Eh ja, het is idd no show and al helemaal no go!
Het moet een daily driver worden, met als doel 300pk. Ik kan geen indicatie geven wanneer het één en ander weer kan rijden omdat ik afhankelijk ben van derden. Bv de motorbouwer, spuiter, zandstraler/poedercoater etc. Ik kan alleen zeggen dat ik hem graag voor de zomer weer zou willen starten.
Hij wordt eerst weer opgebouwd naar oem, om hem zonder software aanpassing in te kunnen rijden. Ook kan ik dan gelijk checken of er geen foutcodes aanwezig zijn. Is dat achter de rug dan voorzie ik hem van andere turbo, uitlaat,IC en software. Daarna bepaal ik aan de hand van de resultaten of/en welke nokkenas ik eventueel nodig heb.
Ik heb het echter wel verkeerd aangepakt. Ik heb nog een reservemotor staan, die had ik naar de motorbouwer moeten sturen zodat ik met deze kon blijven rijden en aanpassingen had kunnen doen aan onderstel en turbo, uitlaat/IC. Dan had het puur nog een motorwissel ingehouden. Dit kost me daardoor zeker een jaar extra tijd, beetje zonde.
Beetle's building blog
- ajede
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Beetle's building blog
Heb je express gedaan zodat je heerlijk belastingvrij kan blijven doorrijden in die dikke 107 natuurlijk!
(Of was het een C1...)

(Of was het een C1...)

- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Ehh de auto waar ik in rijd is een VW Caddy, die ff over de €100,- per maand aan wegenbelasting doet.
ajede schreef:Heb je express gedaan zodat je heerlijk belastingvrij kan blijven doorrijden in die dikke 107 natuurlijk!
(Of was het een C1...)![]()
Ehh de auto waar ik in rijd is een VW Caddy, die ff over de €100,- per maand aan wegenbelasting doet.

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
wow, erg nice dit allemaal!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- ajede
- Volledig MINI minded!
Bericht
Doe je zelf!Beetle schreef:ajede schreef:Heb je express gedaan zodat je heerlijk belastingvrij kan blijven doorrijden in die dikke 107 natuurlijk!
(Of was het een C1...)![]()
Ehh de auto waar ik in rijd is een VW Caddy, die ff over de €100,- per maand aan wegenbelasting doet.![]()

- Beetle
- Mod virus alert!
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Nee, dat is/wordt gedaan door iemand die bij een revisiebedrijf werkt. Ik denk dat het zelf wel te doen is, maar je moet wel weten hoeveel weg te halen, of juist wat niet.
marcel700 schreef:Not bad...
Heb je dit zelf gedaan?
Nee, dat is/wordt gedaan door iemand die bij een revisiebedrijf werkt. Ik denk dat het zelf wel te doen is, maar je moet wel weten hoeveel weg te halen, of juist wat niet.

- Sven
- Volledig MINI minded!
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Ik moest nog wat onderdelen binnen krijgen, Schrick nokkenassen maar vooral de Mahle lagers duurde erg lang. Nu is het aan de motorbouwer om hem in elkaar te flansen. De kop moet nog gevlakt worden, de kleppen gemodificeerd en de poorten de laatste bewerking. Verder bezig met brandstofsysteem te upgraden. Subframe en achteras staan weer strak in de lak, en eveneens de bodem etc. Nu bezig met monteren nieuwe wiellagers rondom en nieuwe remmen rondom. Binnenkort een afspraak met de onderstellenboer voor een schroefsetje. Dus we zijn bezig echter het gaat mij veels te langzaam allemaal.
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Hoe staat het er inmiddels voor? Wat zijn de vorderingen? Ben erg nieuwsgierig naar jouw project.. 

- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Blok is zo goed als klaar. Poorten en bowls gepoort. Kleppen geslepen, zittingen gesneden. Vanaf volgende week blok opbouwen. Dan inbouwen en blok inlopen. Pas als hij is ingelopen en probleemloos loopt ga ik proberen het vermogen op te voeren. Tijdens inlooptijd het onderstel aanpakken. Heb al een hoop punten aangepakt/vernieuwd. Zal binnenkort weer een lijst plaatsen en nieuwe foto's.Brightness schreef:Hoe staat het er inmiddels voor? Wat zijn de vorderingen? Ben erg nieuwsgierig naar jouw project..
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Kijk, dat is het betere nieuws! Met wat voor turbo ga je eigenlijk rijden? En wie gaat hem straks afstellen?
Onze sponsors