Omdat ik mijn voorremmen op termijn moet vervangen heb ik maar besloten om echte upgrade (grotere) remschijven te kopen.
Ik heb een setje remklauwen en schijven van een R56 Cooper S (voorzijde ) uit 2010 op de kop kunnen tikken. Deze zijn gelijk aan de R53 JCW remmen (behalve de kleur).
Nu heb ik begrepen dat de standaard R53 remslang niet gaat passen ivm andere aansluiting.
Vraag:
Moet ik R56 Cooper S remslangen kopen (eventueel RVS omvlochten) of R53 JCW remslangen (eventueel RVS omvlochten)?
R56 Cooper S remmen op R53
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: R56 Cooper S remmen op R53
Maar jij hebt ook R56S klauwen, de passing op de klauw is verschillende tussen R56S en R53 JCW
De aansluiting op de harde remleiding is hetzelfde
De aansluiting op de harde remleiding is hetzelfde
- martinvh
- 4 op een rij!
Bericht
Dan heb ik dus ook R56S slangen nodig aangezien ik die klauwen heb.
- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gezien ik ze ook net een set klauwen gekocht heb...kun je mij laten weten waar ik die leidingen kan bestellen?
Jup, zo lees ik het ook en zo dacht ik het ook...martinvh schreef:Dan heb ik dus ook R56S slangen nodig aangezien ik die klauwen heb.
Gezien ik ze ook net een set klauwen gekocht heb...kun je mij laten weten waar ik die leidingen kan bestellen?

Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- zmorf
- Bijna verslaafd
Bericht
,kijk ff bij
Brakeshop.nl
Idd,heb dat ook gedaan op aanraden van dave,geen seconde spijt van gehadDaveke-Orranje schreef:Orranje, direct stalen HEL leidingen nemen

Brakeshop.nl
- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Thnx. Op brakeshop.nl staan ze niet meer, maar de van de eigenaar van deze site heb ik toen mijn Mini gekocht. Hahazmorf schreef:Idd,heb dat ook gedaan op aanraden van dave,geen seconde spijt van gehadDaveke-Orranje schreef:Orranje, direct stalen HEL leidingen nemen,kijk ff bij
Brakeshop.nl
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- martinvh
- 4 op een rij!
Bericht
We kunnen ze samen bestellen bij Oranjje, scheelt weer in de verzendkosten.
Volgens mij wil ik daar trouwens nog wel meer bestellen
Klatsie,Klatsie schreef:Thnx. Op brakeshop.nl staan ze niet meer, maar de van de eigenaar van deze site heb ik toen mijn Mini gekocht. Hahazmorf schreef:Idd,heb dat ook gedaan op aanraden van dave,geen seconde spijt van gehadDaveke-Orranje schreef:Orranje, direct stalen HEL leidingen nemen,kijk ff bij
Brakeshop.nl
We kunnen ze samen bestellen bij Oranjje, scheelt weer in de verzendkosten.
Volgens mij wil ik daar trouwens nog wel meer bestellen

- zmorf
- Bijna verslaafd
Bericht
Is ook al weer een tijdje geleden,heb ze toen via Daveke laten bestellen in Engeland,later zag ik pas dat het ook ( toen) via brakeshop had gekundKlatsie schreef:Thnx. Op brakeshop.nl staan ze niet meer, maar de van de eigenaar van deze site heb ik toen mijn Mini gekocht. Hahazmorf schreef:Idd,heb dat ook gedaan op aanraden van dave,geen seconde spijt van gehadDaveke-Orranje schreef:Orranje, direct stalen HEL leidingen nemen,kijk ff bij
Brakeshop.nl
- martinvh
- 4 op een rij!
Bericht
Wat is overigens het enorme voordeel van die staalomvlochten slangen t.o.v. gewone slangen van € 15,- per stuk?
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Die zetten niet tov rubber, dus je hebt een directer - harder pedaalgevoel
Ik heb ze ook nog op mijn lijstje staan voor mn daily
Ik heb ze ook nog op mijn lijstje staan voor mn daily
- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar waarom zou ik ze bij orranje bestellen? Die is niks goedkoper dan dat ik ze gewoon ergens in NL bestel volgens mij...
Of zie ik het verkeerd?
Of zie ik het verkeerd?
Onze sponsors