R52 S - Buikje moet op de grond!

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

R52 S - Buikje moet op de grond!

07 aug 2014, 16:19

Ok ok, op de grond is wellicht wat overdreven. Helemaal wanneer je je bedenkt dat er bij ons wat drempels liggen (niet te ontwijken) die het niet slecht zouden doen in een vergelijk met de Vaalserberg (bij deze :lol: )

Maar ze moet omlaag dus. Heb met de laatste dagen suf gelezen over schroefsets en alles wat daarbij komt kijken, maar kom er moeilijk uit. Wat moet ik nou aanschaffen? Bij de ene schroefset zijn camberplates standaard, bij de andere niet. Bij de ene kan ik demping instellen, bij de ander niet. Etc etc..

Zodoende roep ik jullie hulp in! Wat wil ik?

Uiteraard laag en dik zonder de boel te slopen. (shakeit)
Weggedrag als het even kan nóg scherper.
Niet te veel 'comfort' (bestaat dat bij een R52?) verliezen.
Voorlopig op originele 205/45(40?)/17, volgend jaar wellicht 215 of 225 banden met 17 of 18 inch klapperts.
Ooit zal er een Aerokitje op moeten, maar neem aan dat dat geen problemen zal opleveren?

Zoals ik al zei kom ik van alles tegen mbt coilovers. Van goedkoop met vrijwel geen verdere mogelijkheden tot prijzen waarvan je verwacht dat ze ook nog voor je koken. Wat heb ik nu eigenlijk nodig, wat is overkill?

Heeeeeeelp! SOS

Paar snelle voorbeelden.

Raymond zijn R52
Brightness z'n wagen (kon niet anders ;))
Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: R52 S - Buikje moet op de grond!

07 aug 2014, 17:24

Hoi, ja ik kan het me voorstellen dat het verwarrend is. Ik heb eigenlijk alleen ervaring met Cobra en die kan je zo duur maken als je maar wilt.

Cobra 1 zeg maar het basis model
Cobra 3
Cobra R

Ik heb de Cobra R, erg mooie set moet ik zeggen al heb ik wat probleempjes maar die hebben niets met de set te maken maar met de draagarmen. Je kan je onderstel net zo maken als je hebben wilt. Ik heb nu een Cobra R set, pilow bal upgrade een dikkere achterstabi met andere rubbers er bij. En bij mij valt het best mee met de drempels gewoon niet als een lompe harry er over gaan.

Maar geef Rob Mushrop op het forum ff een Pm die kan je er alles over vertellen. Pas op die gozer kost geld :mrgreen: want het is mooi spul.

Oja en ik heb ook 45 hoog en dat gaat prima hoor of je moet heel laag willen dan zou ik idd 40 nemen

Afbeelding

Je kan ook even op Beek zijn website kijken daar worden de verschillen ook op uit gelegd

schroefsets

Suc6 met het uitzoeken van het speelgoed :mrgreen:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2014, 21:18

Ik rijd met een Kw V2 rond met volle tevredenheid. Deze zit er ca. 120.000 km er onder en werkt nog steeds goed. Met schroefsets kun je het zo gek maken als je zelf wilt.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

07 aug 2014, 21:27

Ik rij naar volle tevredenheid met KW v1. Goed comfortabel en sportief mee te rijden. Voordeel t.o.v. veel andere sets is dat het van RVS vervaardigd is. Hoogteverstelling blijft hierdoor goed gangbaar, ook na een aantal jaren. Succes met je keuze!
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2014, 23:37

Ik rij met een D2 set rond. Bevalt prima, budget spul natuurlijk. Was voor 750 meen ik klaar. Ik kan voor de camber instellen en de hardheid. Vrij soepel te doen allemaal. Achter is het instellen wel wat lastiger. Voor de hardheid moet je 'm compleet eraf halen, maar goed, hoe vaak is dat nodig :)

Ik ben er wel tevreden over. BMW/ Richard heeft 'm ook. Hij kan je vast wat meer vertellen over het comfort. Ik heb 'm voor iets te laag liggen om echt te kunnen spreken van comfort, dus daar zit het verschil als ik Rob mag geloven.

Kortom, ik heb er geen spijt van.

De Evo 1 is €724,79 (Camber en hardheid instelbaar? )
Evo 3 is €1.692,79
Evo R is €2.055,79
Afbeelding
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

08 aug 2014, 10:37

Dank voor de reacties allen.

Uiteraard begrijp ik dat iedereen een beetje preekt voor eigen setje, da's logisch en zou ik ook doen.
Gaat mij er vooral om dat het allemaal niet té hard en stijf gaat worden (het is toch een beetje een promo-forum hè ;)) en dat ik niet na aanschaf van de schroefset erachter kom dat ik nog weet ik veel hoeveel onderdelen moet scoren om de zooi mooi passend enzo te krijgen.

Wil het zegmaar allemaal in 1 keer goed doen. 1 keer alles aanschaffen dat nodig is en er daarna niet meer aanzitten, behalve evt. bij wielenwissel ivm seizoen.
Afbeelding
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

08 aug 2014, 20:22

Nou, ben inmiddels wel zover dat ik ga kiezen tussen 2 setjes. Ik heb gewoon niet de puf om alles uit te zoeken over alle verschillende merken..

Keuze gaat zoals het er nu uitziet tussen de KW Var. 1 en de ST ST-XTA

Voordeel van de KW Var. 1 is bij mijn weten de INOX coating en iets goedkoper. Daarentegen is de ST volledig vergelijkbaar met de KW Var. 2, heeft standaard uniball topmounts én kan de rebound instellen om het zo comfortabel mogelijk te maken voor m'n meiske. Gezien de MINI vooral haar daily is. Daarbij denk ik dat ik door o.a. die topmounts meer speling heb wanneer ik straks aan de gang ga met dikke sloffen en velgen.. Toch?

Iemand hierover nog opmerking/betere (bang/buck) alternatieven of andere suggesties? Denk ik te moeilijk?
Afbeelding
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

09 aug 2014, 07:26

Let op, lager wil niet zeggen dat de wegligging beter wordt. Integendeel. Wanneer de draagarm tov de strut minder dan 90 graden wordt is dat nadelig voor de performance.
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

09 aug 2014, 09:27

Beetle schreef:Let op, lager wil niet zeggen dat de wegligging beter wordt. Integendeel. Wanneer de draagarm tov de strut minder dan 90 graden wordt is dat nadelig voor de performance.
Ok ga ik even het e.e.a. over uitzoeken. Wil natuurlijk vooral laag voor de looks. Als de wegligging maar minimaal hetzelfde blijft m.b.t. grip e.d. is dat voor mij prima.
Afbeelding
Mini_BRW
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 aug 2014, 09:25

Ik rij op een Cobra EVO 1 setje rond. En dat bevalt tot nu toe prima!
Alleen even met montage je eigen topmounts overzetten. Is een prima setje voor op de straat en eens een trackday mee te pakken. Rijd niet te stug maar wel erg direct. Stuurt ook stukken strakker ermee!

Heb hem via een forum member gekocht! Deze levert ze voor een leuk prijsje!
En hij gaat er echt laag mee! Je zou de cooper idd met de buik op de grond kunnen hangen!

Hier wat beeld van mijne!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Honda Civic EJ2 Honda Civic EK3 Honda Del Sol BMW E36 325 Coupe Honda Civic EG Honda Civic EK3 Nissan 200SX S14 Grande Punto Sport Mini Cooper S R53
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

11 aug 2014, 09:09

Staat er dik bij!

Het schroefset idee gaat heel eventjes de ijskast in. Er is een ander leuk iets op mijn (ons) pad gekomen maar daarover later meer ;)
Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

11 aug 2014, 09:17

Ik weet het, ik weet het, ik weet het!
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

11 aug 2014, 10:27

ik weet het ook :)
Afbeelding
Mini_BRW
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 aug 2014, 13:27

Dikke toerboo??? Bwraaaaaap tssjjjj brwaaaaaaaaap psssjjjjjjjj broammm tshjjjj broam tsjj (tussengas)
Honda Civic EJ2 Honda Civic EK3 Honda Del Sol BMW E36 325 Coupe Honda Civic EG Honda Civic EK3 Nissan 200SX S14 Grande Punto Sport Mini Cooper S R53

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”