Beste formumleden,
Ben in bezit van een Cooper s uit 2007, nou is het volgende probleem: als ik contant snelheid rij dan stottert de auto bij +/- 40 km/h voel je het heel goed bij 60 km/h ook bij 80 km/h voel je het haast niet.
wanneer ik de stekker van de lambda-sonde los koppel is het gestotter weg. Er komen geen foutcodes in te staan. De injectoren zijn gereinigd ook is de lambda-sonde vervangen(voorste).
Kan iemand mij hier mee helpen?
Cooper S stottert bij constant rijden
- Manick
- Sponsor
Bericht
Re: Cooper S stottert bij constant rijden
Hoe staat het met het onderhoudt?
bougies al en keer vv? para meters uitlezen als de storing optreed? Luchtmassa meter oke?
nu de lambda sonde heb vv is er al verbetering?
bougies al en keer vv? para meters uitlezen als de storing optreed? Luchtmassa meter oke?
nu de lambda sonde heb vv is er al verbetering?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
De achterste sonde kan ook kapot zijn.
Als je de voorste er uit trekt kan het zijn dat je motor sowieso in open loop loopt.
Dat wil zeggen dat je motor puur op ECU mapping loopt zonder zuurstof te meten zoals ook bij een koude start.
Een motor gaat vrij snel in closed loop na opstarten.
Ik had hetzelfde probleem met een wide band lambda sensor die soms niet mee wou werken.
Achterste dus er eens uittrekken of vervangen. Vaak gaat bij die ook een kabeltje kapot net bij de sensor doordat deze niet juist er in is gedraaid (zonder tegendraads voordraaien).
De voorste en achterste sensor zijn gelijk bij een 1st gen en als je geluk hebt bij een R56 ook, dan kun je die dus eens omwisselen als je de oude bewaard hebt.
Dat en andere zaken kun je b.v. zien met een Scangauge.
Als je de voorste er uit trekt kan het zijn dat je motor sowieso in open loop loopt.
Dat wil zeggen dat je motor puur op ECU mapping loopt zonder zuurstof te meten zoals ook bij een koude start.
Een motor gaat vrij snel in closed loop na opstarten.
Ik had hetzelfde probleem met een wide band lambda sensor die soms niet mee wou werken.
Achterste dus er eens uittrekken of vervangen. Vaak gaat bij die ook een kabeltje kapot net bij de sensor doordat deze niet juist er in is gedraaid (zonder tegendraads voordraaien).
De voorste en achterste sensor zijn gelijk bij een 1st gen en als je geluk hebt bij een R56 ook, dan kun je die dus eens omwisselen als je de oude bewaard hebt.
Dat en andere zaken kun je b.v. zien met een Scangauge.
- P.halfwerk
- Nieuw Lid
Bericht
Hallo,
De mini heeft een beurt gehad met nieuwe bougies nieuwe luchtfilter olie filter en olie.
Nieuwe labda-sonde was geen verbetering als Ik de achterste sonde los koppel blijft die stotteren.
Helaas is de voorste sonde anders dan de achterste. Ik heb de auto bij de dealer gehad die konden ook geen storingen vinden, de mini trekt wel goed houd niet in stationair loopt die ook super. Hoe lager de snelheid hoe meer die stottert maar zonder foutcodes.
De mini heeft een beurt gehad met nieuwe bougies nieuwe luchtfilter olie filter en olie.
Nieuwe labda-sonde was geen verbetering als Ik de achterste sonde los koppel blijft die stotteren.
Helaas is de voorste sonde anders dan de achterste. Ik heb de auto bij de dealer gehad die konden ook geen storingen vinden, de mini trekt wel goed houd niet in stationair loopt die ook super. Hoe lager de snelheid hoe meer die stottert maar zonder foutcodes.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Goed excuus bij meneer agent 
Waarom reden wij zo hard meneer?
Ja, sorry agent, maar onder de 150 stottert de motor zo
OT:
Jij hebt het over snelheid. Ik ben eerder benieuwd bij welk toerental. Bij hogere toerentallen nog steeds het probleem? ±4000rpm
Ik gooi het op een bobine, want de 2e generatie heeft geen bougiekabels meer. De bobines van BMW zijn sowieso een issue, dus misschien daar eens naar kijken.
De bobines moeten helemaal glad zijn, zonder oneffenheden. Als er bobbeltje of verkleurd plastic te zien/voelen is, dan moet je ze ff vervangen.

