Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 mei 2011, 19:52

Seafoam is alleen nergens te krijgen in Europa. Ik heb er al een keer flink op lopen googelen, maar helaas niet te vinden.

Ik zou het namelijk best een keer willen proberen :mrgreen:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mei 2011, 23:48

Al was het alleen maar om een mooi filmpje te kunnen maken :mrgreen: :roll:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 mei 2011, 23:52

Ik zag ook een R53 met dezelfde rook.

Mischien veroorzaakt dat spul zelf die rook, zou me niets verbazen aangezien het om een Amerikaans produkt gaat :)
Mijn R53 loopt al 170.000 zonder ademhalingsproblemen.

werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2011, 10:49

[quote="Berthil"]Ik zag ook een R53 met dezelfde rook.

Mischien veroorzaakt dat spul zelf die rook, zou me niets verbazen aangezien het om een Amerikaans produkt gaat :)
Mijn R53 loopt al 170.000 zonder ademhalingsproblemen.

Zit jou nieuwe-aangepaste cilinderkop er al weer 170.000km op dan :shock:
ralfish
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

28 mei 2011, 13:18

Volgens mij heb ik hier ook last van. Als ik vol gas geef bij een laag toerental dan duurt het even voor hij pakt en dan komt er opeens rook uit mijn uitlaten (behoorlijk erg) en daarna trekt die opeens vol op. Laatst ook eens gedaan met de ramen open en toen hoorde ik iets aan de motor waar je niet gelukkig van wordt.

Wat kun je nu het beste doen ? Dealer motor laten reinigen? zelf doen ? en zo ja welk spul wat in Nederland te koop is?

thnx
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

07 jun 2011, 22:32

thavipah schreef:Seafoam is alleen nergens te krijgen in Europa. Ik heb er al een keer flink op lopen googelen, maar helaas niet te vinden.

Ik zou het namelijk best een keer willen proberen :mrgreen:
hehe, had ik ook al uitgezocht. In Nederland is het volgens mij verboden ivm milieuwetgeving. Maar ik heb het Seafoam gevraagd, hoop op snel antwoord.
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 jun 2011, 00:10

Als je het hier naartoe kunt halen dan wil ik wel 10 flesjes.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

08 jun 2011, 08:47

ralfish schreef:Volgens mij heb ik hier ook last van. Als ik vol gas geef bij een laag toerental dan duurt het even voor hij pakt en dan komt er opeens rook uit mijn uitlaten (behoorlijk erg) en daarna trekt die opeens vol op. Laatst ook eens gedaan met de ramen open en toen hoorde ik iets aan de motor waar je niet gelukkig van wordt.

Wat kun je nu het beste doen ? Dealer motor laten reinigen? zelf doen ? en zo ja welk spul wat in Nederland te koop is?

thnx
volgens mij exact hetzelfde als ik had met de Beek tuning en heb sinds ik standaard rijd niet 1 pluim rook meer uit de uitlaat gehad en ook geen enkele stotter of pingelbeveiliging gehoord .
Ook waren mijn uitlaten altijd pik zwart na een paar ritjes en nu maar een klein beetje aanslag in de pijpen.
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

23 jun 2011, 20:58

Eindelijk antwoord van Seafoam, na een maandje of wat:
Denk dat het niet voldoet aan Europese regelgeving. Zomaar importeren is ook lastig omdat het chemische producten zijn die onder druk staan.
Ofwel regelgeving en nog eens regelgeving. Mijn bedrijf heeft daar mankracht niet voor.

Ik probeer nog via grijze import een palletje hier heen te krijgen. Weet zeker dat het nuttig en gewild is.

We appreciate your interest in Sea Foam Products. Currently Sea Foam products are only sold in the United States and Canada. We are sorry to have to tell you that there is currently no place to buy Sea Foam products in the Netherlands. We are slowly trying to become a more international company as currently we are a small company without the capacity to fully go into more then a country at a time. Also we need to have all the proper can art and literature ready for a country we go into before we start selling there. We will defiantly put your company on file so we will have it when we are more ready to go into the Netherlands. Thank you for your interest in Sea Foam Products.
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jul 2011, 14:14

Bij audi verkopen ze iets wat hier op lijkt voor de fsi blokjes.
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor

13 jun 2014, 01:06

Even oude koeien uit de sloot halen...

Had al wat langer dat mijn toerental fluctueerde bij lage toerentallen, maar toen ik vanmiddag even plankgas wilde geven ging de motor wel in z'n toeren, maar er was totaal geen vermogen aanwezig en bij de 6000 toeren leek het alsof hij al in z'n toerenbegrenzer ging (pingelen?). Na een paar keer goed gas geven bleek het euvel verholpen, maar nog geen 2 minuten later ging m'n emissielampje branden.

Heb ik hier nu waarschijnlijk ook te maken met koolaanslag? Ik heb voor de zekerheid alvast een flacon met injectiereiniger in de tank gegooid, maar hoop niet dat het bijvoorbeeld met de timing van m'n ketting te maken heeft.

Groet
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 jun 2014, 12:59

Ben al langs de garage geweest en na uitlezen bleek het een defecte elektronische thermostaat te zijn. Dinsdag wordt hij vervangen en dan maar hopen dat het euvel verholpen is!
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
Edgecrusher
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 aug 2014, 20:36

Bij vw/audi werken ze met producten van BG Fuel.
Wel benieuwd of er mensen nu echt problemen hadden en er iets aan hebben laten doen.
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 okt 2014, 21:33

Je moet je afvragen hoe het probleem ontstaat en waar de vervuiling vandaan komt. Carterontluchting. Sluit die niet aan en je kop blijft schoon.
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

15 okt 2014, 22:58

Een dubbele catch tank werkt toch ook hiervoor?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”