Vreemd geluid

BlackWorks
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Vreemd geluid

15 jul 2014, 13:02

Goedemiddag,

Ik heb nu ongeveer anderhalve week een R56 Cooper S JCW. En in deze tijd heb ik 3 keer een apart geluid gehad wanneer ik het gas volledig intrap. Ik trap dan het gas in en in eerste instantie gaat alles goed maar dan houd de mini in en hoor je een vreemd geluid vanuit de motorruimte komen. Beetje het geluid dat je krijgt als je lucht tussen je tanden door blaast. :s
Wanneer dit gebeurd haalde ik direct me voet van het pedaal en daarna heb ik er dan ook geen last meer van. Meer het blijft me wel dwars zitten.

Misschien is dit een vreemde uitleg, maar ik kan het even niet beter verwoorden.

Mijn vraag is uiteraard of iemand mij kan vertellen wat dit is?

Alvast bedankt.

Leroy.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Re: Vreemd geluid

15 jul 2014, 13:07

ik heb geprobeerd lucht tussen de tanden te blazen maar lukt mij niet dus snap niet goed wat voor geluid je bedoeld
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

15 jul 2014, 13:08

slang turbo wel goed erop ?
Afbeelding
BlackWorks
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

15 jul 2014, 13:13

:lol: :lol:

Mijn eerste gedachten was ook in de richting van de turbo. Wat jij zegt klinkt logisch en ik zal dat vanavond even nakijken!

Ik zal het proberen uit te leggen.
Als een vin heel hard draait, en je blaast erin hoor ook ongeveer hetzelfde geluid. Het is dus niet een constant geluid maar bijvoorbeeld 3x kort achter elkaar.

Bedankt in ieder geval.
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Vreemd geluid

15 jul 2014, 14:15

Als t een slang is, krijg je dat eerder te zien op de boordcomputer dan dat je het hoort volgens mij..

P.s. Gefeliciteerd met je aanwinst. Hopelijk niet meteen een naar gevoel door dit incident....
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 aug 2014, 19:40

ik denk eerder dat het pingelen is, en dat wat je hoort het onderbreken is van de inspuiting. Bekend probleem, ik zou er maar gauw nieuwe bougies in doen! Want pingelen sloopt deze motor in no time. :{
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 aug 2014, 23:13

als het een geluid is van een leeg cola blikje wat over de grond sleept dan weet ik wel wat het is :-(
ik heb namelijk ook het pingelen gehad en kwam door aangepaste software en de reparatie kosten waren meer als 3000 euro toen alles uiteindelijk stuk ging :-(
was alleen bij vol gas in lage toeren.
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”