Aftermarket audio setup

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 mei 2007, 09:31

MR schreef:Ben ik even blij met mijn af-fabriek HK set en after-market sub van 160 Euro speciaal voor een Mini die ik dan heb voor onder de 1000 Euro.

MR
Welke after-market sub heb je MR? heb je daar een linkje van :D
Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2007, 10:02

Check deze topic: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 4493#74493

Die ga ik van de zomer inbouwen onder me linkerstoel. Als er meerdere mensen zijn die willen bestellen dan laat maar weten. Als we meer bestellen kunnen we verzendkosten van deze zware jongens delen.

MR
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2007, 14:52

M-iNdO schreef:Voor degenen die perse de prijs willen weten incl. inbouw.....ik heb een deal kunnen maken voor € 2.100,- rond (het was eigenlijk iets duurder).
:shock: 2100,- euro voor een setje boxen?! :s Belachelijk! Het is natuurlijk maar waar je je geld (of dat van een ander) aan uit wilt geven.... :? Dan krijg ik wel super hoge verwachtingen van het resultaat. Mag wel een keertje luisteren toch? :wink:

Edit: trouwens je zit zo aan 2100,- euro zie ik net! :mrgreen: Doe mij dan maar gewoon dat standaard audio pakketje...
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2007, 15:19

CooperS-lightningblue schreef: :shock: 2100,- euro voor een setje boxen?! :s Belachelijk! Het is natuurlijk maar waar je je geld (of dat van een ander) aan uit wilt geven.... :? Dan krijg ik wel super hoge verwachtingen van het resultaat. Mag wel een keertje luisteren toch? :wink:
Edit: trouwens je zit zo aan 2100,- euro zie ik net! :mrgreen: Doe mij dan maar gewoon dat standaard audio pakketje...
2100 euro voor een setje boxen is in de auto nauwelijks realiseerbaar.
De speakertjes die ik in m'n luisterkamer heb staan kostten trouwens zoveel. :roll:
Zet je er nog een sub, actief wisselfilter, versterkers & inbouwkosten bij....
Tja... dan gaat het hard hoor.
Bijna je hele interieur moet er immers uit. En weer in.
Tel eens uit hoeveel uurtjes je daarmee zoet bent als je het netjes, zonder afgebroken plasticdelen wilt doen...
:wink:
kaya
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 mei 2007, 15:26

CooperS-lightningblue schreef:
M-iNdO schreef:Voor degenen die perse de prijs willen weten incl. inbouw.....ik heb een deal kunnen maken voor € 2.100,- rond (het was eigenlijk iets duurder).
:shock: 2100,- euro voor een setje boxen?! :s Belachelijk! Het is natuurlijk maar waar je je geld (of dat van een ander) aan uit wilt geven.... :? Dan krijg ik wel super hoge verwachtingen van het resultaat. Mag wel een keertje luisteren toch? :wink:

Absoluut niet belachelijk. Mooi geluid zal altijd veel geld kosten en is het voor de echte audiofielen ook waard. Het ligt er maar aan of je het kan betalen. Ik ben ook heel benieuwd naar het resultaat. Als ik het goed begrijp zie je geen uiterlijk verschil? Dat vind ik wel belangrijk namelijk. Bij die sjonniesetjes zie je vaak overal subs en speakers uitsteken, geen gezicht. En is dit alles gewoon aangesloten op de originele radio, heb je daardoor geen kwaliteitsverlies?
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 mei 2007, 15:43

MR schreef:Check deze topic: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 4493#74493

Die ga ik van de zomer inbouwen onder me linkerstoel. Als er meerdere mensen zijn die willen bestellen dan laat maar weten. Als we meer bestellen kunnen we verzendkosten van deze zware jongens delen.

MR
Zie berichtje in het topic daar :)
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2007, 16:18

kaya schreef:Het ligt er maar aan of je het kan betalen.
Nou ja...: "Het ligt er maar aan of je het WIL betalen." >)

Ik zou het er van m'n leven niet extra aan uitgeven voor een auto. Zeker niet after-market.

Als je inderdaad per see een beter geluid in je auto wilt hebben en er een hoop voor over hebt en je bent zo'n audiofiel, álá! Maar als ik nog eens 2100 euro uit zou moeten geven om een prima geluidje te upgraden naar kraak-helder, ik vind het dat niet waard. Hoe schitterend het daarna ook klinkt. Maar ja, dat ben ik. :?

De standaard boost valt enorm tegen vind ik ten opzichte van de vorige. Wat dat betreft vind ik een goede installatie wel belangrijk. Met het idee in m'n achterhoofd dat de boost op de R56 net zo zou zijn als die op de R53 heb ik er geen af-fabriek upgrade (HiFi) bij besteld. De R56 boost cd-radio mist in mijn oren alleen een hoop bass. Verder vind ik hem wel okeej. Ik heb er overigens wel gruwelijke spijt van dat ik de HiFi optie niet heb gekozen. Maar goed, ik heb in ieder geval geen plannen om het te upgraden.

