Passagiers airbag uitschakelen, optie niet meer beschikbaar?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
t_w
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Passagiers airbag uitschakelen, optie niet meer beschikbaar?

10 okt 2014, 13:50

Ondertussen al weer een tijdje eigenaar van een nette Mini Cooper uit 2004, model net na de facelift.

Nu had ik hier op het forum al eens gevonden dat er een retrofit kit beschikbaar was (nummer: 61 31 0 393 027) waarmee je de passagiersairbag kunt uitschakelen met je sleutel.

Mini dealer in Enschede gebeld en die wist mij te vertellen dat dit niet (meer) mogelijk is.

Het artikel nummer is schijnbaar al een tijdje niet meer leverbaar en 'men' had er als dealer geen alternatief voor.
Het kwam er eigenlijk op neer, dat zolang het er niet 'af fabriek' in zit, het niet achteraf meer in te bouwen is.

Dus mijn vraag is, is hier nog iemand die daar nog een oplossing voor weet?
Er is een baby op komst en met een Mini leek het me wel handig om deze op de voorstoel te vervoeren ;)

Alvast bedankt,
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Passagiers airbag uitschakelen, optie niet meer beschikb

10 okt 2014, 16:03

Wat je kan doen is deze optie uit een sloopauto halen als je die kan vinden, je kunt ook een weerstand tussen je airbag maken dan gaat ook niet meer af, maar dit moet wel met solderen
t_w
Nieuw Lid
Nieuw Lid

11 okt 2014, 11:53

Optie uit een sloopauto zou een optie kunnen zijn, maar dan moet er (als ik het goed begrepen heb) ook nog wat softwarematig geactiveerd worden.
Ik vraag me af of de dealer daar achter staat, als je zelf zoiets installeert en dan bij hun aanklopt voor de software vrijgave. Het gaat uiteindelijk toch om een veiligheidsaspect...

Weerstand 'tussen' de airbag? Of airbag fysiek afkoppel en er dan een weerstand tussen zetten?
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2014, 23:07

koosie schreef:Wat je kan doen is deze optie uit een sloopauto halen als je die kan vinden, je kunt ook een weerstand tussen je airbag maken dan gaat ook niet meer af, maar dit moet wel met solderen
Lijkt me niet zo'n handige oplossing. Want in geval een ongeluk met een "reguliere passagier" en hij/zij heeft letsel en de verzekering krijgt door dat het komt of voorkomen had kunnen worden als de airbag intact was dus niet onklaar gemaakt. Daar worden ze niet echt vrolijk van
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

12 okt 2014, 00:18

Ik zou ook voor de sloop optie gaan. In Nijmegen is een sloop met een aantal Mini's.
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 okt 2014, 00:29

Casper schreef:
koosie schreef:Wat je kan doen is deze optie uit een sloopauto halen als je die kan vinden, je kunt ook een weerstand tussen je airbag maken dan gaat ook niet meer af, maar dit moet wel met solderen
Lijkt me niet zo'n handige oplossing. Want in geval een ongeluk met een "reguliere passagier" en hij/zij heeft letsel en de verzekering krijgt door dat het komt of voorkomen had kunnen worden als de airbag intact was dus niet onklaar gemaakt. Daar worden ze niet echt vrolijk van
Hmm daar zit wat in, maar wat is het verschil tussen uitzetten en onklaar maken?
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 okt 2014, 01:49

koosie schreef:
Casper schreef:
Hmm daar zit wat in, maar wat is het verschil tussen uitzetten en onklaar maken?

Uitzetten is herstelbaar en de andere oplossing niet die definitief het is de bedoeling dat als je niet de baby vervoerd get weer terug zet.
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”