Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Cooper S (R53) Sander (projectje Porsche stoelen)

13 jul 2014, 14:35

Gaaf, kan niet anders zeggen. Enige wat ik minder vind is dat de kleur afwijkt van de rest van je interieur, maar mss dat in real life reuze meevalt. Cool om weer eens wat anders te zien. 8) :icon_top:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jul 2014, 15:31

mushrop schreef:Gaaf, kan niet anders zeggen. Enige wat ik minder vind is dat de kleur afwijkt van de rest van je interieur, maar mss dat in real life reuze meevalt. Cool om weer eens wat anders te zien. 8) :icon_top:
Het is een heel lastige kleur om vast te leggen op foto. Lijkt soms veel bruiner, en soms juist weer heel licht grijs. Het kleurt gelukkig wel heel goed bij de stukjes alcantara..Ik was ook bang voor wat jij zegt Rob.

@ Lars. De wangen zijn sowieso veel harder dan die van de mini en geven niet zo makkelijk mee. Hoe het precies gaat zijn weet ik nu nog niet...
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jul 2014, 16:51

Was het al een tijdje aan het volgen, ik vind het super mooi en volgens mij zijn die stoelen qua kwaliteit een stuk mooier. Misschien een idee om als het helemaal pas is en de laatste dingen zijn gedaan om ze naar een meubelspuiterij te brengen en zwart te laten maken? Die kosten vallen reuze mee helemaal om dat ze er toch nog uit zijn. Vind ze qua model ook erg mooi
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

13 jul 2014, 18:34

Vanochtend ff langsreden omdat ik dacht die is aan het knutselen maar volgens mij was je nog aan het afkicken van de zomerfeesten
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jul 2014, 14:58

@Casper: bedank! Wellicht in de toekomst eens over nadenken inderdaad. Dat plan had ik ooit wel eens gehad toen ze nog bestemd waren voor de Caddy. Maar misschien eens gaan informeren. Voorlopig vind ik het wel meevallen. Zeker in real life.

@Louis: Hahaha oeps, ik vrees dat je de spijker op zn kop slaat. Ik was wat later begonnen ja ;)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 aug 2014, 00:07

Stoel nr. 1 zit inmiddels perfect op z'n plek. Helaas is het de bijrijder en heb ik er op dit moment vrij weinig aan. Sjaak had net de primeur voorafgaand aan een terrasavondje. Het heeft lang geduurd om alles pas te krijgen, stoel is er wel tig keren uit geweest. Ineens stopte een motortje er mee, juist die voor de beweging over de rail verantwoordelijk was. En zie er dan maar eens tussen te komen met je vingers. Bleek uiteindelijk een massaprobleem te zijn door een breukje in de soldeerverbinding op de printplaat (kon je nauwelijks zien). Heerlijk alles elektrisch :(..... Werd er doodmoe van, maar uiteindelijk is het gelukt met de nodige opvulringen, langere bouten en strips. De slijptol was een heilig instrument.. Moet zeggen dat het resultaat erg goed bevalt, de zit is vorstelijk te noemen. Goede ondersteuning van de bovenbenen en ondanks dat de rail aardig verhoogd is van de vloer vanwege de ventilatieopening kan er nog erg laag gezeten worden..

Het scheelt wel dat ik nu alles al pasklaar heb liggen voor de bestuurdersstoel, en verwacht deze er heel snel in te hebben.

Morgen foto's...
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 aug 2014, 00:59

En weer niet ff bellen.. met je terrasje om de hoek hier. :)

Kom wel even een keer op de koffie, ben wel benieuwd inmiddels.
Afbeelding
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 aug 2014, 21:49

Sorry Raymond, had er even niet bij stil gestaan...
We spreken binnenkort eens af...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Opvulringen

Afbeelding
Opvulringen met ijzeren strip
Je krijgt nu wel een veel groter moment op de bouten door afstand.. hoop dat dat wel een beetje goed blijft gaan..
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 01 aug 2014, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 aug 2014, 22:24

Ook een manier om je huidige stoelen niet te hoeven opknappen.. :)
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 aug 2014, 10:59

Sow! Paar vulplaatjes ertussen! Kan je niet beter een steuntje maken in die hoogte? Lijkt me wat steviger dan dit, vooral bij een aanrijding of het betere stuurwerk. Lijkt me dat er zo nogal wat krachten op komen te staan...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 aug 2014, 11:39

mushrop schreef:Sow! Paar vulplaatjes ertussen! Kan je niet beter een steuntje maken in die hoogte? Lijkt me wat steviger dan dit, vooral bij een aanrijding of het betere stuurwerk. Lijkt me dat er zo nogal wat krachten op komen te staan...
Ziet er heel dik uit, erg mooi maar ben het wel met Rob eens. Als hier kracht op komt te staan gaat het schuiven. Zal op ze minst een busje laten maken wat 1 geheel is
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 aug 2014, 19:00

Mooi gedaan man! Staat echt supergaaf! Ga zo door!

Wat de ringen betreft misschien inderdaad beter een dikke stalen strip om op te vullen of een goede massieve bus met een dikke bout er door, ik heb nog wel een paar kromme stoel frames en een stukje bodemplaat als voorbeeld van de krachten die er vrijkomen op een stoel bij een mini die een klapper maakt
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Cooper S (R53) Sander (schade bijgewerkt)

08 aug 2014, 14:44

Ja het is inderdaad handig om er nog eens goed over na te denken.. ik geloof ook dat het niet heel stevig is (hoewel het nog steeds prima gaat tot dusver)

Vandaag even wat anders. Ik had al langere tijd een doffe plek op de lak zitten op de hoek achter. Polijsten hielp niet, het werd steeds erger. Het ontbrak aan blanke lak. De kleur was nog wel aanwezig. Dus maar zelf aan de gang gegaan... mocht het niet lukken dan kan spuiten altijd nog...

Afbeelding
Blanke lak aangebracht met ... jawel... een lakstift...

Afbeelding

Afbeelding
Dit voelde niet heel goed om te doen.... schuren...
400
600
800
1500
2000

Afbeelding
Na polijsten :)

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet er nagenoeg niets meer van :)
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Cooper S (R53) Sander (lakschade bijgewerkt)

08 aug 2014, 15:38

Lekker bezig . Knap resultaat zo, afgaande van de foto.
Afbeelding

Terug naar “Show your ride”