Ik heb vorige week een mini gekocht die nu uit elkaar ligt om gespoten te worden.
Het is een cooper-s in boswachters uitvoering, dwz donker groen metallic, beter bekend als brittish racing greeen.
De velgen (17") en het dak zijn wit en daar wil ik verder in principe niets aan doen. Te veel werk eigenlijk met zo'n groot dakluik. Verder zijn de spiegels als de engelse vlag en volgens mijn dochter moet dat zo blijven. Verlagen etc. gaat niet gebeuren aangezien hier veel bospaden en grindwegen zijn. Alles een soort van standaard dus.
Nu komt het dilemma.
Ik kan er voor kiezen hem te laten glimmen met blanke lak of mat te laten worden met matte lak.
Dak en velgen blijven glanzend wit in elk geval.
Wat is jullie mening en waarom?
1 van de tegens die ik zelf heb is dat ik aan de verkeerde kant van de 40 zit en het dan net lijkt of een ouwe ... nog een beetje populair wil doen.
Ander nadeel is de vermoedelijke waardevermindering.
Inie
Mat of niet?
- Gp0029
- Mod virus alert!
Bericht
Ik heb het recht om te zeggen dat je aan de goede kant van de 40 zit! Dat is namelijk de kant van de 40 dat je over dingen nadenkt.
Misschien helpen deze : 1: het is een tamelijk luxe-probleem
2: beter spijt van dingen die je wél gedaan hebt dan spijt van dingen..etc
succes met je keuzes
Fred
Re: Mat of niet?
Inie schreef: 1 van de tegens die ik zelf heb is dat ik aan de verkeerde kant van de 40 zit en het dan net lijkt of een ouwe ... nog een beetje populair wil doen.
Ander nadeel is de vermoedelijke waardevermindering.
Inie

Misschien helpen deze : 1: het is een tamelijk luxe-probleem
2: beter spijt van dingen die je wél gedaan hebt dan spijt van dingen..etc
succes met je keuzes
Fred

- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Met deze kleur zou ik zelf voor hoogglans gaan. Niet om rationele redenen maar omdat ik dat in dit geval mooier vind staan.
- BRG
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Matte lak is zo 2008...
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Mat is zeker stoer.... maar die lak moet je wel goed schoonhouden, anders wordt ie alsnog vlekkerig of glimmend.
Oh, en zeker niet waxen, niet polijsten, niet met microvezel doeken poetsen. Wel gelijk insecten en andere vervuiling weghalen. Er zijn speciale reinigingsmiddelen voor matte lak.
Oh, en zeker niet waxen, niet polijsten, niet met microvezel doeken poetsen. Wel gelijk insecten en andere vervuiling weghalen. Er zijn speciale reinigingsmiddelen voor matte lak.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Glanzend, matte lak is al weer uit, krijg je spijt van.
Voor je het weet lijkt hij op een voertuig van de Nederlandse Landmacht in die kleur en matt
Voor je het weet lijkt hij op een voertuig van de Nederlandse Landmacht in die kleur en matt
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Als ze het frozen noemen zoals BMW bij de M modellen is het ineens heel erg 2015Klatsie schreef:Matte lak is zo 2008...

- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Persoonlijk vind ik matte lak echt afgrijselijk! Het woord zegt het al; zelfs de duurste auto's zien er afgemat en goedkoop uit. De glans is er letterlijk en figuurlijk vanaf! 

- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het is en blijft mat. Dat is wel een.beetje geweest vind ik...Beetle schreef:Als ze het frozen noemen zoals BMW bij de M modellen is het ineens heel erg 2015Klatsie schreef:Matte lak is zo 2008...
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- Inie
- One wheel wonder
Bericht
Bedankt voor het meedenken
.
Ik ben er nog niet uit, heb ondertussen wel een scherm in het mat groen liggen en dat ziet er onverwacht goed uit. Zoals eerder vermeld een "frozen" look.
Ik heb tot volgend weekend dus het zal nog wel een paar keer veranderen
Inie

Ik ben er nog niet uit, heb ondertussen wel een scherm in het mat groen liggen en dat ziet er onverwacht goed uit. Zoals eerder vermeld een "frozen" look.
Ik heb tot volgend weekend dus het zal nog wel een paar keer veranderen

Inie
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Je gaat je toch niet druk maken omtrent wat andere mensen van jouw Mini acties vinden :-) gewoon lekker doen waar je zin in hebt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
X2Marcel Always Open schreef:Je gaat je toch niet druk maken omtrent wat andere mensen van jouw Mini acties vinden :-) gewoon lekker doen waar je zin in hebt.
Onze sponsors