Hooguit eens met een goede, mooie (misschien zelfs wel net weggewerkte) Bass-box. Mij kunnen ze wat dat betreft alles aansmeren, want ik heb er compleet geen verstand van. >)
Afbeelding
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2007, 16:23

CooperS-lightningblue schreef:De standaard boost valt enorm tegen vind ik ten opzichte van de vorige. Wat dat betreft vind ik een goede installatie wel belangrijk. Met het idee in m'n achterhoofd dat de boost op de R56 net zo zou zijn als die op de R53 heb ik er geen af-fabriek upgrade (HiFi) bij besteld. De R56 boost cd-radio mist in mijn oren alleen een hoop bass. Verder vind ik hem wel okeej.
AHA! Dus TOCH!
De leen R56 had ook een CD Boost. En die vond ik ook veel beroerder klinken dan die in m'n R53.
Vond 't een hele vreemde gewaarwording dat de nieuwe 'n stuk slechter klinkt dan de oude.
Ik schat, dat 't aan de gebruikte speakers ligt en niet zo zeer aan de electronica.
De bass/mid units onder in de deur lijken veel kleiner dan die in de R53 deuren.
En de tweeters weer 'n stuk groter.... :s

Vreemd & jammer!
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2007, 17:51

Jenkins schreef:
CooperS-lightningblue schreef:De standaard boost valt enorm tegen vind ik ten opzichte van de vorige. Wat dat betreft vind ik een goede installatie wel belangrijk. Met het idee in m'n achterhoofd dat de boost op de R56 net zo zou zijn als die op de R53 heb ik er geen af-fabriek upgrade (HiFi) bij besteld. De R56 boost cd-radio mist in mijn oren alleen een hoop bass. Verder vind ik hem wel okeej.
AHA! Dus TOCH!
De leen R56 had ook een CD Boost. En die vond ik ook veel beroerder klinken dan die in m'n R53.
Vond 't een hele vreemde gewaarwording dat de nieuwe 'n stuk slechter klinkt dan de oude.
Ik schat, dat 't aan de gebruikte speakers ligt en niet zo zeer aan de electronica.
De bass/mid units onder in de deur lijken veel kleiner dan die in de R53 deuren.
En de tweeters weer 'n stuk groter.... :s

Vreemd & jammer!
Daar ben ik ook bang voor. De boxen voor zijn volgens mij wel vrij goed, maar achter zijn ze..... k*t! Als je namelijk de balance helemaal voorin zet is het een prima geluid, het probleem is dat je dan alleen je voorspeakers aan hebt staan en dan klinkt het nog niet helemaal lekker, maar er is al véél meer bass. Zet je hem naar achteren.... dan lach je je echt rot! >)
Kan je ook alleen losse boxen veranderen, zonder meteen heel de bedrading te hoeven doen? Het moet dan in die uitsparing passen en boxen die meer bass opbrengen, volgens mij is er dan al een heel stuk opgelost. :wink:

Verder durf ik er echt niks over te zeggen. :oops:
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2007, 18:17

ik vind 2100 gewoon veel geld, maakt niet uit voor wat het is :)

ik ga lekker bij de clubsonsor voor speakers voor- en achter met inbouw, die jongen heeft me echt een top voorstel gedaan en heel vriendelijk (en ook nog eens in de buurt!).

hou ik nog genoeg over voor een works schroefsetje or so ;)
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

02 mei 2007, 19:20

CooperS-lightningblue schreef:Kan je ook alleen losse boxen veranderen, zonder meteen heel de bedrading te hoeven doen? Het moet dan in die uitsparing passen en boxen die meer bass opbrengen, volgens mij is er dan al een heel stuk opgelost. :wink:
Ik heb juist een setje speakers besteld ter vervanging van de bestaande achterspeakers.
Kenwood KFC-PS6900 zijn de speakers die ze bij newministuff ook gebruiken.
En aangezien de Boost volgens Mikey deze speakers niet goed kan aansturen heb ik de Kenwood KAC-6203 versterker er ook bij besteld.
Nu maar wachten tot het binnenkomt en dan kan het binnenwerk verwijderd worden >)

Grtz,
Rob
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2007, 19:24

CooperS-lightningblue schreef:Kan je ook alleen losse boxen veranderen, zonder meteen heel de bedrading te hoeven doen?
Jazekers kan dat.
Je moet je audioboerke dan alleen vragen naar hoog rendement speakerchassis.
320d touring
BBQ hulpkok

02 mei 2007, 19:29

Dat de speakers achter alleen niet klinken kan ik in komen, die dekken volgens mij niet het complete frequentiespectrum af, dit zijn alleen midden/laag speakers (of rear fill). Een beetje fatsoenlijke bass komt er naar mijn mening wel uit, alleen doordat er een mid-range speaker van 10cm gebruikt wordt om het hoog weer te geven is het hoog alles behalve fraai. De goedkoopste upgrade is denk ik het vervangen van de voorspeakers voor een goede 16cm composet waarbij je het grote gat van de midrange kan gebruiken om de tweater een beetje naar boven te richten.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

02 mei 2007, 19:52

Jenkins schreef:
CooperS-lightningblue schreef: :shock: 2100,- euro voor een setje boxen?! :s Belachelijk! Het is natuurlijk maar waar je je geld (of dat van een ander) aan uit wilt geven.... :? Dan krijg ik wel super hoge verwachtingen van het resultaat. Mag wel een keertje luisteren toch? :wink:
2100 euro voor een setje boxen is in de auto nauwelijks realiseerbaar.
De speakertjes die ik in m'n luisterkamer heb staan kostten trouwens zoveel. :roll:
Zet je er nog een sub, actief wisselfilter, versterkers & inbouwkosten bij....
Tja... dan gaat het hard hoor.
Bijna je hele interieur moet er immers uit. En weer in.
Tel eens uit hoeveel uurtjes je daarmee zoet bent als je het netjes, zonder afgebroken plasticdelen wilt doen...
:wink:
Kijk, jij snapt het! :mrgreen:
320d touring
BBQ hulpkok

02 mei 2007, 19:58

@ M-InDo:

Is die 3sixty ook helemaal ingesteld, ik begreep uit de specs dat er een 157 bands equalizer op zit ? :?

Hier gebruiken ze hem ook in de mini:
3.Sixty

Terug naar “Interieur en audio”