Tijd om te voorstellen (nu met foto's)

Stel je hier even voor.
r0bbe
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Tijd om te voorstellen (nu met foto's)

01 jun 2014, 20:41

Hallo allen,

Deze leuke forum bezoek ik al meer dan een jaar, en sinds paar weekjes geleden heb ik me aangemeld en nu dacht ik; het is tijd om mezelf te voorstellen!

Mijn naam is Patrick en woonachtig in Nijmegen, samen met mijn vriendin. Voor onze huis staat natuurlijk ook een mooie 4-wieler geparkeerd, namelijk een Mini One 1.6 R50 uit 2002 met Chili Red kleuren. Ik speur het forum af, ik bekijk de onderdelen, ik verzorg de Mini.. Maar dat terzijde, het is wel haar auto. Maar natuurlijk krijg je je ogen niet van Mini af en van haar mag ik haar auto onderhouden en zelfs erover opscheppen tegen anderen.. Niks mis mee lijkt mij.

Mini is in oktober 2013 gekocht, eigenlijk onbedoeld, want zij was met een tip van haar oom op zoek naar een kleine Aziatische auto's waaronder Toyota of Suzuki.. Het werd haar eerste auto, dus spannend was het wel.. Wij reden samen naar de aantal garages waar de auto's te koop stonden om ze in het echt te bekijken van buiten en binnen.. Toyota, niet echt nee, Suzuki ook niet, hop, naar de volgende garage, ook niet echt iets geworden, en dan naar de garage in Deventer voor andere Toyota die buiten stond achterin, liepen wij de showroom binnen, en er was maar 1 auto die echt opviel; Mini! Mooi rood met wit dak en spiegelkappen. Deze dondertje stal de show en mijn vriendin liep tegelijk op de auto af en die Toyota was meteen vergeten! Na de "uitgebreide" kennismaking met de Mini, mochten wij met de auto op de proefrit. Meteen positief, het reed heerlijk en sportief. Zij dacht; dit wordt mijn eerste auto! Later wat papierenwerk gedaan te hebben, konden wij hem een paar weekjes ophalen. Dikke pluim!

Het betreft een auto met mooie historie aan onderhoud en al en waar hij vandaan kwam; Duitsland. Via de kenteken check bij RDW site viel achter te halen dat de auto in 2006 naar Nederland was verhuisd. Er was niks aan de auto gedaan, en nu bij ons na 2 jaar ook nog steeds niks. Want hij is nu mooi zo. Wel af en toe dacht ik eraan om hem een beetje leuk te maken met de stickers, spoiler, maar eens eerst bij mijn vriendin langs gaan... To be continued...

Greets,
Patrick
Laatst gewijzigd door r0bbe op 16 jan 2017, 14:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Tijd om te voorstellen

02 jun 2014, 10:40

Welkom!

Leuk verhaal! ;)
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Tijd om te voorstellen

03 jun 2014, 21:47

Welkom bij de club en... :D

..............................nog vele fijne kilometers in de Mini van je vriendin... :? :wink: :oops: :D :)
r0bbe
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: Tijd om te voorstellen (nu met foto's)

05 jun 2014, 11:17

Dank je Sven en cooperbol!

Even om wat informatie over deze karretje te toevoegen:
- Bij aankoop was het wieltje van de distributieriem vervangen, hij maakte geluid (onder garantie)
- Sierlijst rechtsvoor hing los, hadden ze vastgelijmd?
- Sierlijst rechtsachter springt af en toe los, moet later nog naar kijken.. Clip is waarschijnlijk niet goed
- 4 nieuwe banden eronder geplaatst, want hij maakte geluid, 1 of 2 banden waren gecupped
- Vorig maand nieuwe radiator geplaatst, want koelvloeistofpeil zakte constant weg
- De motor verbruikt een beetje motorolie, schijnt bekend issue te zijn..?
- Deurvangers moeten ook nog aangepakt worden
- Volgend week gaat Mini naar de garage voor de grote onderhoudsbeurt + APK, benieuwd...
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jun 2014, 12:43

-Die sierlijst/spatbord-rand zit met clipjes vast
-Koelvloeistofpeil ff inde gaten houden, kan ook thermostaathuis zijn (komt nl vaker voor)
-Olieverbruik kan aan de hoge kant zijn, regelmatig peilen
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 jun 2014, 20:59

Welkom Rob.

Veel plezier hier en met de MINI :rijden
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

10 jun 2014, 21:23

Welkom en veel plezier!

Terug naar “Who are U?”