zoals de topic al zegt,
welke kan ik het beste plaatsen, met originele R95 18" works velgen en standaard verlaging jcw.
welke zijn de betere om te nemen?
Spacers, spoorverbreders R53
- minimblik
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Spacers, spoorverbreders R53
Dat rekenen ben ik niet zo goed in...
staat wel netjes ! Zijn er nog soorten of merken welke ik zou moeten nemen?
staat wel netjes ! Zijn er nog soorten of merken welke ik zou moeten nemen?
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Uithoorn
Bericht
Re: Spacers, spoorverbreders R53
Wat ik iig zou willen aanraden is om tot 8 mm te nemen of vanaf 12 mm. Alles daar tussenin zou ik niet doen. Tot 8 mm is zonder naaf, vanaf 12 met (omdat er te weinig naaf overblijft om je velg op te laten rusten, de krachten zouden dan alleen op de wielbouten komen). 10 mm bestaat ook met naaf, maar eigenlijk past dat helemaal niet. Er blijft te weinig "vlees" over tussen de naaf en de spacer waar de krachten van het wiel op komen. Of ze hebben een te grote afschuining gemaakt tussen naaf en spacer, waardoor het wiel niet helemaal vlak tegen de spacer aan komt.
Ik heb hier slechte ervaringen mee. viewtopic.php?f=3&t=27869&start=525
Over dat rekenen: hoe kleiner de ET waarde, hoe verder de velgen naar buiten komen. De dikte van de spacer in mm moet je dus aftrekken van de ET waarde om de "nieuwe" ET waarde te berekenen. ET 52 met 12 mm spacers staat dus gelijk aan velg met ET 40 (met dezelfde velg breedte). ET 35 is ook mogelijk op een MINI zonder aanpassingen.
Op mijn Dubman had ik ET38 met een 7,5 J brede velg (en flinke verlaging!)
Ik heb hier slechte ervaringen mee. viewtopic.php?f=3&t=27869&start=525
Over dat rekenen: hoe kleiner de ET waarde, hoe verder de velgen naar buiten komen. De dikte van de spacer in mm moet je dus aftrekken van de ET waarde om de "nieuwe" ET waarde te berekenen. ET 52 met 12 mm spacers staat dus gelijk aan velg met ET 40 (met dezelfde velg breedte). ET 35 is ook mogelijk op een MINI zonder aanpassingen.
Op mijn Dubman had ik ET38 met een 7,5 J brede velg (en flinke verlaging!)
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
- Gp0029
- Mod virus alert!
Bericht
Re: Spacers, spoorverbreders R53
Citaat:
Over dat rekenen: hoe kleiner de ET waarde, hoe verder de velgen naar buiten komen. De dikte van de spacer in mm moet je dus aftrekken van de ET waarde om de "nieuwe" ET waarde te berekenen. ET 52 met 12 mm spacers staat dus gelijk aan velg met ET 40 (met dezelfde velg breedte). ET 35 is ook mogelijk op een MINI zonder aanpassingen.
Op mijn Dubman had ik ET38 met een 7,5 J brede velg (en flinke verlaging!)
Erg bedankt voor deze uitleg, ik kwam daar zelf helemaal niet uit. Top!
Fred
Over dat rekenen: hoe kleiner de ET waarde, hoe verder de velgen naar buiten komen. De dikte van de spacer in mm moet je dus aftrekken van de ET waarde om de "nieuwe" ET waarde te berekenen. ET 52 met 12 mm spacers staat dus gelijk aan velg met ET 40 (met dezelfde velg breedte). ET 35 is ook mogelijk op een MINI zonder aanpassingen.
Op mijn Dubman had ik ET38 met een 7,5 J brede velg (en flinke verlaging!)
Erg bedankt voor deze uitleg, ik kwam daar zelf helemaal niet uit. Top!
Fred

- ajede
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gelderland
Bericht
Re: Spacers, spoorverbreders R53
Alleen heb je op een 2e generatie meer ruimte dan bij 1e generatie.
En ET berekenen is leuk maar alles is ook erg afhankelijk van de breedte van die velg.
Als je als basisvelg ET52 en 7J neemt bv moet je ook rekening houden dat als je naar 7,5j gaat de helft van de meer breedte (=1/2j = 1,27cm : 2 = 6,35mm) ook nog van de ET waarde af gehaald dient te worden om te bepalen hoever dat betreffende wiel verder naar buiten komt dan het "basis" wiel.
Maar dan gaat het wiel natuurlijk ook die 6,35mm dichter naar je veerpoot toe en daar kan het op een gegeven moment dus ook misgaan, oftewel aanlopen. Kans is niet groot als je met spacers werkt, maar gaat om principe.
Succes!
En ET berekenen is leuk maar alles is ook erg afhankelijk van de breedte van die velg.
Als je als basisvelg ET52 en 7J neemt bv moet je ook rekening houden dat als je naar 7,5j gaat de helft van de meer breedte (=1/2j = 1,27cm : 2 = 6,35mm) ook nog van de ET waarde af gehaald dient te worden om te bepalen hoever dat betreffende wiel verder naar buiten komt dan het "basis" wiel.
Maar dan gaat het wiel natuurlijk ook die 6,35mm dichter naar je veerpoot toe en daar kan het op een gegeven moment dus ook misgaan, oftewel aanlopen. Kans is niet groot als je met spacers werkt, maar gaat om principe.
Succes!


- minimblik
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Spacers, spoorverbreders R53
Dank jullie wel,
Ik denk dat ik ook voor de 12 mm voor de voorkant kies en 16 mm voor de achterkant,
Ziet er wel wat dikker uit, en dat zoek ik nog voor mijn mini, een wat dikkere look achter en een vollere wielkast..
Ik denk dat ik ook voor de 12 mm voor de voorkant kies en 16 mm voor de achterkant,
Ziet er wel wat dikker uit, en dat zoek ik nog voor mijn mini, een wat dikkere look achter en een vollere wielkast..
- ajede
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gelderland
Bericht
Re: Spacers, spoorverbreders R53
Als je 15mm spacers ook een optie vind, die heb ik nog liggen van H&R, 4 stuks. Ook nog de langere bouten ervoor! 


Onze sponsors