Dank heren . Ik zal het botenverhaal dan ook even laten varen.
Het is echt een kwestie van durven en proberen. Uiteindelijk kun je zelf een heleboel zonder echt een kenner te zijn. Dit forum geeft veel info over de auto / techniek zelf en poetswerk, andere fora met 'echte' restauratieprojecten geven veel inzicht over hoe bepaalde dingen aan te pakken mbt plaatwerk...
Mijn volgende projectje gaat het complete dak worden. Op dit moment is de blanke lak erg slecht door indringen van allerlei boomsappen door de jaren heen. Je ziet veel vlekken ingebeten in de toplaag.
Ik ga het dak dan ook heel licht opschuren en helemaal opnieuw rollen in 2K blanke lak en wellicht na afloop schuren tot korrel 2000 en polijsten...
Heel cool! Heb je nog een betere constructie kunnen bedenken dan die stapel ringen?
En stuur laten verdwijnen? Hoe wil je dan sturen? Om eerlijk te zijn vind ik 2-Spaaks stuur echt bij de R53 horen. vooral dat sportstuur is cool, met die uitsparingen voor je duimen.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Wat betreft de stoelen.. Had de dagen erna gedroomd over een flinke crash met die constructie. Zat me niet lekker. Ik heb nog steeds de vulringen gelaten voor wat ze zijn, maar heb de ijzeren stripjes nu vervangen door stukken platstaaf van 4mm. Hiermee kon ik op 2 ringen besparen en heb ik voor mijn gevoel veel meer vlees waar de stoelen op vast zitten. Feit blijft de grote afstand tov bodemplaat. Buiging van de lange bouten kan me niet voorstellen, dit wordt teniet gedaan door die ringen en het aandraaimoment van de bout in de vloer. Wellicht zit ik er helemaal naast, maar ik had er weinig puf meer in. En mocht het verbuigen na een crash, jammer dan. Als het maar niet breekt en dat je ineens in het dashboard zit..
De stoelen bieden echt heeel veel meer steun op alle vlakken en kunnen lager dan de originele stoelen. Ben zelf nog steeds de ideale positie aan het bepalen. Moet er wel bij zeggen dat wat forsere mensen er niet lekker op zullen zitten. Moet echt wennen aan de steun die je naast je kont krijgt, en beschik nou niet echt over een forse achterkant...
Het stuur, tja... ik weet het nog niet. Ik vind het stuur persoonlijk heel goedkoop ogen. Beetje zoals de meeste japanners ook zijn uitgerust..
En Sven... niet alles gaat gelijk goed he .... en ook niet zonder vloeken of tieren. Zal een dezer dagen eens een pic maken van het dak..