geschrobt pics op p68

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: COUPE S Gemaakt?

22 aug 2014, 20:03

Nou hij is gelukkig weer terug. Iemand had hier of op FB al gezegd de vorige keer dat er 2 magneetventielen zitten. 1 voor ingaand en 1 voor uitgaand, vorige keer was de uitgaand stuk (misschien de andere ook geen idee) maakt niet uit komen we niet meer achter. Maar nu waren ze in elk geval beide stuk hoogstwaarschijnlijk was de ingaand nog steeds stuk en heeft nu de ingaand weer mee genomen. In elk geval als die dingen stuk gaan kan je nokkenastiming net niet kloppen of iets van lag raken. Ik ben geen monteur en het klnkt aannemelijk. Dus ze hebben nu weer beiden vervangen en de timing afgesteld. Hopelijk was dit het. De auto rijd super en krijg geen storingen door. Maar ik blijf een beetje terug houdend als het nou een week of vier weg blijft zal ik er wel wat meer vertrouwen in krijgen voorlopig nog ff niet
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Manick
Sponsor

22 aug 2014, 20:08

Told you so, kwaliteit van de onderdelen worden blijkbaar ook slechter met de dag. Gelukkig heb je garantie nou maar veel storing's vrije kilometers maken
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

22 aug 2014, 21:07

En nu nog ff je pakketje uit Duitsland ontvangen en dan snel hier herrie komen maken :D
Ipsje
Be Mini
Be Mini

26 aug 2014, 21:39

He Casper, hoe gaat het met jou coupe?
Geen last meer gehad van die motorstoring??
Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 aug 2014, 22:08

Nou niet zo best eigenlijk. Vrijdag dus de coupe opgehaald en maandag was het alweer raak. Had het even helemaal gehad en was er helemaal klaar mee. MINI Amsterdam was eigenlijk net zo verbaasd als ik en ze wisten het echt niet meer. ik heb daarop contact gezocht met MINI Nederland via de mail en een schrijve en toen ging het snel kreeg dezelfde avond laat al bericht dat ze contact hadden gehad met de dealer in Amsterdam. En vandaag de coupe weer naar de dealer gebracht. Ze gaan nu samen met mensen van MINI Nederland uit Rijswijk diagnose maken en dan gaan de monteurs van MINI Amsterdam dat uitvoeren. Als dat gebeurt is gaan de mensen van MINI Nederland en Amsterdam proefrijden en als MINI Amsterdam hem vrijgeeft gaan ze naar Rijswijk en dan gaat hij bij MINI Nederland nog eens door de molen. En als die hem 100% goedkeuren krijg ik hem terug. Ze hebben me beloofd dat alles op alles word gezet om de coupe weer 100% te krijgen. Was zelf al zover dat ik het voorstel had gedaan zoek er maar 1 die het zelfde is en dan een inruilvoorstel. Maar dat is mission impossble volgens MINI. De MINI is de oude demo van MINI Nederland en Amsterdam en is destijds vol gegooid met opties en er is er gewoon geen 1 die zo en met de zelfde opties vanuit de fabriek rondrijd. Daar heb ik een beetje me twijfels bij maar ja daar neem ik dan maar aan. En ze zijn er zo heilig van overtuigd dat ze hem weer goed krijgen ookal moet er van alles nieuw in. En dat is toch mijn ook mijn wens eigenlijk want ik ben best gehecht aan de coupe (voor zover je kan hechten aan een auto) Na dit plan aangehoord te hebben en de auto ingeleverd te hebben denk ik dat het wel goed komt. Ik ben in elk geval erg blij met het feit dat ze het nu super goed oppakken en echt van alles er aan doen om de coupe goed te krijgen. Enige nadeel van dit verhaal is dat ze me wel gezegd hebben dat ik ze de tijd moet gunnen en dat het niet morgen klaar is maar MINI Amsterdam en MINI Nederland wil de auto nu zonder twijfels aan me terug geven zodat iedereen weet dat het goed is. En heb ik best geduld voor. Voorlopig rij ik nu rond in een R56 Cooper een bruine. Des te meer ga ik zo meteen de S waarderen denk ik :D het rijd prima hoor maar is wel ff een stapje terug.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Ipsje
Be Mini
Be Mini

Re: COUPE S Gemaakt? nee nog niet

27 aug 2014, 00:45

Wat een verhaal kerel, maar de aanpak lijkt mij goed van hun.
Het is ook een plaatje van een auto, en begrijp heel goed dat jij hem niet wilt missen.
Gr Frank
Afbeelding
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 aug 2014, 06:30

Chapeau,voor je geduld en je vertrouwen in Mini Amsterdam en Mini Nederland.
Als mij dit was overkomen weet ik niet of ik dit allemaal zou kunnen opbrengen...........
UKRyan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

27 aug 2014, 06:52

Begrijp helemaal wat je bedoeld als je het helemaal gehad hebt als voor de zoveelste keer die storing erin schiet! Ik was zelf laatst ook al bijna in staat om dat ding de plomp in te douwen.

Gelukkig klinkt dit als een goed plan en moet het met zoveel hulp nu toch wel goedkomen!
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: COUPE S Diagnose gesteld

29 aug 2014, 10:48

Vanmorgen even gesproken met de dealer en ze begonnen. De voorgaande meldingen kwamen allemaal vanuit het VANOS systheem en om dat het onduidelijk is waar het fout gaat in het sysytheem hebben ze de beslissing genomen het gehele VANOS systheem te vervangen. inclusief de ketting en timer. De onderdelen zijn besteld en dan proefrijden.
Afbeelding

Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 aug 2014, 11:12

Casper schreef:Vanmorgen even gesproken met de dealer en ze begonnen. De voorgaande meldingen kwamen allemaal vanuit het VANOS systheem en om dat het onduidelijk is waar het fout gaat in het sysytheem hebben ze de beslissing genomen het gehele VANOS systheem te vervangen. inclusief de ketting en timer. De onderdelen zijn besteld en dan proefrijden.
Heej dat kan helemaal niet. Het is toch geen one 1.4 >:( >:( >:( >:(

Nou ff zonder gekheid. Hopelijk dat het nu eindelijk klaar is met het geneuzel
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

29 aug 2014, 11:24

Top Casper. Straks weer lekker sturen in je dikke Coupe...
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

29 aug 2014, 13:10

Lijkt me goed nieuws! Hopelijk nu weer lekker genieten!
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 aug 2014, 14:44

Ik ga voor je duimen...
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer: