Even een vraag voor mijn " gemoedsrust ".
Ik heb enkele weken terug nieuwe schijven en blokken laten vervangen op mijn r53. Van standaard naar tarox.
Vorige week bij de bandenwissel viel mij op dat de achterwielen niet heel soepel draaien. Je moet best een zet geven om ze te laten draaien (handrem stond er niet op...). En ze stoppen bijna direct met draaien.
Is dit normaal of kan het zijn dat de remmen niet lekker vrij lopen.
Hoe kan ik dit controleren?
Alvast dank
Daniel
Aanlopende remmen?
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Aanlopende remmen?
kan best zijn dat je remblokken nog een beetje klem zaten op de schijf en zolang het niet echt vast zit is dat echt geen probleem 
Als je remblokken echt aanlopen merk/ruik je het wel na een rit want word gloeiend heet en zelfs de velg kun je dan wel een ei op bakken :-D

Als je remblokken echt aanlopen merk/ruik je het wel na een rit want word gloeiend heet en zelfs de velg kun je dan wel een ei op bakken :-D
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Aanlopende remmen?
Thanx. Net een ritje (snelweg) van 40 minuten. Geen "brandlucht" of iets dergelijks. Dus dat valt mee.
Schijven wel warm. Maar dat geldt ook voor de Voorremmen.
Schijven wel warm. Maar dat geldt ook voor de Voorremmen.
- keyan
- Mod virus alert!
- Locatie: Weesp
Bericht
Re: Aanlopende remmen?
Handrem kabels kunnen roesten. Dan laten er tiertjes van de kabel zelf los en kan de handrem niet meer volledig tot ze 0 punt komen. Heb ze zelf om die reden vorige week vervangen. Pm me voor evt fotos( moet k even zoeke )
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Re: Aanlopende remmen?
Voor hetzelfde probleem zit ik nu bij de mini dealer te wachten op een reparatie, extra warme remmen na lang rijden en behoorlijk gepiep vooral als je wat langer rijdt. Expliciet piept het echt enorm op het moment dat de auto achteruit rijdt bij inparkeren (en dan bedoel ik niet de PDC sensors :-) ). De achtervelg produceert extra veel remstof en toen ik deze gisteren wilde demonteren kreeg ik de velg niet eens van de wielnaaf af (agv dat remstof?).
De diagnose is dat de remblokken iets bijgesteld moeten worden.
Diverse minirijders van dit forum, ook de echte technici, hebben me aangegeven dat het de wiellagers zouden zijn. De monteur (niet de verkoopadviseur) van MINI gaf aan dat dit niet het geval was , en de wiellagers prima zijn. Ik moest wel veel moeite doen om het probleem te repliceren, we hebben het tweede proefritje samen moeten doen, nadat het eerste eigenlijk niet duidelijk resultaat gaf.
Het probleem is opgekomen nadat er nieuwe remblokken zijn gemonteerd . Echter toen waren er zoveel onderhoudszaken aan de auto verricht, dat het verband mij niet overduidelijk was.
Nu nog uurtje wachten en dan ben ik hopelijk eindelijk van dat gepiep (en dat remstof) af. Ik hoop dat de monteur de velg makkelijk van de naaf krijgt, ik heb hem op het hart gedrukt dat het lastig wordt en voorzichtig te zijn.
De diagnose is dat de remblokken iets bijgesteld moeten worden.
Diverse minirijders van dit forum, ook de echte technici, hebben me aangegeven dat het de wiellagers zouden zijn. De monteur (niet de verkoopadviseur) van MINI gaf aan dat dit niet het geval was , en de wiellagers prima zijn. Ik moest wel veel moeite doen om het probleem te repliceren, we hebben het tweede proefritje samen moeten doen, nadat het eerste eigenlijk niet duidelijk resultaat gaf.
Het probleem is opgekomen nadat er nieuwe remblokken zijn gemonteerd . Echter toen waren er zoveel onderhoudszaken aan de auto verricht, dat het verband mij niet overduidelijk was.
Nu nog uurtje wachten en dan ben ik hopelijk eindelijk van dat gepiep (en dat remstof) af. Ik hoop dat de monteur de velg makkelijk van de naaf krijgt, ik heb hem op het hart gedrukt dat het lastig wordt en voorzichtig te zijn.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- keyan
- Mod virus alert!
- Locatie: Weesp
Bericht
Re: Aanlopende remmen?
Blokken hebben een veertje. Deze moeten wel over de zuiger gemonteerd worden. En de buitenste moet geklemd worden met een veer
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Re: Aanlopende remmen?
Ja, absoluut!
Het was precies dat veertje uiteindelijk dat blijkbaar wel geplaatst maar niet goed gemonteerd was. Omdat de dealer dit waarschijnlijk zelf fout had gedaan en ik al een vermogen bij ze heb neergelegd, was deze reparatie (diagnose plus vervangen blokken achter) vandaag geheel kostenloos voor mij.
Het was precies dat veertje uiteindelijk dat blijkbaar wel geplaatst maar niet goed gemonteerd was. Omdat de dealer dit waarschijnlijk zelf fout had gedaan en ik al een vermogen bij ze heb neergelegd, was deze reparatie (diagnose plus vervangen blokken achter) vandaag geheel kostenloos voor mij.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Aanlopende remmen?
Probleem met "het veertje" heb ik ook gehad en was al opgelost door de garage (ook netjes, zonder rekening). Gister geconstateerd dat de remmen nog steeds een beetje aanlopen. Zonder te piepen ... Dat wel.
Van het weekend nog maar eens kijken if de andere tips ook helpen...
Van het weekend nog maar eens kijken if de andere tips ook helpen...
- keyan
- Mod virus alert!
- Locatie: Weesp
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Re: Aanlopende remmen?
Zelfs ik snap het :-) duidelijk dus!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Theo 55
- Leerling Mini lid
- Contacteer:
- Locatie: Amersfoort
Bericht
Re: Aanlopende remmen?
iemand een afbeelding van hoe de veren/plaatjes van de achter rem klauwen moeten zitten !!!
bij die van ons lopen ze iets aan en de nieuwe keurmeester doet daar moeilijk over en ben bang dat de veertjes/plaatjes verkeerd zitten
bij die van ons lopen ze iets aan en de nieuwe keurmeester doet daar moeilijk over en ben bang dat de veertjes/plaatjes verkeerd zitten
heb een probleem met de stuurbekrachtiging van onze R 50 van 2004.
olie genoeg maar doet niets meer , pomp defect ????
iemand ervaring met een revisie of van een demontage bedrijf ???
met vriendelijke groet
Theo 55
olie genoeg maar doet niets meer , pomp defect ????
iemand ervaring met een revisie of van een demontage bedrijf ???
met vriendelijke groet
Theo 55
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors