29 april 2007: Meguiar's Workshop #3 bij HBest (Alkmaar)

Naar een meet geweest? Klets hier nog ff lekker na.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 april 2007: Meguiar's Workshop #3 bij HBest (Alkmaar)

30 apr 2007, 11:58

Afbeelding

Gisterenochtend lekker naar Breda gecruised. Afgesproken om samen met BlonT-007 en kwiebje via de Shell na de Drecht-tunnel (waar we Bas op gingen halen) naar HBEST in Alkmaar te blazen. Eenmaal daar aangekomen (inclusief 2 brabantse kwartiertjes) was iedereen er uiteraard al. Eerst een bakkie gedaan na de lange rit en daarna poetsen maar!!

Afbeelding

Afbeelding

Ik had mijn auto de week ervoor al helemaal gekleid en gewaxed dus voor mij was het een beetje onzin om dat wéér te doen. Maar op deze manier kon ik de “bugg and tarr remover” van Meguiars eens uitproberen of ik het wat vond. Niks voor mij achteraf. Geef mij maar een emmer met bloedheet water dat gaat naar mijn idee net zo makkelijk. De raampjes gedaan met het glasmiddel van Meguiars. Dat werkte al een heel stuk beter! Even later met “Quick Detailer” (heb het thuis zelf ook en gebruik het best vaak) de lak nóg een keer behandeld. De achtergebleven druppels van het wassen eergisteren kwamen er easy vanaf en je wrijft de glans er weer terug in! De “Tire Protection Gel” gepakt en de bandjes mee afgedaan (ik zou de bandjes van BlonT-007 ook nog even doen had ik gezegd, maar ik bedenk me nu net dat ik dat niet meer heb gedaan…. Sorry MINI-paul!!) Kortom ik was vrij snel klaar met poetsen en heb daarna heerlijk kunnen genieten van alle MINI’s en eigenaren die hun bakkie aan het verwennen waren!

(klik voor een vergroting)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Daarna in het shopje op de eerste verdieping iets gekocht waar ik al super lang naar op zoek was!! Een goede emmer MET Grit Guard! Eindelijk heb ik er een gevonden én voor een schitterende prijs mee kunnen nemen!! Uiteraard mochten we na het poetsen een kleine lokale “fotoshoot” niet vergeten en hebben we alle auto’s aan de overkant bij het transportbedrijf geparkeerd. Er zijn vast schitterende foto’s geschoten door een paar mensen en die zullen hier dan ook zeer snel gepost worden.

Na afscheid te hebben genomen van wat clubleden en HBEST zijn we met het overgebleven spulletje naar Volendam gereden. In eerste instantie met het idee daar op de dam een mooie fotoshoot te houden, maar helaas was de dam afgezet tot 19.00 uur en mochten we er op geen enkele voorwaarde door. De MINI’s daar geparkeerd en naar het eerste het beste terras gelopen wat we konden vinden. Na het genot van een glaasje Ice Tea en wat mugjes terug naar de MINI’s om met Chantal als gids het huis van Jantje te bekijken en daarna achter MR aan te rijden om zo binnendoor naar Amsterdam te cruisen. Schitterende dijkweggetjes heb je daar met bochtjes waar je alleen maar van kan dromen. :-PP Echt heel breed was het er helaas niet en zijn er altijd andere verkeersdeelnemers die het niet helemaal snappen…

Afbeelding

Afbeelding

Eerst bij MR in de buurt een pizzeria bezocht. Een hapje eten vóór we Amsterdam in reden was wel op z’n plaats. Een pepperoni pizza was voor mij al lang geleden, dus ondanks de buurt (niet de buurt waar de meesten hun MINI in zouden parkeren) toch nog kunnen genieten. Vervolgens achter MR aan naar de parkeergarage achter het waterlooplein om de MINI’s veilig en eersterangs te parkeren (heel goed geregeld MR!!). We hoefden simpelweg alleen maar de parkeergarage uit te lopen om op de plaats van bestemming aan te komen.

Die bestemming was de Gumball 3000 die dezelfde avond door Amsterdam (checkpoint) naar Frankfurt (geloof ik) moesten knallen. We waren er netjes op de starttijd van 21.00 uur, maar geen Gumballer te bekennen. In de tussentijd was TBL bezig een vrouwtje van de organisatie om zijn vinger te winden zodat hij binnen de hekken foto’s kon maken als “pers” zijnde. Wim had in het begin uiteraard weer de mooiste plek en de mooiste foto’s! Rond 22.30 kwam “Team Polizei” met hun Polizei BMW M5 (met dubbele benzine tank én mijn favorieten) aangereden. Samen met een Range Rover Sport Stormer reed hij rustig door de straten. De Range Rover trok hem nog even heerlijk open! Het geluidje van de V8 Supercharger was volgens mij 2 straten verderop nog te horen. Wat een gezicht om deze Gumballers eindelijk eens in het echt te zien én te horen! Een klein half uur later kwam het een beetje op gang en trokken sommige Gumballers hun exoot even open door de juichende en schreeuwende menigte! Wat een sensatie! Na heel wat materiaal voorbij te hebben zien gekomen besloten dat het tijd was om de MINI’s weer uit de parkeergarage te bevrijden en via de rotonde waar alle Gumballers overheen moesten Amsterdam te verlaten. Bij het eerste benzinestation wat we tegenkwamen nog even gestopt om afscheid van elkaar te nemen. Daar stond JK (met zijn Maserati Quattroporte en compagnon met een Mazda RX-8) te tanken en suplies in te slaan voor de lange rit naar Duitsland. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Na het afscheid nemen zijn we in colone (MR, kwiebje en smousje, BlonT-007 en MINIpaul en ik) naar de afrit ’s Hertogenbosch gereden, daarna splitsten onze wegen en ging ik samen met BlonT-007 en MINI-paul richting Breda. Na de afslag Breda-Noord stond ik er weer alleen voor en met een volledig lege snelweg (om 02.10) in de ochtend was het moeilijk om me in te houden. Lekker het gas erop voor zolang het kon, het stukje Breda-thuis Bergen op Zoom zat er dan ook binnen een kwartiertje op! :mrgreen:

Afbeelding

Ik heb ook nog wat filmpjes, daar ga ik proberen wat moois van te maken. Ik denk alleen niet dat het zoveel schitterend materiaal was. :?
Afbeelding
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 apr 2007, 12:06

Als het geluid maar goed is :D Mooie fotoshots !!
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

30 apr 2007, 12:21

Ook ik heb een enorm leuke dag gehad gisteren. Ik heb het poetsen aan de mannen overgelaten en zelf lekker ronggehangen in de hal van HBEST. :D Lekker beetje kletsen met iedereen en me goed vermaakt. Paar mooie foto's gemaakt en daarvan volgt zometeen het beeldverslagje wel. Hij is aan het laden. :wink:

Gumball was heel erg leuk om mee te maken en de nodige MINI flyers uitgedeeld aan de deelnemers van de Gumball mss. dat ze dan eens een echte auto kopen. :mrgreen: O ja er was een wagen bij en dat was niet ik hoor op die motorkap, hij vond me wel aardig toen ik hem de flyer gaf. :mrgreen:

Al met al een top dag gehad. Leuk dat ik er bij mocht zijn. :P

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5197767803 [/GVideo]
smousje
Be Mini
Be Mini

30 apr 2007, 13:41

SUPER LEUK IDA!!!

We nemen Paul van Tellingen ook mee als we naar portugal gaan he ;) kan ie mooie plaatjes van de zussies schieten hahaha
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 apr 2007, 16:41

Ook jullie hadden schitterend mooi weer. Wij hadden (15 april j.l.) bijna 30 graden en dat was eigenlijk teveel van het goede voor een poetssessie. Maar jullie hebben 't naar je zin gehad en nog een staartje aan de poetsdag geplakt, dus helemaal goed. De MINI's blinken!! :wink:
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

30 apr 2007, 16:54

smousje schreef:SUPER LEUK IDA!!!

We nemen Paul van Tellingen ook mee als we naar portugal gaan he ;) kan ie mooie plaatjes van de zussies schieten hahaha
MINI-SISTERS :mrgreen:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 apr 2007, 17:44

Leuk filmpje Ida!! Goede indruk van de dag! Ben ook blij dat we meer hebben gedaan dan alleen poetsen! Stukje in de omgeving rijden, terrasje, Gumball, wat wil een mens nog meer? :wink:

Echt toppie. Als ik hem vandaag over had kunnen doen was ik wederom gegaan! :mrgreen:
Afbeelding
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

30 apr 2007, 18:42

Blont-007 schreef: Ik heb het poetsen aan de mannen overgelaten en zelf lekker ronggehangen in de hal van HBEST. :D

Ja, jij wel :wink:

Ida en Kaj leuke verslagen en mooi hoor die foto's cq filmpie. Ging het nu sneller Blont-007? :mrgreen: Dacht het wel.
Wij hebben genoten. En de volgende keer neem ik maar eens een delegatie"human carwash chippendales" mee. Foto heb ik al vd heren :p Beetje meer mannenkracht om m'n lak :mrgreen:

Allemaal bedankt voor een leuke dag (eat) :rijden :Foto :lachuh :hi :bier :zon Koffie! :)) :)(
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

30 apr 2007, 18:44

Pretty Cooper schreef:
Blont-007 schreef: Ik heb het poetsen aan de mannen overgelaten en zelf lekker ronggehangen in de hal van HBEST. :D

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

30 apr 2007, 19:00

Blont-007 schreef:
Pretty Cooper schreef:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Geregeld :mrgreen: De volgende keer ga ik de luiwammes uithangen :p

Afbeelding

Snel kijken want ik gooi ze er zo af, vind eigenlijk niet dat het kan hiero :wink:
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

30 apr 2007, 19:05

Hahaha laat staan aub!!! 8). :mrgreen:

Tjonge wanneer komen ze mijn MINI wassen. :lachuh
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 apr 2007, 21:18

Ziet er weer bijzonder gezellig uit! Allemaal mooie blinkende MINI's. Blont heb je nu ook extra opgelet hoe je die mooie uitlaat mooi houdt? :mrgreen: :mrgreen:
Bas
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 apr 2007, 21:49

FF tssen de drijven door, hierbij compilatie van dagje miniclubben :D

Weer vroeg op om te gaan poetsen :s bij HBEST me een grote groep gezellige clubleden
Alhoewel de "braboos" het wel bekende kwartier :wink: later kwamen opdagen hebben we een fantastische dag gehad.

Mooie poetstudio ter beschikbaarheid gesteld door HBEST, incl koffie en koek en intsructie cq advies, complimenten daarvoor

En poetsen maar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en het resultaat mag er wezen:

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens op sleeptouw genomen door MR richting A'dam via V'dam, Marken, M'dam en weet niet wat voor dam naar de GUMBALL3000
Dacht dat er in VOLENDAM alleen PALING te verkrijgen was???

FF op terrassie gezeten in Volendam en door naar A'dam
Niet zo heellang (2 uur :s ) moeten wachten op eerste GUMball'er

Afbeelding

Afbeelding

TBL heeft meer pics, die stond immers op the grid :evil:

Al met al een lange toffe dag en altijd leuk om weer wat fanaten te ontmoeten

Wij vonden het een zeer gelaagde dag :D

tot meets
vr.gr. Sam en Bas
Afbeelding
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

Poetsen poets

30 apr 2007, 23:20

TBL heeft ook een geweldig leuke dag gehad. (shakeit)
H-BEST bedankt voor alle tips en zeer gastvrije ontvangst :-))

Het tochtje via Volendam naar Amsterdam was heerlijk :rijden

En voor mij persoonlijk het Klapstuk, de aankomst van de Gumball 3000 :shock

MINI genoten bedankt voor de leuke dag samen ! :D

Foto's van de poetspartij komen nog, er zijn er al vele geplaats.
Maar de foto's van de Gumball hadden even voorrang. :mrgreen: vast eentje :wink: (zie ander topic)

Afbeelding
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 apr 2007, 23:20

Ik hoef eigenlijk niks meer te zeggen. Iedereen heeft alles al gemeld. Ik zal daar aan toevoegen de video's van HBEST en de foto's die ik daar gemaakt heb. Ze zijn gemaakt met opnieuw de N95, een mobiele telefoon. De video's ook! Men noemt dat bij Nokia, DVD-like kwaliteit video... Als je een foto op volledig formaat wil, PM me maar ff!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Video:

En daarnaast de video's die ik heb gemaakt van de Gumball 3000 wagens....

Het vetste voor het laatste bewaard!
MR
Laatst gewijzigd door MR op 30 apr 2007, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Afterparty”