Sinds een 2-tal maanden in het bezit van een Cooper S (F56). Geen moment spijt. Rijdt en stuurt fantastisch. In eerste instantie wilde ik voor een nieuwe Cooper gaan...Er was een minpunt. Ik vond m wat braaf er uit zien. Uiteindelijk dus een Cooper S gekocht.
17 inch velgen zijn zeker goed te doen. No problemo. Voor de winterbanden ga ik wel terug naar 16. Met name vanwege de prijscombinatie velg + band.
Mini Cooper aanschaffen?
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Vke
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Mini Cooper aanschaffen?
Bedankt voor de link. Wat een SUPERkar.Cheek-O schreef:http://www.minitorque.com/forum/f890/my ... dex13.html

- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- coupedevil
- One wheel wonder
Bericht
Je kan natuurlijk ook voor een jonge MINI kiezen. Ik weet nog een vette Cooper S Coupe 200pk met alles erop en eraan. Hoef je ook geen moeilijke keuzes meer te maken 

- Deanz
- Nieuw Lid
Bericht
Leuk om te lezen! En natuurlijk doen!
Ik heb vorige week een F56 Cooper besteld, met 3 weken staat-ie op de oprit. Sportstoelen zitten heerlijk, wel vrij smal. Voor heel brede mensen niet heel prettig mss. De 1.5 motor is heerlijk! Zeer elastisch door het koppel. En het leuke geluid dat een 3 cilinder geeft. Wat ik ook erg mooi vond zijn de LED koplampen. Die wil je erin hebben :-)
Ik heb vorige week een F56 Cooper besteld, met 3 weken staat-ie op de oprit. Sportstoelen zitten heerlijk, wel vrij smal. Voor heel brede mensen niet heel prettig mss. De 1.5 motor is heerlijk! Zeer elastisch door het koppel. En het leuke geluid dat een 3 cilinder geeft. Wat ik ook erg mooi vond zijn de LED koplampen. Die wil je erin hebben :-)
- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
Bericht
Doe het niet !!!
Als het MINI virus je eenmaal te pakken hebt, ben je de klos, en moet alles MINI .....
Ask anybody here...

Als het MINI virus je eenmaal te pakken hebt, ben je de klos, en moet alles MINI .....
Ask anybody here...

- rene
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik overweeg ook een mini cooper (lease). Begin januari is het zover. Ik heb ook gekozen voor bijna alle opties, en je weet pas of het ok is als je er even hebt gereden natuurlijk. Dus @uitbutser hoe bevalt het volgende:
- de verstralers zijn halogeen en geen led, hoe is de combinatie met de led koplampen?
- hoe bevalt de dynamic damping control, en hoe bedien je dit? Is dat met de driving modes?
- ik was van de auto geheel in zwart te laten uitvoeren, incl donkere ramen achter en zwarte 17 inch velgen. Nu weet ik niet precies welk interieur kleur ik moet kiezen. Vooralsnog alles zwart, maar twijfel. Enige aanbeveling?
- kan je het reservewiel zien zitten?
- mijn voorkeur gaat uit naar automaat, files e.d. Hoe bevalt dat bij jullie? En hoe gaat dit met de driving assistant (de adaptive cruisecontrol zeg maar)
bedankt.
- de verstralers zijn halogeen en geen led, hoe is de combinatie met de led koplampen?
- hoe bevalt de dynamic damping control, en hoe bedien je dit? Is dat met de driving modes?
- ik was van de auto geheel in zwart te laten uitvoeren, incl donkere ramen achter en zwarte 17 inch velgen. Nu weet ik niet precies welk interieur kleur ik moet kiezen. Vooralsnog alles zwart, maar twijfel. Enige aanbeveling?
- mijn voorkeur gaat uit naar automaat, files e.d. Hoe bevalt dat bij jullie? En hoe gaat dit met de driving assistant (de adaptive cruisecontrol zeg maar)
bedankt.
- C-Tecks
- Leerling Mini lid
Bericht
Rene, in mijn bestelling ook zwarte uitvoering, maar dan een cooper S.
Ik heb gekozen voor het zwart leder, dat is dan allemaal wel donker, maar uiteindelijk (naar mijn mening) nog altijd het mooiste. Stoffen zetels zullen ook niet slecht zijn en zijn op zich ook niet lelijk, maar ik vind leder echt wel geweldig goed zitten en een serieuze meerwaarde voor elke wagen. Verder kan ik uit je reactie afleiden dat je zelf nog geen testrit hebt gedaan? Zeker doen!
Ik heb gekozen voor het zwart leder, dat is dan allemaal wel donker, maar uiteindelijk (naar mijn mening) nog altijd het mooiste. Stoffen zetels zullen ook niet slecht zijn en zijn op zich ook niet lelijk, maar ik vind leder echt wel geweldig goed zitten en een serieuze meerwaarde voor elke wagen. Verder kan ik uit je reactie afleiden dat je zelf nog geen testrit hebt gedaan? Zeker doen!
- serge2609
- Nieuwsgierig
Bericht
De dynamic damping control is een leuke feature icm de sport stand. Net wat straffer geveerd dan standaard
Automaat is heerlijk i.c.m. de files. Ik ben al jaren automaat gewend en die van de mini is goed te noemen.
Met de overige opties heb ik geen ervaring. In een van de post op dit forum wordt door een forum lid in gegaan op de adaptive cruisecontrol. Hij werkt niet zoals bij de volkswagen golf..dus ik ben blij dat ik m niet heb genomen...
Hoi Rene,rene schreef:Ik overweeg ook een mini cooper (lease). Begin januari is het zover. Ik heb ook gekozen voor bijna alle opties, en je weet pas of het ok is als je er even hebt gereden natuurlijk. Dus @uitbutser hoe bevalt het volgende:
bedankt.
De dynamic damping control is een leuke feature icm de sport stand. Net wat straffer geveerd dan standaard

Automaat is heerlijk i.c.m. de files. Ik ben al jaren automaat gewend en die van de mini is goed te noemen.
Met de overige opties heb ik geen ervaring. In een van de post op dit forum wordt door een forum lid in gegaan op de adaptive cruisecontrol. Hij werkt niet zoals bij de volkswagen golf..dus ik ben blij dat ik m niet heb genomen...

- serge2609
- Nieuwsgierig
Bericht
Verbruik van de Cooper S vind ik meevallen. Met m'n vorige auto Fiat 500 (twinair turbo) had ik ongeveer hetzelfde verbruik...gemiddeld 1 op 14. Niet verkeerd vind ik zelf
Tsja...alles hangt af van je rechtervoet uiteraard en of je veel snelweg of alleen korte stukjes rijd...open deur

Tsja...alles hangt af van je rechtervoet uiteraard en of je veel snelweg of alleen korte stukjes rijd...open deur

Onze sponsors