Gisterenochtend lekker naar Breda gecruised. Afgesproken om samen met BlonT-007 en kwiebje via de Shell na de Drecht-tunnel (waar we Bas op gingen halen) naar HBEST in Alkmaar te blazen. Eenmaal daar aangekomen (inclusief 2 brabantse kwartiertjes) was iedereen er uiteraard al. Eerst een bakkie gedaan na de lange rit en daarna poetsen maar!!

Ik had mijn auto de week ervoor al helemaal gekleid en gewaxed dus voor mij was het een beetje onzin om dat wéér te doen. Maar op deze manier kon ik de “bugg and tarr remover” van Meguiars eens uitproberen of ik het wat vond. Niks voor mij achteraf. Geef mij maar een emmer met bloedheet water dat gaat naar mijn idee net zo makkelijk. De raampjes gedaan met het glasmiddel van Meguiars. Dat werkte al een heel stuk beter! Even later met “Quick Detailer” (heb het thuis zelf ook en gebruik het best vaak) de lak nóg een keer behandeld. De achtergebleven druppels van het wassen eergisteren kwamen er easy vanaf en je wrijft de glans er weer terug in! De “Tire Protection Gel” gepakt en de bandjes mee afgedaan (ik zou de bandjes van BlonT-007 ook nog even doen had ik gezegd, maar ik bedenk me nu net dat ik dat niet meer heb gedaan…. Sorry MINI-paul!!) Kortom ik was vrij snel klaar met poetsen en heb daarna heerlijk kunnen genieten van alle MINI’s en eigenaren die hun bakkie aan het verwennen waren!
(klik voor een vergroting)

Daarna in het shopje op de eerste verdieping iets gekocht waar ik al super lang naar op zoek was!! Een goede emmer MET Grit Guard! Eindelijk heb ik er een gevonden én voor een schitterende prijs mee kunnen nemen!! Uiteraard mochten we na het poetsen een kleine lokale “fotoshoot” niet vergeten en hebben we alle auto’s aan de overkant bij het transportbedrijf geparkeerd. Er zijn vast schitterende foto’s geschoten door een paar mensen en die zullen hier dan ook zeer snel gepost worden.
Na afscheid te hebben genomen van wat clubleden en HBEST zijn we met het overgebleven spulletje naar Volendam gereden. In eerste instantie met het idee daar op de dam een mooie fotoshoot te houden, maar helaas was de dam afgezet tot 19.00 uur en mochten we er op geen enkele voorwaarde door. De MINI’s daar geparkeerd en naar het eerste het beste terras gelopen wat we konden vinden. Na het genot van een glaasje Ice Tea en wat mugjes terug naar de MINI’s om met Chantal als gids het huis van Jantje te bekijken en daarna achter MR aan te rijden om zo binnendoor naar Amsterdam te cruisen. Schitterende dijkweggetjes heb je daar met bochtjes waar je alleen maar van kan dromen.

Eerst bij MR in de buurt een pizzeria bezocht. Een hapje eten vóór we Amsterdam in reden was wel op z’n plaats. Een pepperoni pizza was voor mij al lang geleden, dus ondanks de buurt (niet de buurt waar de meesten hun MINI in zouden parkeren) toch nog kunnen genieten. Vervolgens achter MR aan naar de parkeergarage achter het waterlooplein om de MINI’s veilig en eersterangs te parkeren (heel goed geregeld MR!!). We hoefden simpelweg alleen maar de parkeergarage uit te lopen om op de plaats van bestemming aan te komen.
Die bestemming was de Gumball 3000 die dezelfde avond door Amsterdam (checkpoint) naar Frankfurt (geloof ik) moesten knallen. We waren er netjes op de starttijd van 21.00 uur, maar geen Gumballer te bekennen. In de tussentijd was TBL bezig een vrouwtje van de organisatie om zijn vinger te winden zodat hij binnen de hekken foto’s kon maken als “pers” zijnde. Wim had in het begin uiteraard weer de mooiste plek en de mooiste foto’s! Rond 22.30 kwam “Team Polizei” met hun Polizei BMW M5 (met dubbele benzine tank én mijn favorieten) aangereden. Samen met een Range Rover Sport Stormer reed hij rustig door de straten. De Range Rover trok hem nog even heerlijk open! Het geluidje van de V8 Supercharger was volgens mij 2 straten verderop nog te horen. Wat een gezicht om deze Gumballers eindelijk eens in het echt te zien én te horen! Een klein half uur later kwam het een beetje op gang en trokken sommige Gumballers hun exoot even open door de juichende en schreeuwende menigte! Wat een sensatie! Na heel wat materiaal voorbij te hebben zien gekomen besloten dat het tijd was om de MINI’s weer uit de parkeergarage te bevrijden en via de rotonde waar alle Gumballers overheen moesten Amsterdam te verlaten. Bij het eerste benzinestation wat we tegenkwamen nog even gestopt om afscheid van elkaar te nemen. Daar stond JK (met zijn Maserati Quattroporte en compagnon met een Mazda RX-8) te tanken en suplies in te slaan voor de lange rit naar Duitsland.

Na het afscheid nemen zijn we in colone (MR, kwiebje en smousje, BlonT-007 en MINIpaul en ik) naar de afrit ’s Hertogenbosch gereden, daarna splitsten onze wegen en ging ik samen met BlonT-007 en MINI-paul richting Breda. Na de afslag Breda-Noord stond ik er weer alleen voor en met een volledig lege snelweg (om 02.10) in de ochtend was het moeilijk om me in te houden. Lekker het gas erop voor zolang het kon, het stukje Breda-thuis Bergen op Zoom zat er dan ook binnen een kwartiertje op!

Ik heb ook nog wat filmpjes, daar ga ik proberen wat moois van te maken. Ik denk alleen niet dat het zoveel schitterend materiaal was.