Waarom reden wij zo hard meneer?
Ja, sorry agent, maar onder de 150 stottert de motor zo

OT:
Jij hebt het over snelheid. Ik ben eerder benieuwd bij welk toerental. Bij hogere toerentallen nog steeds het probleem? ±4000rpm
Ik gooi het op een bobine, want de 2e generatie heeft geen bougiekabels meer. De bobines van BMW zijn sowieso een issue, dus misschien daar eens naar kijken.
De bobines moeten helemaal glad zijn, zonder oneffenheden. Als er bobbeltje of verkleurd plastic te zien/voelen is, dan moet je ze ff vervangen.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- P.halfwerk
- Nieuw Lid
Bericht
Het is onder de 4000 rpm rond de 2500 3000 rpm is het het meest.
De bobine zien er goed uit geen verkleuring of bobbels.
De bobine zien er goed uit geen verkleuring of bobbels.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Bij een R53 is het dan vaak de bobine of de kabels, vaak kabelbreuk.
Misschien toch eens proberen de bobines te vervangen?
Het zal toch altijd trail and error blijven met een probleem zonder foutmelding.
Misschien toch eens proberen de bobines te vervangen?
Het zal toch altijd trail and error blijven met een probleem zonder foutmelding.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- P.halfwerk
- Nieuw Lid
Bericht
Oké ga ik proberen wat ik raar vind als je lambda sonde stekker los koppelt dat die dan wel goed loopt dan zou het de bobine niet kunnen zijn toch?
En omdat die geen codes geeft.
En omdat die geen codes geeft.
- Manick
- Sponsor
Bericht
Als er een bobine defect is dan loopt ie ten alle tijden rot, dan draait de motor op 3 van de 4 cilinders of minder.
Als jij de stekker los haalt van de lambda sonde pakt de ECU een vaste waarde als vervanging's waarde mocht een signaal wegvallen daarom loopt de motor dan goed
Maar om een juiste verbranding te hebben heeft ie wel het signaal nodig om precies na te gaan wat er gebeurt binnen in de motor
Ik zeg dat je de data waardes moet uit lezen om te kijken of je een afwijkend signaal ziet van een sensor
Als jij de stekker los haalt van de lambda sonde pakt de ECU een vaste waarde als vervanging's waarde mocht een signaal wegvallen daarom loopt de motor dan goed
Maar om een juiste verbranding te hebben heeft ie wel het signaal nodig om precies na te gaan wat er gebeurt binnen in de motor
Ik zeg dat je de data waardes moet uit lezen om te kijken of je een afwijkend signaal ziet van een sensor
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Tijdens mijn stage bij BMW kwamen er mensen binnen met een schokkende motor bij constant rijden. Dan werden de bobines vervangen en klaar.
Daar stond een krat van vol in t magazijn. Was een actie van BMW.
Stationair liepen de motoren wel goed.
Bij een bepaalde pulse vind er een vonkoverslag plaats. Bij een lage puls (stationair) is deze niet groot genoeg om een vonkoverslag te veroorzaken. Bij een hoog toerental is de puls zo hoog/snel dat de deze verwaarloosbaar is.
Beetje hetzelfde als met een bogiekabel. Dan kan stationair wel goed zijn, hoge toeren ook, maar ergens tussenin is het bagger.
Maar wat Manick zegt; de waardes uitlezen tijdens het rijden zou neit verkeerd zijn.
Daar stond een krat van vol in t magazijn. Was een actie van BMW.
Stationair liepen de motoren wel goed.
Bij een bepaalde pulse vind er een vonkoverslag plaats. Bij een lage puls (stationair) is deze niet groot genoeg om een vonkoverslag te veroorzaken. Bij een hoog toerental is de puls zo hoog/snel dat de deze verwaarloosbaar is.
Beetje hetzelfde als met een bogiekabel. Dan kan stationair wel goed zijn, hoge toeren ook, maar ergens tussenin is het bagger.
Maar wat Manick zegt; de waardes uitlezen tijdens het rijden zou neit verkeerd zijn.
) | bar-end mirrors

Onze sponsors