R56 MC kopen of niet

CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

Re: R56 MC kopen of niet

22 sep 2014, 14:34

Het mooie van een Cooper s en een Golf GTI is nou juist dat deze geen hogere onderhoudskosten hebben dan de 'standaard' modellen. alle 'zwaardere' delen worden bijna allemaal van andere modellen binnen dezelfde fabrikant betrokken. Het gevolg is dat de aftermarket ( dus hetzelfde onderdeel niet in de doos van de autofabrikant) onderdelen meer dan voldoende voorhanden zijn en de prijs lager ligt dan via de fabrikant. Helaas is het wel vaak het gebrek aan ervaring (onkunde) bij de dealers met dit soort auto's die het 'onnodige vervangen, zonder verbetering ' kostenplaatje duur maakt. De basis techniek van de auto's is niet veranderd, wel de aansturing van alle onderdelen in de auto. Een automonteur van tegenwoordig wordt meer opgeleid om alles via de juiste procedures te de- en monteren op de manier zoals zijn laptop dit aangeeft. Zelf gaat mijn voorkeur dan ook uit naar een universeel (bovag)garage. Deze garages krijgen van alles binnen en 'zien' dus veel verschillende klachten maar ook veel verschillende oplossingen.
Het enige duurdere aan een Cooper S of bijv. een golf GTI zijn de brandstof kosten als je het motorvermogen ook zo nu en dan aanspreekt.
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 sep 2014, 15:37

Ben ik totaal niet met je eens!
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 sep 2014, 15:52

veel onderdelen zijn duurder van een s dan van een cooper en daarnaast is slijtage ook hoger met een cooper s dan een cooper.
Afbeelding
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

22 sep 2014, 16:27

2 reaktie die het niet eens met me zijn. Geen probleem mee hoor, ik leer ook mog graag bij iedere dag. Dus welke slijtage delen zijn dan specifiek duurder bij een S dan bij een one of cooper.
En wat zou de reden zijn van hogere slijtage?
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 sep 2014, 16:31

hogere slijtage door hogere belasting (neem aan dat je cooper s gebruikt waarvoor die gemaakt is)

remschijven en blokken zijn duurder,banden zullen nog sneller slijten, reparaties aan het blok zullen duurder zijn zoals zuigers enz, turbo slijtage.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 sep 2014, 16:34

verzekering,benzine
Afbeelding
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

22 sep 2014, 16:55

Dus, wat je terecht zegt is waar; hogere slijtage bij hogere belasting. Maar dit geldt voor iedere auto, ongeacht het motor vermogen. Dit is een gevolg van hoe je je auto gebruikt en er mee omgaat.
Als je een S gebruikt in het normale verkeer zullen bijvoorbeeld de schijven en blokken misschien iets duurder zijn in aanschaf maar in levensduur zal het langer meegaan, per saldo gelijk. Reparatie aan je blok zullen niet anders zijn dan bij een standaard auto
Verzekering is gebonden aan zoveel diverse factoren, dat dat niet zo eenvoudig is te stellen. Een 'trage' diesel kan veel duurder zijn omdat daar over het algemeen meer kilometers mee worden gereden en dus statistisch een hoger risico met zich meebrengt.
Gelukkig is de benzine voor iedereen even duur, welke auto je ook rijdt ;)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 sep 2014, 18:29

Aaah dus hoe groter de schijven en blokken des te langer het mee gaat met dezelfde belasting :roll:
Blij dat ik dan nog groter heb gekozen want die hoef ik denk ik nooit te vervangen (shakeit)
Afbeelding
ChristiaanMINI
Nieuw Lid
Nieuw Lid

22 sep 2014, 18:43

Mijn r56 2007 S heeft 25k geleden ook een nieuwe kettingspanner gekregen en nu er 100k op staat moet ik hem weer vervangen. Ook gezeur met de turbo telkens. Geen aanrader van mijn kant
speedy
NMC Legend
NMC Legend

R56 MC kopen of niet

22 sep 2014, 18:50

zal ook te maken hebben met een uitgerekte ketting waardoor de spanner niet goed meer functioneert of sneller slijt.
Afbeelding
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 sep 2014, 19:29

speedy schreef:zal ook te maken hebben met een uitgerekte ketting waardoor de spanner niet goed meer functioneert of sneller slijt.
De spanner is geüpgraded , die is nu 5mm korter maar de veer is 2x zo zwaar. Meer druk op de geleider dus. Bij een moment van 0.6nm mag hij niet verder het blok in dan 69mm. Anders moet ook de ketting vervangen worden, de geleiders etc
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

22 sep 2014, 20:13

speedy schreef:Aaah dus hoe groter de schijven en blokken des te langer het mee gaat met dezelfde belasting :roll:
Blij dat ik dan nog groter heb gekozen want die hoef ik denk ik nooit te vervangen (shakeit)
In de kern is dat terecht. De schijven zijn dikker, beter geventileerd en groter. Dus bij gelijk blijvende belasting heb je minder energie verspilling bij het remmen, dus minder slijtage. Hoe tegenstrijdig het in eerste instantie ook klinkt !

Maar laten we niet te veel off topic gaan.
Als je meer van mijn idiote redenaties wilt horen wil ik wel een nieuw topic starten hoor :s
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 sep 2014, 20:22

Gewoon doen de MINI is heel betrouwbaar :mrgreen: De mijne staat al een maand bij dealer slijt niet en wordt niet vies, en oja de schijven slijten al helemaal niet :D
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 sep 2014, 20:24

:-)
nog ff en je kunt hem ook schorsen Casper ......:-(
Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 sep 2014, 20:29

CasR schreef:
speedy schreef:Aaah dus hoe groter de schijven en blokken des te langer het mee gaat met dezelfde belasting :roll:
In de kern is dat terecht. De schijven zijn dikker, beter geventileerd en groter. Dus bij gelijk blijvende belasting heb je minder energie verspilling bij het remmen, dus minder slijtage. Hoe tegenstrijdig het in eerste instantie ook klinkt !

Maar laten we niet te veel off topic gaan.
Als je meer van mijn idiote redenaties wilt horen wil ik wel een nieuw topic starten hoor :s
Graag!
Laat ik het allemaal aan de vrouw lezen en dan mag/kan ik binnenkort zeker een
M3 halen ipv een 320... >)

:wat: :feest
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”