Ik ben wellicht wat neurotisch over mijn onderhoud maar als je roept dat je het normaal vind om met banden waar het staal doorheen komt de straat op gaat dan snap je werkelijk niet wat het achterliggende idee van rubber op asfalt is, of beter gezegd een flink gebrek daar aan. Of je dan bijna 11k posts hebt of niet moet daarbij niet uitmaken.mushrop schreef:nou nou Tom, take it easy man. Er zijn ook mensen die iemand compleet voor gek verklaren als ze volgas met hun driepittertje over boswegen scheurt, waar gezinnen fietsen en wilde dieren zomaar kunnen oversteken. Ook dat is flink achterlijk, maar ook daar gaan we hier met gezond verstand mee om. Datzelfde zal hier ook gelden. Ik heb ook wel eens een band onder mn MINI vandaan getrokken die aan de binnenzijde een stuk verder versleten was dan me lief was, dat gebeurd nou eenmaal. Ik recent nog bij iemand die echt het onderhoud niet laat versloffen maar simpelweg alleen maar kilometers maakt, twee achterbanden eronder weggehaald waar ook het staal al doorheen kwam.
Zolang je niet de banden/situatie etc volledig weet, kan je ook niet zo oordelen zoals jij doet. Valt me een beetje van je tegen tbh. Vooral aangezien Bas hier een gewaardeerd member is en hij nooit laks is met zn onderhoud, laat staan met zn rijgedrag. Dan zou hij wat meer credits verdienen.
Ik ben echt niet iemand die mensen afzeikt maar als je gaat doen alsof het de normaalste gang van zaken is om met meer dan versleten banden de weg op te gaan ben je niet lekker. Enig idee hoe een auto op versleten banden reageert met een noodstop? Ik heb wat filmpjes van Vredestein gezien die zulke tests hebben uitgevoerd. Je krijgt het in je maag als je er naar kijkt. Ach en als er dan filmpjes van bosweggetjes aan de haren bijgesleept worden vind ik dat wel weer grappig. Het grote verschil tussen een aygo en een Cooper S is dat heel veel herrie bij de aygo en drie keer poken nog steeds geen 100 per uur is. Bij een Cooper S is dat anders en dus reden te meer om je bandjes extra goed in de gaten te houden.
Just my 2 cts.