Autovisie

Van alles over de 1ste generatie MINI.
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Autovisie

16 mar 2006, 14:49

In Autovisie nr. 6 een dubbeltest:

Mini Cooper S Cabrio versus Mazda MX-5 2.0 S-VT
Autovisie schreef:Mohanikanenstrijd

EINDOORDEEL
Als de laatste traan over het verscheiden van zoveel van hun concurrenten is weggepinkt, is het tijd om het vonnis te vellen over deze laatst overgebleven betaalbare smijtcabrio's. Dat vonnis is helder: als u vooral op de praktische aspecten let, of gewoon helemaal verrukt bent van zijn kittige smoeltje, dan is de Mini Cooper S de cabriolet voor u. Goed, hij biedt iets minder veercomfort dan de Mazda en zijn interieur is niet optimaal op open rijden afgestemd, maar zijn ruimte, zijn aantrekkelijk lagere geluidsniveau en zijn lekkere rijkarakter en dito motor maken hem tot een uiterst prettige cabrio voor alledag. Eentje waarmee je bovendien heel strak een bochtje kunt pikken. Maar wil je meer dan "bochtjes pikken", wil je een roadster die misschien niet supercompleet of fluisterstil is, maar zich wel zonder het geringste voorbehoud een volbloed sportauto mag noemen, dan is de MX-5 de enige optie.
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 mar 2006, 15:02

Ze kunnen dus eigenlijk niet kiezen :wink:

Raar eigenlijk, want er is maar één echte auto en dat is de MINI 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
karretje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 mar 2006, 17:13

Mmmm,sommige dingen zoals dat de mini stugger zou zijn als de mazda,dat vind ik net helemaaaal niet. :?

Ik heb voor de mini een mx5 gehad, maar ik vond toen ik de eerste keer in de mini reed het een verademing omdat de mini echt veel lekkerder rijd. Nu was die mx5 wel verlaagd dus dat scheelt ook natuurlijk

Ik heb het al vaker gelezen dat sommige negatief doen qua vering en stugheid, over de mini.
Nou ikke niet hoor!!! :P

Weet je wat ik nu wel gelijk wil vragen aan jullie is het volgende.
Ik kan evt. mijn cooper s vervangen voor een cooper cabrio.
Ik ben toch altijd wel gek van een cabrio (altijd gehad natuurlijk)
En waneer het mooi weer is mis ik het een beetje.

Zijn er tussen jullie die b.v een cabrio hebben gehad en juist terug zijn overgestapt naar een dichte mini terug.

Hebben jullie er ervaring mee?? Mijn cooper s vind ik zelf heel mooi en hij bevalt heel goed hoor.

Ik zou graag de voor en tegens willen horen.We waren n.l bij renova en waar die cabrio van was geweest was juist weer overgestapt naar een dichte??????waarom denk ik dan. :?

Laats las ik ook op het forum(ben zijn naam kwijt) dat de cabrio hem ook niet zo was bevallen????????

Wie helpt mij de beslissing te nemen??? :mrgreen:
MINI...................................The best there is.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 mar 2006, 17:18

karretje schreef:Ik zou graag de voor en tegens willen horen.We waren n.l bij renova en waar die cabrio van was geweest was juist weer overgestapt naar een dichte??????waarom denk ik dan. :? :
Was deze cabrio oranje en sterk verlaagd?
karretje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 mar 2006, 17:49

Ja, hij is oranje en was sterk verlaagd, nu niet meer.

De vorige eigenaar handeld en knapt oude mini's op.(mini1)

Weet je mischien van wie hij is geweest???? En hoe ging hij er b.v mee om?? ben wel benieuwd eingelijk, omdat je dat zo vraagt.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

16 mar 2006, 17:59

Hoe oud is de MINI? Bijna een jaar of ouder? Kenteken 36-PR-?? of 26-RS-??? Beide mini2-ers, de 26-RS-?? heeft schade gehad maar alleen flinke blikschade.
karretje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 mar 2006, 21:51

Nou hij is van 2004 en indd. dit kenteken dachten we.

