De kop zelf verandert de compressieverhouding toch niet?
Of ligt dat aan mij?
Compressieverhouding heeft te maken met je boring en je slag, op het hoogste punt en laagste punt.
Als je enkel een JCW kop erop legt die niks gedaan heeft met een verbrandingskamer is je compressoeverhouding toch niet anders?!
Ja, als je de pakking er uit haalt, en een dunnere steekt wel ja. Dat is nogal wiedes. Je kan zelf kiezen welke pakking je neemt. Ik heb nu een 0,3 mm gevlakte kop, dunste pakking en dikkere zuigers erin zitten en dat gaat gewoon prima lopen straks.
Een newman kun je ook rijden zonder map-aanpassing op een STANDAARD map. Als je nu gemapt ben je kun prima, zonder problemen, een JCW kop steken, maar zeker geen andere nokkenas. De eerste catcam en de newman PH2 komen aardig overeen qua powerband.
Nogmaals, als je volgende winter een volledig nieuw blok erin stopt, dan lepel nu die JCW kop erop, met een gewone pakking en je zit altijd goed. Dan gebeurt er echt niks. Tenzij je an achterhalen waarom die kop stuk is gelopen. Dat gebeurt ook niet zomaar.
Welke software heb je?
JCW kop plaatsen zonder map aanpassing?
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- wilske s
- Enthousiast
- Locatie: Wijnegem
Bericht
Re: jcw kop plaatsen zonder map aanpassing ?
wagen is gemapt geweest bij beek !
Welke nokkenas kan ik het best nemen ? Ik ga zowiezo voor een nokkenas die perfect op idle gaat draaien .
Shrick , catcame fase 1 , newman ph2 ?
Grtn
Welke nokkenas kan ik het best nemen ? Ik ga zowiezo voor een nokkenas die perfect op idle gaat draaien .
Shrick , catcame fase 1 , newman ph2 ?
Grtn
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: jcw kop plaatsen zonder map aanpassing ?
Newman PH2
En die map van Beek eraf laten halen, stock gaan rijden, en fatsoenlijk laten mappen als je heel je gerei bij elkaar hebt
En die map van Beek eraf laten halen, stock gaan rijden, en fatsoenlijk laten mappen als je heel je gerei bij elkaar hebt
- wilske s
- Enthousiast
- Locatie: Wijnegem
Bericht
Re: JCW kop plaatsen zonder map aanpassing?
Is een map van beek dan echt zo slecht ?
Lijst van onderdelen voor het nieuwe blok :
Jcw kop (net kleine revisie gehad)
newman ph2 (nog te bestellen)
onderblok (origineel opgebouwd)
facelift charger met 17% kavs
550 cc injectors
janspeed spruitstuk
tomcat of decat
jcw catback
13 plaats olie koeler zonder thermostaat
itg inlegfilter
grs intercooler
Nu alles nog bij elkaar bouwen en een goede tuner vinden in de buurt .
Streefdoel is toch wel 240 pk

Lijst van onderdelen voor het nieuwe blok :
Jcw kop (net kleine revisie gehad)
newman ph2 (nog te bestellen)
onderblok (origineel opgebouwd)
facelift charger met 17% kavs
550 cc injectors
janspeed spruitstuk
tomcat of decat
jcw catback
13 plaats olie koeler zonder thermostaat
itg inlegfilter
grs intercooler
Nu alles nog bij elkaar bouwen en een goede tuner vinden in de buurt .
Streefdoel is toch wel 240 pk

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: JCW kop plaatsen zonder map aanpassing?
Daar heb ik al genoeg over geschreven, ik ben er geen fan van en heb meerdere schades voorbij zien komen..
Onderblok vers opgebouwd? Nieuwe zuigerveren? Nieuwe pakkingen? Nieuwe oliepomp? Etc etc?
Onderblok vers opgebouwd? Nieuwe zuigerveren? Nieuwe pakkingen? Nieuwe oliepomp? Etc etc?
- wilske s
- Enthousiast
- Locatie: Wijnegem
Bericht
Re: JCW kop plaatsen zonder map aanpassing?
jep alles nieuw op krukas, drijfstangen en pistons na ! bedoeling dat het blok toch minstens 100000 km mee gaat deze keer .
- wilske s
- Enthousiast
- Locatie: Wijnegem
Bericht
Re: JCW kop plaatsen zonder map aanpassing?
Lijkt me overbodig niet ?
Wagen wordt enkel als daily gebruikt en hoogstens 4x per jaar een trackday .
Wagen wordt enkel als daily gebruikt en hoogstens 4x per jaar een trackday .
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: JCW kop plaatsen zonder map aanpassing?
Als je de boel open hebt liggen sowieso balanceren!
Kost maar iets van 100-150 euro, en er zit ontzettend veel onbalans in de OEM krukas, zuigers, vliegwielen etc
Kost maar iets van 100-150 euro, en er zit ontzettend veel onbalans in de OEM krukas, zuigers, vliegwielen etc
- wilske s
- Enthousiast
- Locatie: Wijnegem
Bericht
Re: JCW kop plaatsen zonder map aanpassing?
ok dan laat ik hem nog wel balanceren !
In principe met heel de setup die ik hier beschreven heb kan ik rijden op originele map ? Op de 550 cc injectoren na ?
In principe met heel de setup die ik hier beschreven heb kan ik rijden op originele map ? Op de 550 cc injectoren na ?
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: JCW kop plaatsen zonder map aanpassing?
Ja, zal nog wel een beetje rauw lopen met de nokkenas, maar met standaard injectoren kun je daar prima op rijden. 550's pas laten monteren als je gaat mappen
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
Bericht
Re: JCW kop plaatsen zonder map aanpassing?
Zou je die KAVS pulley niet wisselen door een cravenspeed? Er zijn hier op het forum nu al 2 mensen hun KAVS pulley verloren....
Onze sponsors