1 woord:
DIK!
Peter's BMW Collectie....Performance demper pag 122
- Mini_BRW
- Mod virus alert!
- Locatie: Reuver
Bericht
Re: Peter's BMW Collectie...Coils and Wheels pag 110
Honda Civic EJ2 Honda Civic EK3 Honda Del Sol BMW E36 325 Coupe Honda Civic EG Honda Civic EK3 Nissan 200SX S14 Grande Punto Sport Mini Cooper S R53
- Mini_BRW
- Mod virus alert!
- Locatie: Reuver
Bericht
Re: Peter's BMW Collectie...Coils and Wheels pag 110
nee nee 2 woorden:
FACKING DIK!
FACKING DIK!

Honda Civic EJ2 Honda Civic EK3 Honda Del Sol BMW E36 325 Coupe Honda Civic EG Honda Civic EK3 Nissan 200SX S14 Grande Punto Sport Mini Cooper S R53
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad
Bericht
Re: Peter's BMW Collectie...Coils and Wheels pag 110
Vaak hoor je dat er een (simpele) daily bij genomen wordt om de hobbybak te sparen, of in ieder geval mobiel te blijven als de hobbybak het begeeft... Jij verneukt je daily, omdat dat eigenlijk ook een hobbybak is, maar weigert dan nog steeds met je hobbybak te gaan?GreyCooperS schreef:de rest van de week met de trein naar werk...omdat mn daily weer eens verneukt is



The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Re: Peter's BMW Collectie...Coils and Wheels pag 110
Haha..euhm ja zoiets
De 3 staat geschorst en is zonde om hem voor die paar dagen er weer uit te halen.
De 540 staat gestald aan de andere kant van de stad en de 500 wordt door mn vrouwtje gebruikt..
De 530 is dus idd bedoeld als daily voor ritjes naar werk en dagelijkse dingen...
...maar dat wordt langzaamaan ook een soort van aankomend potentieel mogelijk project

De 3 staat geschorst en is zonde om hem voor die paar dagen er weer uit te halen.
De 540 staat gestald aan de andere kant van de stad en de 500 wordt door mn vrouwtje gebruikt..
De 530 is dus idd bedoeld als daily voor ritjes naar werk en dagelijkse dingen...
...maar dat wordt langzaamaan ook een soort van aankomend potentieel mogelijk project

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Re: Peter's BMW Collectie...Coils and Wheels pag 110
Vandaag de nieuwe spoorstangen eronder gezet...leuk klusje, daar alles echt #%^$ vastzat.
Maar uiteindelijk succes...totdat we wilden gaat uitlijnen en de boel storing had...dus op het oog de boel rechtgezet en komend weekend een nieuwe poging wagen...is helaas niet optimaal, maar heb al 90% minder trillingen daar daarvoor.
Uiteraard wat plaatjes geschoten
Goodies

Fijn zo laag

Ouwe meuk eraf

Oude rubber afsluitring en borgring redden voor hergebruik

Deel 1

Deel 2

En done

Love the fitment (voorzijde)

Nog een paar voor de leuk


Maar uiteindelijk succes...totdat we wilden gaat uitlijnen en de boel storing had...dus op het oog de boel rechtgezet en komend weekend een nieuwe poging wagen...is helaas niet optimaal, maar heb al 90% minder trillingen daar daarvoor.
Uiteraard wat plaatjes geschoten
Goodies

Fijn zo laag

Ouwe meuk eraf

Oude rubber afsluitring en borgring redden voor hergebruik

Deel 1

Deel 2

En done

Love the fitment (voorzijde)

