Versnellingsbak stuk..

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Koopa
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Versnellingsbak stuk..

06 okt 2014, 14:30

Ik was onderweg naar huis vanuit mijn werk tot ik plotseling een gerammel hoorden. En op het moment dat ik mijn koppeling indrukte was het geluid verdwenen. Ik had de volgende dag gelijk een afspraak gemaakt met de MINI dealer zodat er een monteur naar kon kijken. Vervolgens constateerde hij dat de versnellingsbak stuk is en dat er een nieuwe in moest. Nou heb ik op het forum hier een beetje lopen zoeken en op het internet. Maar ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Is er iemand die een goed bedrijf kent die versnellingsbakken reviseren of misschien nog een versnellingsbak ergens heeft ligggen?

Auto info:

Mini cooper chili bouwjaar 2003
Koopa
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: Versnellingsbak stuk..

06 okt 2014, 14:52

bedankt voor de snelle reactie! Ga ik gelijk even doen :)
Rebbes
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

06 okt 2014, 16:11

Staat een versnellingsbak te koop op het forum (ook model 2003 geloof ik). Klik voor link naar advertentie
Moet je hem alleen zelf wissel of laten wisselen.

Is overigens geen nieuwe bak!
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 okt 2014, 03:30

Lees je goed in alvorens je andere bakken in je mini zet.
Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 okt 2014, 10:39

ik zou eerst Spenki maar eens een bericht sturen van hoe of wat...
sowieso om eerst na te gaan of het daadwerkelijk wel de bak is, en niet dat de dealer
zomaar wat zegt.....
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
hoolig@n
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

08 okt 2014, 10:54

Hier heb ik ervaring mee, het beste kun je je bak laten reviseren of een andere gereviseerde bak kopen.
Nooit zo maar ergens een gebruikte bak kopen want dan heb je kans op het zelfde probleem met de tijd.
Heb zelf pas een gereviseerde bak van Renoy met 12 maanden garantie en mijn mini schakelt weer als nieuw.
Dutchie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 okt 2014, 12:57

Ik aie nu dat ik mijn vraag inht verkeerde subforum heb geplaatst,vmaar mijn bak begint ook raar te doen..

Alles leek rozengeur en manenschijn, ik wist dat de R50/52/53 versnellingsbakken ooit kapot konden gaan en gereviseerd moesten worden, maar deze schakelde zo strak, en had geen bijgeluiden.

Nu begin ik er toch een beetje bang voor te worden.. de bak rammelt onder de 2000 toeren, maakt wat rare geluiden met schakelen, en laatste knarste 'ie zn tandjes toen ik van 2 naar 3 ging, ondanks ik de koppeling compleet ingetrapt had.

Het algemeen bekende bak probleem van de MINI, wat houdt het precies in? wat gaat er vaak kapot? waar kan ik het aan herkennen?

Ik zit er nu sterk aan te denken om zsm een bakolie wissel te doen in de hoop dat het daarmee opgelost wordt (de BMW bak rammelt ook en daarvan weet ik dat er te weinig bakolie in zit).

kilometer stand as we speak is 175.xxx.

Alle info is welkom!
HOFF PERFORMANCE
hoolig@n
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

13 okt 2014, 18:31

Kijk hier even.
http://lehmannautomotive.nl/index.php/v ... one-cooper
Grzzz

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”