Dus ik denk dat marco gelijk heeft en hij van Hein Jonkers is geweest.

Dat is snel ontcijferd. :wink:

Verdere mededelingen???? Berthil zegt dat dus die andere blikschade heeft gehad,deze toch niet????

Die andere oranje stond er idd, ook.

Bedankt.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 mar 2006, 05:33

Nee, volgens mij is Hein een echte liefhebber die de MINI echt alleen voor fun (toerritten) gebruikt en dus niet voor woon/werk verkeer. Hij heeft nog een andere auto voor woon/werk verkeer en grote spullen.
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

17 mar 2006, 08:53

We waren n.l bij renova en waar die cabrio van was geweest was juist weer overgestapt naar een dichte??????waarom denk ik dan.
De cabrio is zwaarder, en inherent aan een cabrio is dat de carosserie ook minder strak is. Ga je echt voor het sportieve rijden, dan is een dichte dus een "betere" keuze. En de prijs is natuurlijk ook een belangrijk argument. Mijn baas roept steeds maar, van mij had je ook een cabrio mogen nemen. Ja, leuk, maar dan reed ik nu rond in een One als ik nog geld over had willen houden voor een beetje leuke velgjes e.d., in plaats van een Checkmate Cooper.

Maar goed, zelfs als ze gelijk geprijsd waren zou ik waarschijnlijk nog voor een dichte kiezen, het is zowiezo niet echt mijn smaak. Er gaat absoluut niks boven open rijden, maar dan wel in een auto die van het begin af aan ontwikkeld is als open auto, dus zou ik in de markt zijn voor een cabrio, dan zou ik inderdaad eerder richting een MX5 gaan denken (want het is wel zo dat er niks gaat boven open rijden). Of liever nog een Elise :-PP (Allemaal mijn bescheiden mening natuurlijk).

Je ervaring met de MX5 gaat waarschijnlijk niet helemaal op, want ik neem aan dat de MX5 die je noemt het oude model was. Hier gaat het over het nieuwe model.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mar 2006, 10:17

@karretje, waarom geen Cooper-S Cabrio..?! gelijk alle problemen opgelost :D Ik heb hiervoor ook een dichte S gehad (2002 model) maar rijden doet hij hetzelfde, sterker nog.. beter! Komt door de facelift van 2004, minder onderstuur, meer tractie, beter gasrespons etc.. absoluut een aanrader de cooper-s cabrio of cooper cabrio, wel iets minder praktisch. maar als jij een S gehad heb dan valt een cooper toch echt tegen (sorry jongens) kwa motorgeweld.. ik zal nog ff doorsparen voor een MCSC :-PP
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mar 2006, 10:21

Oja, hein had er een MTH spruitstuk onder zitten... heb er ook meegereden, pakt wel lekker op bij lage toeren maar is geen S!
maar ik denk dat hij het spruitstuk moest verwijderen vanwege Mini Next garantie. :cry:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 mar 2006, 10:32

Dan is de software ook weer geflashed naar origineel want je kan geen MTH software voor het spruitstuk laten zitten en dan het spruitstuk er af halen. Als je nu een S rijdt en het vermogen bevalt je goed zou ik inderdaad even doorsparen, anders ga je misschien het vermogen missen.

Wat hebben de twee cabrio bezitters dan nu genomen? Weer een MINI?
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

17 mar 2006, 10:59

Hein heeft/krijgt een PW Cooper S (geen cabrio).
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mar 2006, 11:06

hein heeft zijn pw mcs binnen, was er van de week om zijn mcs pedalen over te neman (zaten er bij mij toen nog niet standaard op), zijn spruitstuk zit onder zijn nieuwe mcs. (zeer mooi wagen trouwens!)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mar 2006, 15:07

cooper spruitstuk onder een cooper-s?!?! :? bizar..

Terug naar “MINI-talk”