Nog een paar voor de leuk


- Guppie
- Mod virus alert!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Peter's BMW Collectie...Coils and Wheels pag 110
Erg dikke BMW zo! Staat ook erg prettig op ze wielen!
*Never Back Down*
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Peter's BMW Collectie...Coils and Wheels pag 110
Wat een enorme sjonniebakken allemaal. Echt, stuk voor stuk. Getver
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Peter's BMW Collectie...Coils and Wheels pag 110
Ik hou ook van jou Peet 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Re: Peter's BMW Collectie...Coils and Wheels pag 110
- Bramm
- Nieuw Lid
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Re: Peter's BMW Collectie...Coils and Wheels pag 110
k ben gisteren door het oog van de naald gekropen! :hug: ...en heb t gevoel dat ik een lotterij heb gewonnen haha
Wat is gebeurd?
Gisteren in de loop van de middag richting Naaldwijk om bij Patrick van P Motorsport wat werkzaamheden te laten uitvoeren. Bij aankomst gestart met demonteren van het eea, ter voorbereiding van de vanos revisie. Ik had gevoelsmatig nog geen issues ermee en wilde voornamelijk preventief eea laten reviseren. Nu had Patrick al voorspeld dat na 231K de vanos best een beurtje kon gebruiken..nou dat klopte wel. Ondanks dat ik een vanos unit uit 2001 heb (een recente dus tov bouwjaar auto 2002) waren de seals en rubbers zo hard als plastic. Geen idee meer hoe alle onderdelen heten, maar de grote "zuiger" kon met de hand zeer makkelijk op en neer worden bewogen, met zelfs wat speling ertussen. Na montage van de nieuwe seals en rubber zat deze weer super strak en netjes erin. De metalen ringen die erbij zaten hadden weinig slijtage sporen. Ook de olie in de unit was zeer netjes en teken dat de auto goed onderhouden is.
Alle onderdelen die los moesten waren netjes gangbaar en zagen er prima uit. Ook de pakkingen van het blok zagen er mooi uit, die zijn wss al eens vervangen.
Daar de boel toch open lag, gelijk 6 nieuwe bougies geplaatst. De oude zagen er ook nog netjes uit, zaten niet vast en de schroefdraden waren erg netjes..ook hier dus goed onderhoud gepleegd zo te zien.
Nadat de bougies erin zaten, vanos unit weer op zn plek en het blok weer dicht, was het tijd voor de DISA valve.
Zoals jullie wellicht weten zijn er drie voornaamste risico's aan een disa unit
- Het meeste komt voor dat de rubber seal niet goed meer is waardoor er vacuüm lek kan ontstaan
- Tevens kan de klep zelf beetje los gaan zitten en rammelt deze lekker tijdens het rijden
- Als laatste kan soms het pinnetje aan de voorzijde (welke de as warom de klep draait vasthoud) loskomen. Als dit gebeurd valt deze in je blok en als je beetje pech hebt kun je daarna je blok weggooien...
Jullie voelen m al aankomen...Toen Patrick voorzichtig de disa unit eruit trok...klingeldekling..pinnetje los in de unit en valt zo spontaan tegen het blok, op de vloer..
Conclusie...wellicht paar km meer en t pinnetje was zo in mn blok geflikkerd tijdens het rijden.... :bang:
Net op tijd de revisie laten uitvoeren dus en het echt het gevoel dat ik mn geld dubbel en dwars het "terugverdiend"
Heb nog maar km 0f 50 gereden sinds gisteren, maar de loop van de auto is prachtig nu...zacht spinnend stationair, mooie liniare power...I'm happy!
Verbruik houd ik nooit bij, dus dat zal vast verbeteren, maar is niet zo spannend voor me...Patrick gaf aan dat de echt power pas na een km of 150 gaat loskomen...dus wordt vast nog beter..
Patrick...bedankt voor je goede zorgen, advies en dat ik op je vingers mocht kijken!
Wat plaatjes















Wat is gebeurd?
Gisteren in de loop van de middag richting Naaldwijk om bij Patrick van P Motorsport wat werkzaamheden te laten uitvoeren. Bij aankomst gestart met demonteren van het eea, ter voorbereiding van de vanos revisie. Ik had gevoelsmatig nog geen issues ermee en wilde voornamelijk preventief eea laten reviseren. Nu had Patrick al voorspeld dat na 231K de vanos best een beurtje kon gebruiken..nou dat klopte wel. Ondanks dat ik een vanos unit uit 2001 heb (een recente dus tov bouwjaar auto 2002) waren de seals en rubbers zo hard als plastic. Geen idee meer hoe alle onderdelen heten, maar de grote "zuiger" kon met de hand zeer makkelijk op en neer worden bewogen, met zelfs wat speling ertussen. Na montage van de nieuwe seals en rubber zat deze weer super strak en netjes erin. De metalen ringen die erbij zaten hadden weinig slijtage sporen. Ook de olie in de unit was zeer netjes en teken dat de auto goed onderhouden is.
Alle onderdelen die los moesten waren netjes gangbaar en zagen er prima uit. Ook de pakkingen van het blok zagen er mooi uit, die zijn wss al eens vervangen.
Daar de boel toch open lag, gelijk 6 nieuwe bougies geplaatst. De oude zagen er ook nog netjes uit, zaten niet vast en de schroefdraden waren erg netjes..ook hier dus goed onderhoud gepleegd zo te zien.
Nadat de bougies erin zaten, vanos unit weer op zn plek en het blok weer dicht, was het tijd voor de DISA valve.
Zoals jullie wellicht weten zijn er drie voornaamste risico's aan een disa unit
- Het meeste komt voor dat de rubber seal niet goed meer is waardoor er vacuüm lek kan ontstaan
- Tevens kan de klep zelf beetje los gaan zitten en rammelt deze lekker tijdens het rijden
- Als laatste kan soms het pinnetje aan de voorzijde (welke de as warom de klep draait vasthoud) loskomen. Als dit gebeurd valt deze in je blok en als je beetje pech hebt kun je daarna je blok weggooien...
Jullie voelen m al aankomen...Toen Patrick voorzichtig de disa unit eruit trok...klingeldekling..pinnetje los in de unit en valt zo spontaan tegen het blok, op de vloer..
Conclusie...wellicht paar km meer en t pinnetje was zo in mn blok geflikkerd tijdens het rijden.... :bang:
Net op tijd de revisie laten uitvoeren dus en het echt het gevoel dat ik mn geld dubbel en dwars het "terugverdiend"
Heb nog maar km 0f 50 gereden sinds gisteren, maar de loop van de auto is prachtig nu...zacht spinnend stationair, mooie liniare power...I'm happy!
Verbruik houd ik nooit bij, dus dat zal vast verbeteren, maar is niet zo spannend voor me...Patrick gaf aan dat de echt power pas na een km of 150 gaat loskomen...dus wordt vast nog beter..
Patrick...bedankt voor je goede zorgen, advies en dat ik op je vingers mocht kijken!
Wat plaatjes















Onze sponsors