Runflat banden?

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
lawewing
Enthousiast
Enthousiast

Runflat banden?

07 jul 2014, 06:59

Heren, Dames, onder mijn vorige week aangeschafte Cooper S (R53) zitten originele 17 inch Mini "worst" velgen met banden van een.voor mij totaal onbekend merk (Meteor), geen runflat.

Ik overweeg om de banden te vervangen. Volgens mijn bandenboer "moeten" er runflat banden onder omdat de Mini zo ontworpen is. Runflat banden zijn evenwel een stuk duurder en (volgens sommigen) minder comfortabel en spoorgevoeliger. Wat is jullie mening? Runflat een must of niet?
Funcar: Mini Cooper S, 2003 (R53), dark silver - stage 2 tuning (203pk, 250Nm, Beek Auto Racing)
Daily ride: Skoda Octavia 1.9TDI, black (136pk, 350Nm, DM Tuning)
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Runflat banden?

07 jul 2014, 07:50

De bandenhoer moet normaal doen. Runflat is alleen voor je gevoel. Als je qeen probleem hebt om bij een lekke band hulp in te schakelen dan kun je gewoon normale banden nemen. Is nog comfortabeler ook !!

En zeg nou zelf... Hoe vaak in je leven heb je een lekke band....
lawewing
Enthousiast
Enthousiast

07 jul 2014, 08:21

Op deze antwoorden hoopte ik al en dat bevestigt mijn eigen gedachten over het onderwerp. Samengevat: "bandenboer, doe normaal" ;-)
Funcar: Mini Cooper S, 2003 (R53), dark silver - stage 2 tuning (203pk, 250Nm, Beek Auto Racing)
lawewing
Enthousiast
Enthousiast

07 jul 2014, 10:27

Korte vervolgvraag: qua bandenformaat zie ik dat Mini af fabriek banden in de maat 205/45/17 monteert. Dat is een nogal prijzige band (nog los van run flat of niet). In de maat 215/45/17 is de prijs veel gunstiger. Dat scheelt zo 30 euro per band. Nu is mijn vraag of dit formaat ook past onder de 17" "worst" velgen van Mini die ik heb? Geen last van aanlopen? Tellerafwijking t.o.v. 205/45 is slechts 1,46% zag ik al, verwaarloosbaar dus.

Groeten,
Jurjen
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jul 2014, 13:13

Zolang je niet verlaagd bent oid gaat dat gewoon passen.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jul 2014, 13:37

Heb op aanraden van Rob (mushrop) ook 215-45-17, geen last van aanlopen zelfs met 3 cm verlaging
Slomy
One wheel wonder
One wheel wonder

12 jul 2014, 10:40

Aangezien ik ook op het punt sta om nieuwe banden te bestellen (en een leek op bandengebied ben), stel ik mijn vraag maar even hier (om zodoende geen nieuw topic te openen).

Op dit moment zitten er bij mij ook 205/45-r17 runflats onder mijn mini gemonteerd. Ook ik ben aan het twijfelen tussen het aanschaffen van nieuwe runflats of voor de non-runflats te gaan. Aangezien ik altijd met runflats heb gereden weet ik niet in hoeverre het comfort verschil daadwerkelijk te merken is. Daarnaast lees ik hier dat het mogelijk is om 215/45-r17 te monteren zonder problemen? Of moet ik hierbij nog met zaken rekening houden (Mini is niet verlaagd)?

Zijn er daarbij specifieke banden die aan te raden zijn in het runflat of non-runflat segment? Ik zie natuurlijk spotgoedkope varianten langskomen tot aan super dure, maar hoop zelf toch wel in het segment van rond de 110-120 euro per band als uiterste uit te komen.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jul 2014, 11:09

Gewoon lekker non run flats er onder doen. Het rijd zoveel fijner en ja hoor 215/45 17 past gewoon heb ik er ook onder. Heb zelf nu Pirelli's er onder aanrader ietjes duurder maar gewoon erg goede bandjes. En ja goed is vaak duurkoop bij banden en dan heb ik het over die erg goedkope bandjes er zijn natuurlijk ook goede b sigment banden. Maar als je veel km maakt zo ik een paar tientjes extra uitgeven en goede bandjes uitzoeken. je bespaart in elk geval al geld omdat je geen run flat bandjes koopt dat kan je gebruiken om goede non run flat banden te nemen Ik was net geen 500 euro kwijt voor 4 banden. Dan moet je naturljk wel even praten over de prijs maar dat kan bij elke zaak.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Slomy
One wheel wonder
One wheel wonder

12 jul 2014, 16:58

Dan lijken de non runflats inderdaad de betere keuze. Lees ook positieve dingen over de Hankook Ventus V12 evo2, ben er zelf niet zo bekend mee maar is dat een band die met de pirelli's / goodyears mee kan? Zit toch ook zo op rond de 105 euro per band.
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2014, 08:20

Hankook V12 is topband, rij er al bijna 2 jaar mee en bevalt meer dan uitstekend op alle vlakken. Zou zelf niet voor 215-45 gaan, nog meer rubber (hoogte) op je 17 inch, staat minder mooi en de prijs!?!? Of je moet een breder wiel hebben dan oem 7j, want dan trekt de velg de band weer iets vlakker en ga je niet de hoogte in met je band, maar met 7j wel. Autorijden kost geld en om dan een "afwijkende" maat te pakken evt voor plm 100-120 euro (in jou geval) over een periode van 2-3 jaar bij normaal gebruik vind ik dat een slechte keuze. Casper heeft het over 500 en dan voor de "afwijkende" maat... Ik betaal hetzelfde voor de juiste maat, 205-45/17. Mail me maar, wil best voor je informeren bij mijn bandenboer mocht he geïnteresseerd zijn.
Afbeelding

Terug naar “Exterieur”