ze ook speciaal spul voor. Heb wel gehoord dat vullen van je airco zo'n 89 euro kost (hier in Vught).
Surreality Just Got Funky!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij mijn dealer was ik 225 euro kwijt. Rook wel weer erg goed daarna en was waarschijnlijk wel nodig na er drie jaar gebruik van te hebben gemaakt.
Nogmaals de tip om je airco fris te houden: de laatste 10 minuten voor je thuis bent de airco uitzetten en zorgen dat er lucht doorblaast om hem mooi droog te maken (dus niet alles uitzetten).
Nogmaals de tip om je airco fris te houden: de laatste 10 minuten voor je thuis bent de airco uitzetten en zorgen dat er lucht doorblaast om hem mooi droog te maken (dus niet alles uitzetten).
- Robbee
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Als ik namelijk de laatste 10 minuten weer in de hitte moet zitten gaat het er ook niet frisser op ruiken
Grtz,
Rob
Moet je dat iedere keer keer doen als je de AC hebt gebruikt ?Berthil schreef:Nogmaals de tip om je airco fris te houden: de laatste 10 minuten voor je thuis bent de airco uitzetten en zorgen dat er lucht doorblaast om hem mooi droog te maken (dus niet alles uitzetten).
Als ik namelijk de laatste 10 minuten weer in de hitte moet zitten gaat het er ook niet frisser op ruiken

Grtz,
Rob
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht

Bij audi hebben ze een ECO knopje wat speciaal ervoor zorgt dat het hele systeem droog gemaakt word, dit is echt een heel goed systeem. Ik heb ook begrepen dat korte ritjes in warm weer echt heel kl*%te zijn voor je airco.
Zonder airco rij je ook een stukje zuinigerBerthil schreef:Bij mijn dealer was ik 225 euro kwijt. Rook wel weer erg goed daarna en was waarschijnlijk wel nodig na er drie jaar gebruik van te hebben gemaakt.

Bij audi hebben ze een ECO knopje wat speciaal ervoor zorgt dat het hele systeem droog gemaakt word, dit is echt een heel goed systeem. Ik heb ook begrepen dat korte ritjes in warm weer echt heel kl*%te zijn voor je airco.
- MINIf57JCW
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Het is verstandig om 1 x in de 3 jaar de Freon te laten vervangen. Dit is de actieve vloeistof die de airco of de klimaatregeling gebruikt om koele lucht te produceren. Een slecht functionerende airco is ook slecht voor je gezondheid aangezien de filters en de vloeistof een broedplaats voor ziektekiemen kan worden.
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ook, dat een tekort aan koelmiddel doodsoorzaak #1 is van compressoren.
Ik kan dat bevestigen.Geert-Jan schreef:Ik heb weleens gehoord dat als je aircosysteem leeg is (geen Freon) dat je hem dan ook niet aan moet zetten omdat je dan je compressor (van je airco) kapot maakt. Kan iemand dit bevestigen?
Ook, dat een tekort aan koelmiddel doodsoorzaak #1 is van compressoren.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors