Klatsie's R53 - Te koop/MAG weg

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Klatsie | R53 - Milltek eronder! :)

12 jul 2014, 10:16

Uitlaat zet idd een flink stuk uit als 'ie warm wordt, denk dat hij daardoor tegen de accubak komt (wat Björn ook al zegt). Gewoon even goed afstellen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jul 2014, 11:18

Then stukkie terug it is! :)

Ff kijken of ik morgenochtend tijd heb...:)
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jul 2014, 13:33

Hij had aan de ene kant 2,5cm ruimte naar de accubak toe en aan de andere kant cm of 4.

Ik heb 'm even opgekrikt, uitlaatklemmen los en een paar duwen gegeven. Nu zit ie verder naar achter,
persoonlijk staan ze nu ietsje te ver naar achter in koude stand vind ik, maar goed ff zo laten om te kijken of het op is gelost... :))

Ik zag wel dat de buis ietsje verschoven was met de rit van gister... :wink:

Scheelt me weer vroeg opstaan en een rit naar Hillegom... :lol:
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 jul 2014, 16:07

Milltek lijd zijn eigen leven, heb ik zelf ook...
Ene keer zie ik het logo, en de andere keer niet!

Maar geklepper of gekraak geen 1 keer last van gehad!
Of dat komt omdat ik de oude type heb?..
Ik weet het niet!

Maar gefeliciteerd sven!!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
dreh
4 op een rij!
4 op een rij!

12 jul 2014, 16:16

Ziet er goed uit! :icon_top: Top dat Ruben je kon helpen met die beugels!
Afbeelding
Craen89
Be Mini
Be Mini

12 jul 2014, 16:31

Nice klatsie :icon_top:
Mini Cooper S R53 2003 / Rota Subzero's 17x7,5j / Orranje Stealth CAI / AP Schroefset / Milltek catback

Afbeelding
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Klatsie | R53 - Boete van € 230,- :( :(

07 aug 2014, 18:24

God non de juu!
Rij ik net naar huis kom ik bij een dubbele zogenaamde "Turborotonde" aan, neem ik de rotonde dus ook Turbo. Krijg ik een boete van 230,- omdat er precies twee politiemiepjes aankwamen rijden en achter me aankwamen.

"Niet volgen van de aangegeven rijrichting" is de overtreding. Het is een dubbele rotonde, dus als je aan komt rijden en naar rechts wil kun je rechts voorsorten óf de baan voor rechtdoor nemen en op de rotonde zelf naar rechts sturen, dus langs de rij voor rechts af rijden zeg maar. Dat laatste deed ik dus...

Echt serieus, vrijwel iedereen neemt die rotonde zo als het wat drukkig is. Sterker nog, mevrouw zei dat ze om wilde draaien om de auto voor me aan te houden en dat ik toen voorbij kwam knallen. En echt in alle eerlijkheid wist ik echt niet dat het mocht op deze manier, ok dat het een beetje aso is t.o.v. de mensen die in het rijtje staan ok, maar verboden nee dat wist ik niet.
Heb ik ook uitgelegd, rotonde was verder ook helemaal leeg en is goed overzichtelijk. Ik vind het boete bedrag ook veel en veelste hoog voor het "gevaar" wat ik veroorzaakt heb, maarja...waarschuwing zat er niet in bij deze roodharige zonnebank dame.

Het gaat om een bord ongeveer gelijk aan deze, maar dan zonder dat je ook linksaf kunt zeg maar:
Afbeelding

Kennen jullie dit bord? En mag je echt niet gewoon de linkerbaan pakken en uiteindelijk rechtsaf gaan op de rotonde?

Ik had ook tijd zat om als een gek weg te racen, want die transporter rij ik natuurlijk helemaal zoek en ze waren nog vrij ver weg. Maarja in een groene Mini met gouden velgen is dat natuurlijk niet zo handig... :{
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2014, 18:37

Dat is zuur zeg, maar ik vrees dat je hier verder niks aan kan doen. Het is tegenwoordig zo dat als je een bepaald voorsorteervak-danwel baan rijdt, je die moet blijven volgen. Dat geldt dus ook voor de rijbanen op een rotonde. Stel je rijdt bijvoorbeeld naar een stoplicht met voorstorteervakken voor linksaf, rechtsaf en rechtdoor en je sorteert voor in linksaf, dan moet je die richting blijven volgen. Als je dan halverwege kiest om toch rechtdoor te gaan, dan kan je daar dus een boete voor krijgen (zoals jij). Deze regel is er gekomen om te voorkomen dat mensen dus het voorsorteervak- danwel baan gebruiken om in te halen (bijvoorbeeld op een rotonde, heeey wacht eens even.... :lol: )

Ik ben ook niet heilig hoor, dus ik veroordeel het niet! Het is wel erg veel geld voor zo'n "overtreding"

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2014, 18:42

Ja ik vind het totaal niet in verhouding en wist ook echt niet dat het niet mocht. Sterker nog die agenten kwamen van rechts en moesten wachten omdat ik op die rotonde reed enzo. Ik zag ze dus staan. Ik deed netjes mijn knipper nog uit ook nog. Als ik dan zou weten dat het niet mocht dan was ik wel rechtdoor gereden lijkt me...

het leverd(e) op dat punt ook 0,0 gevaar op. Het is echt goed overzichtelijk en alles. Ik reed niemand in de weg, etc.

Ik had liever zo'n hoge boete gehad omdat ik 210 op de A12 zou rijden ofzo zeg maar...

Maar goed...wat heb ik nu geleerd hiervan? Precies...helemaal niks.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2014, 18:44

Idd, maar met 210 was je boetebedrag wel wat hoger geweest vrees ik. :mrgreen: Wat heb je aan deze info? Precies, helemaal niks... :mrgreen: :feest

Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2014, 19:00

In België is het zo dat je nog altijd van baan mag wisselen als het stippellijnen zijn en je geen ander verkeer hindert. Turborotondes hebben we niet. Een gewone rotonde is al moeilijk genoeg voor de gemiddelde Belg.
coopers1987
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2014, 19:13

Vind het een beetje flauw dat je zo een godsvermogen moet betalen voor zo een "foutje".
Dat het aso is om de hele rij voorbij te rijden ben ik met je eens :mrgreen: maar wat is hiervan precies het gevaar dan?
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2014, 19:33

Gaat echt nergens over. Als je iemand het leven uit zn ogen slaat krijg je een waarschuwing en een rotonde niet helemaal zo als het hoort een fikse boete...:(
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

07 aug 2014, 19:42

T*ringjantje.... 230 euro... :shock:
Dat is voor "afslaan op auto(snel)weg waar verboden", volgens de Boetebase van het Openbaar MINIsterie.
Het "niet volgen van de voorgeschreven richting bij bord D1 tm D7" is 90 euro; D1 is het normale rotonde-bord. Had je beter de rotonde andersom kunnen rijden, dat was goedkoper dan dit.

Ben dan wel benieuwd naar de feitcode die men heeft geschreven. Tip: kijk/vraag eens op flitsservice.nl, daar kun je veel tips-tricks te weten komen om misschien het boetebedrag wat naar beneden te krijgen.
Wellicht geeft dat bord alleen informatie, en schrijft het niet de verplichte rijrichting voor?!?

Terug naar “Show your ride”