Als ik er aan denk, dan had de auto al wel enkele weken geleden begonnen met signialen te geven hoor, maar zondag sloeg het noodlot toe. Als het zo warm is als de hele maand april is geweest dan zet ik gewoon mijn auto met open dak in de garage. Wanneer ik zondag hem buitenhaalde voor hem een goede schrobbeurt te geven (het was serieus nodig) wil ik mijn dak dicht doen, maar in het midden (waar het juist zo veel wind vangt) stopt ie. Ik kijk naar boven niks speciaals, ik druk nog eens geen reactie..., ik leg auto stil, zet hem terug op, nog niks. Ale soit, 10 keer geprobeert ofzo en hij deed niks, omdat ik die dag nog weg moest allegou naar mini service gebeld. Eén of andere bmw kwam langs (ik had wel gehoopt op een mini ma soit ) Hij kijkt er naar voor 5 min en hij zegt dat waarschijnlijk de motor van de kap kapot is. Ik zeg ja en mag ik er nog mee rijden, ja zegt hij maar echt niet te rap of met teveel wind of je dak wordt er af getrokken. Ale soit, hij zegt dak best de woensdag (morgen dus) naar de garage ermee ga. Ok ik moest dus vertrekke, ik door 3 dorpen gereden aan 40km/u (ge had dat moeten zien jong, met half open dak en kei traag, kzat daar met nen rode kop zenne ) Wanneer ik aankom, en 6 uur later ofzo terug vertrek probeer ik nog eens mijn dak, en het werkt terug... De volgende dag (maandag) moest ik gaan werken, probeer mijn dak terug, werkt weer niet meer... Heb hem dan maar dicht gelaten. Maar weet iemand soms of dat grote kosten gaan worden? De auto is begot 2 jaar oud...
Je hoedeplank al na gekeken? Hoorde vorig jaar ook al zoiets, en dat was het plankje achter de achterbank die niet helemaal op goed zijn plek lag. En dan wordt er een schakelaar niet goed bediend ofzo.
Mocht dat verhaal kloppen, dan is het een hele goedkope reparatie....
achteraan onder de hoedenplank zit inderdaad een sensor. als de hoedenplank niet geheel juist ligt krijg je het dak niet dicht (er knippert een rood lampje op je schakelaar om het dak te openen)
ik heb wel eens één keer gehad dat het dak niet openging omdat de auto zodanig in de zon had gestaan, en toen leek het alsof iets was uitgezet, of overhit ofzo. 1km gereden, gestopt, en dan ging het dak wel open.
ik gok op je hoedenplank schakelaar in dit geval. was bij mij in het begin ook fel wennen en opletten.
Nee die hoedeplank die ken ik al wel hoor, had ik in het begin ook voor. En dan gaat ook het lampje knipperen, als hij blokeert doet hij gewoon niks, zelfs geen lampje gunt ie mij. Die van de mini service had er ook direct naar gekeken, maar de hoedeplank lag goed...
Het is maar een idee. Maar probeer ns, met je sleutel in je deurslot. Zou kunnen zijn dat je kap daarop wel reageert.
Misschien een los contactje in dat knopje boven bij je raam. Je weet wel hé. Sleutel in het slot en naar rechts draaien en vasthouden. Succes hoor.
En rap naar de dealer voor een convertible van twee jaar
donderdag was hij binnen gegaan voor expliciet dat probleem met het dak. Hij was binnen vanaf 08:00 smorgends en toen ik rond 17 naar de garage reed om hem op te halen, dan krijg ik telefoon van hun. Ze haddden het probleem nog niet kunnen oplossen, ze vroegen of ik hem deze avond en morgen nodig had. Ik zei, ja deze avond toch. Dus doe ik hem vrijdagmorgen om 08:00 terug binnen. Wanneer ik die avond terug om 17 uur wil binnen doen. Dan bellen ze mij terug op. Ze waren er mee naar bornem gereden en daar hadden ze het ook niet gevonden. De vervangwagen stond al klaar. (bmw 3 serie) dusjah, geen idee wanneer het opgelost geraakt. Maar dat het wel nodig was ja dat kan je hier ook lezen.