Het begon allemaal op 15 April. Ik ging naar Eindhoven om mijn droommini te halen..
Hier mijn Grande Punto op ingeruild die in het Who are you topic staat (om dit topic clean te houden voor de mini haha)
Mijn droom viel dus al op dag 1 in het water.
Toen ik (2 dagen ervoor) op zondag ben gaan proefrijden was er niks met de auto. Liep netjes had geen geluiden, kraakte nergens en zag er goed uit (op wat plekken her en der)..
Totdat ik thuis kwam en merkte dat er een rare ratel uit het blok kwam. Na wat zoeken en kijken kwam ik al vanalles tegen.. Van krukaslagers tot ketting tot weet ik wat..
Ik was natuurlijk pisnijdig op de vorige eigenaar die er een beetje lacomiek over deed.. De auto naar de Maasche (BMW dealer hier) gebracht en na laten kijken..
Deze zeiden mij dat het waarschijnlijk de v snaar en krukas trillingsdemper was. Ik dus erg blij en dacht dat ik met 500 (dat was de rek) klaar was.
Nou niet dus de Maasche belde mij met de mededeling dat de compressor op zijn einde was en nog een aantal dingen. Alles bij elkaar toch wel een kleine 4500 euries..
Ik zat dus helemaal in de knoop. Ik moet voor mijn werk een auto en kan niet zonder. Ik zag dus door de boven het boos niet meer en was ontzettend verdrietig, boos en alles door elkaar. Ook een hoop onbegrip dat een eigenaar een auto zo weg kan doen..
Maar goed toen kwam mijn reddende hand Davy! Gezien dat deze erg dicht in de buurt woonde durfde ik hier nog wel heen te rijden en deze vertelde mij dat dit wel kon.
Zo gezegd zo gedaan.
Dinsdag hier heen gereden en al met al een super leerzame, leuke en gezellig dag gehad.
Samen hebben we mijn compressor vervangen, wat vrijloop poules die slecht waren mijn riemspanner en nieuwe olie en filter.
Tot mijn en davy zijn verbazing kwamen we erachter dat er motorisch al wat aan de mini gedaan was. Op mijn oude compressor zat namelijk een Digi-TEC poelie.
Na het verwisselen van de charger heb ik nu een facelift charger met gecoate schoepen. Na dit alles een testritje gemaakt en tot davy zijn verbazing vond hij de cooper erg snel. Hij gaf al aan dat dit geen standaard Cooper S was en dat deze waarschijnlijk ook gechipt was. (ik ga er dan vanuit door Digi-TEC). Helaas hebben wij de digi-tec poule niet terug kunnen zetten omdat ik een te lange riem had (fout van de maasche die bij de reparatie een te lange riem erop gelegd heeft...

Ben nu achteraf ook erg benieuwd hoe hij met de Digi-tec poule gelopen gehad. Maar goed de cooper loopt weer als een zonnetje en is inderdaad erg rap. Wil hem binnenkort eens ergens op de bank zetten om te kijken hoeveel vermogen hij nu heeft.
Verder heb ik er nog enorm veel plannen mee zowel optisch al motorisch. Maar dit zal met de tijd komen. Weet alleen niet waar ik eventueel een andere poule en opnieuw mappen laat doen.. Maar dat zie ik tegen die tijd wel.
Hieronder wat foto's van onze sleutel dag!

Hmm kan er niet meer vinden me iphone synct niet..
Maar goed hier nog een foto van de Us lights

Vandaag gelijk even wat dingen matzwart gemaakt gezien ik niet zon fan ben van het chroomwerk en nieuwe 6000K lampen erin gezet gezien de oude lampen bijna op waren (paars licht).

More to come soon!