Spruitstuk van een Cooper en Cooper S zijn hetzelfdeHans schreef:cooper spruitstuk onder een cooper-s?!?!bizar..

Hans schreef:@karretje, waarom geen Cooper-S Cabrio..?! gelijk alle problemen opgelostIk heb hiervoor ook een dichte S gehad (2002 model) maar rijden doet hij hetzelfde, sterker nog.. beter! Komt door de facelift van 2004, minder onderstuur, meer tractie, beter gasrespons etc.. absoluut een aanrader de cooper-s cabrio of cooper cabrio, wel iets minder praktisch. maar als jij een S gehad heb dan valt een cooper toch echt tegen (sorry jongens) kwa motorgeweld.. ik zal nog ff doorsparen voor een MCSC
Ook wij zouden graag wat meer gebruikerservaringen willen horen.karretje schreef:Zijn er tussen jullie die b.v een cabrio hebben gehad en juist terug zijn overgestapt naar een dichte mini terug.
Hebben jullie er ervaring mee?? Mijn cooper s vind ik zelf heel mooi en hij bevalt heel goed hoor.
Ik zou graag de voor en tegens willen horen.
Zitcomfort achterin is voor ons niet zo'n thema; onze kat is wat dat betreft niet zoveel eisend...Hans J schreef:Wel is de ruimte op de achterbank wat minder dat wist ik niet. Als de klein in zijn stoeltje achterin zit met de bijrijderstoel op z'n verst naar voren. Maat dat kan ook wel aan het type stoeltje liggen dat weet ik niet
(kan je aan benno vragen die rijdt met 2 kleinjtes rond)
Is het zo, dat je met de kap neer, sowieso een relaxtere rijstijl gaat aannemen en dat je dat grote vermogensverschil net daarom niet zo mist!?!?Hans J schreef:Wij hebben nu een one cabrio (2 maanden) hiervoor een dichte S. Natuurijk motorisch veel verschil. Eerlijk gezegd vind ik de one lekker rijden voor de manier waarop wij 'm gebruiken, veel bebouwde kom of eens een stukje toeren. Met de S reed ik nog wel eens een lekdijk of waaldijkje uit en dat is ook lekker.
Ik mis de helemaal niet. Hoewel ik als ik de staatsloterij win wel een s erbij zal kopen
Toen we van onze eerste Mini One overstapten naar de Cooper, waren we aangenaam verrast door wat meer vermogen.Nexus schreef:Ik heb destijds een Cooper Cabrio proefgereden en vond die toch echt een stuk langzamer aanvoelen dan mijn Cooper.
MOCHT het uiteindelijk een One worden (kleur en uitrusting vinden we toch belangrijker dan vermogen), zal een bezoek aan Beek zeker gepland worden.Hans J schreef:@ Jenkins: Kap open ga je vanzelf rustig rijden inderdaad. Moet wel zeggen dat ik In het begin helemaal wild vas van het rijden in de S maar dat went. Open rijden niet.
Chippen mss nog wel eens. Ovegins had ik dat wel in de afweging mee genomen bij keuze one of cooper (verschil tussen bijna dezelfde was 2000 eur, cooper was zelfs nog bijna jaar ouder) en dan heb je voor 300 eur evenveel vermogen/koppel. En achteraf zeker goede keus van die stabilisater die cooper heeft zit er bij mij ook op bleek bij monteren van verlagingsveren.
Goh Hans,Hans schreef:Ik heb ook heerlijk genoten van mijn Cooper-S cabrio.. totdat er iemand Homo riepGelijk de GP besteld
Onze sponsors