Middendemper vervanger

clubwoman
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Middendemper vervanger

13 apr 2014, 22:38

Beste forumgenoten,

Een vrij dudelijke vraag:
Past de supersprint middendemper vervanger met onderdeelnummer 831013 ook op een gewone R55?
( bj.2008)
Is eigenlijk voor de S maar weet niet of dit totaal anders is.
Mocht dit niet passen wat zijn dan de eventuele alternatieven?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes,

Anjo.
clubwoman
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Re: Middendemper vervanger

15 apr 2014, 17:26

Lieve mensen,

Weet echt niemand hier iets meer over?
Zou graag willen weten of eea. past.
Ben al aan het speuren geweest op het net bij stroeve, real oem voor nummervergelijking van de originele onderdelen maar ben er nog niet uit.
Als de originele middendemper dezelfde maten ( lengte en diameter ) heeft bij zowel de cooper als de S zal de vervanger ook passen, maar dit weet ik niet zeker.
Wie maakt me wijzer?
Groetjes,
Anjo.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2014, 09:22

Als ik kijk naar de bijbehorende klemmen zit er verschil tussen een One, Cooper en Cooper S waarbij de Cooper S de grootste diameter nodig heeft....

Maar anderzijds zijn er wel mensen die onder een Cooper een Cooper S uitlaat hebben geplaatst dus het kan wel...

Of het 1 op 1 past....Durf ik niet niet te zeggen, maar het zal denk ik best passend te maken zijn ;)
clubwoman
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

16 apr 2014, 21:11

Beste Sven,

Bedankt voor je reactie.
Voor zover ik nu weet is inderdaad de diameter anders.
Dacht voor redelijk geld een supersprint middendemper vervanger te kunnen kopen maaar om die aan te gaan passen lijkt mij ook weer zonde.
Misschien is het handiger om te kijken waar ik een stuk RVS buis op maat kan laten maken in of rond Veenendaal. ( of het midden van het land )
Ga nog even wat uitvogelen of krijg misschien nog een gouden tip.
Groetfes,
Anjo
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 apr 2014, 15:42

Ik denk dat het het makkelijkste is om even bij iemand met een Clubman S onder de auto te kijken ;)
Of even kijken naar iemand die een S-uitlaat heeft liggen...

Wat ik ook wel eens heb gelezen is dat de middendemper gewoon wordt vervangen door een rechte pijp....

Ik ben wel benieuwd naar hetgeen je wilt bereiken met die Supersprint demper. Meer geluid? Meer vermogen? Of??
Want volgens mij zijn er ook wel andere oplossingen mocht dit niet passen ;)

Succes!
clubwoman
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

17 apr 2014, 21:21

Sven,

Wil wat meer geluid in de clubman en dan het liefst goedkoper dan een andere sportdemper kost.
Nu had ik op marktplaats een nieuwe supersprint middendempervervanger gezien en deze zou ik kunnen kopen voor € 60,00, leek mij niet te duur.
Deze bleek echter voor de S te zijn.
Om deze aan te passen vind ik niet zo'n goed idee.
Op zoek naar alternatieven een prijsopgave gedaan bij Maxi Performance in Hengelo.
Het vervangen van de middendemper voor een RVS buis kost daar €125,00 incl. montage.
Vandaag ook bij een plaatselijk ( klein ) garagebedrijf geweest en eea. voorgelegt.
Zijn eerste vraag: waarom een RVS buis? Eeh ja, mooi, lange levensduur.
Zijn antwoord: RVS is duur en je ziet er niets van onder de auto. ( boerenlogica? )
Tsjaa, zit wat in.
Zijn optie: middendemper eraf slijpen en vervangen door ander uitlaat gedeelte, stuk goedkoper en zelfde resultaat. ( qua geluid dan )
Dus nu een afspraak voor volgende week donderdag gemaakt en voor ongeveer € 50,00 klaar.
Ga het meemaken wat het nieuwe geluid wordt, is het te veel dan kan het ook weer ongedaan gemaakt worden.

Groet,
Anjo
Bjornjacobs
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 apr 2014, 21:26

Even tussendoor.. Rvs resoneert ook anders dan 'boeren'staal. Krijg je ook een ander geluid van.
Mini cooper R50 2005
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 apr 2014, 10:26

Ideaal, ben benieuwd naar het resultaat ;)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mei 2014, 10:27

Gewoon doen wat je nu gepland hebt. Die uitlaatfabrikanten maken ook gewoon een pijp met hun naam er op en dan kost het ineens €200,-. Terwijl je voor nog geen 5 tientjes zelf exact hetzelfde kan doen. Laat je dus vooral niet naaien! Geluid zal zeker toenemen, maar op en leuke manier. Ben benieuwd, plaats wel even je ervaring straks!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 mei 2014, 21:25

Hoi Anjo,
Ik loop met hetzelfde idee, maar dan voor een R53 jcw uitlaat. Ben benieuwd naar je ervaring en waar je het laat doen in Veenendaal. Wil je mij even pmen, kan ik daar ook eens informeren.
Grt, Huib

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”