Dave's Turbo R53 Project
- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: Dave's Turbo R53 Project
heerlijk dat er nog zo een mooi project loopt! ga zo door davey!
- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Hillywood
- ajede
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gelderland
Bericht
Re: Dave's Turbo R53 Project
X2Mike-- schreef:Ben zó benieuwd naar het eindresultaat van dit project!

- Craen89
- Be Mini
- Locatie: 's-Heerenhoek
Bericht
Re: Dave's Turbo R53 Project
Heel gaaf dik 

Mini Cooper S R53 2003 / Rota Subzero's 17x7,5j / Orranje Stealth CAI / AP Schroefset / Milltek catback


- FransW
- Nieuwsgierig
- Locatie: Limburg (NL)
Bericht
Re: Dave's Turbo R53 Project
Gaaf project!! 

Daily I: Volvo V70 D5 Geartronic
Daily II: Cooper S (2003)
For Summer: Mazda MX5 1.6i 16v NA (1991)
Daily II: Cooper S (2003)
For Summer: Mazda MX5 1.6i 16v NA (1991)
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- marinusrules
- Be Mini
- Locatie: dodewaard
- Craen89
- Be Mini
- Locatie: 's-Heerenhoek
Bericht
Re: Dave's Turbo R53 Project
Ziet er super uit dave
Mini Cooper S R53 2003 / Rota Subzero's 17x7,5j / Orranje Stealth CAI / AP Schroefset / Milltek catback


- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Dave's Turbo R53 Project
Drukke dag gehad vandaag;
Allereerst begonnen met de stoelen op hun plek te zetten. Deze staan vast op de grond, en zijn niet verstelbaar. Ter passing even het stuur gemonteerd en de zit is ideaal voor mij.. Echt een nette buiging in mn armen, en een lichte knik in mn knieen. Ik vind het geslaagd!

Daarna doorgepakt met alle stekkers weer aan te sluiten van spullen die WEL mochten blijven incl de deurkabelboompjes. Het was een behoorlijke kabelbende, maar er was gelukkig vooraf al wat orde in aangebracht.
Hierna enkele losse kabeltjes bij de BCU en zekeringskast met krimpkous dicht gemaakt, geen zin in kortsluiting straks om welke rare reden dan ook..

Aangezien de dashbalk er al in hing samen met de stuurkolom was de plastic dashboarddrager het volgende wat terug geplaatst kon worden.

Na het plaatsen van de dashtop leek het al weer een beetje op een MINI!

Dashboard, downtubes, handschoenkastje, bolsters en stuurkolom-plastic ook weer terug erin, en plots was het weer echt een MINI!

Hierna heb ik de CAE geplaatst, maar daar heb ik helaas geen foto van..
Tot slot ben ik begonnen met de kabelboom weer opnieuw in de zwarte textieltape te zetten om het toch weer netjes af te werken, voordat ik de kabel in plastic rode huls ga plaatsen om het geheel netjes af te maken.

Tot slot nog een plaatje van hoe het beestje er nu bij staat. Ik ga deze week de kabelboom nog even verder af maken, en dan kan ie terug naar huis komen na een jaartje we geweest te zijn!
Wat een genot om al die mooie spulletjes eindelijk te kunnen monteren ipv enkel te kopen en op de plank te leggen

Als ie thuis is ga ik de vloerplaten maken uit karton en daarna uit aluminium zagen en op maat buigen. Paar draadbussen in de bodem trekken zodat ik ze er ook weer uit kan halen. Direct dan ga ik ook proberen de deurpanelen te maken uit een dun plaatje alu.
Dan moet ik de plastic deurskirts nog afzagen en het grote stukje terug plaatsen zodat de BCU en zekeringskast netjes weggeborgen zijn. Dan volgt enkel het klusje van de gordels plaatsen nog en is het interieur klaar. De rolkooi komt in Engeland wel.
Daarna zie ik het wel even, denk dat ik het blok met de bak er in ga hangen, en de control arms wissel voor de pillowball variant, dan maar weer eens een tripje plannen naar 1320 om hem af te gooien daar en weer een auto mee terug te nemen
Allereerst begonnen met de stoelen op hun plek te zetten. Deze staan vast op de grond, en zijn niet verstelbaar. Ter passing even het stuur gemonteerd en de zit is ideaal voor mij.. Echt een nette buiging in mn armen, en een lichte knik in mn knieen. Ik vind het geslaagd!

Daarna doorgepakt met alle stekkers weer aan te sluiten van spullen die WEL mochten blijven incl de deurkabelboompjes. Het was een behoorlijke kabelbende, maar er was gelukkig vooraf al wat orde in aangebracht.
Hierna enkele losse kabeltjes bij de BCU en zekeringskast met krimpkous dicht gemaakt, geen zin in kortsluiting straks om welke rare reden dan ook..

Aangezien de dashbalk er al in hing samen met de stuurkolom was de plastic dashboarddrager het volgende wat terug geplaatst kon worden.

Na het plaatsen van de dashtop leek het al weer een beetje op een MINI!

Dashboard, downtubes, handschoenkastje, bolsters en stuurkolom-plastic ook weer terug erin, en plots was het weer echt een MINI!

Hierna heb ik de CAE geplaatst, maar daar heb ik helaas geen foto van..
Tot slot ben ik begonnen met de kabelboom weer opnieuw in de zwarte textieltape te zetten om het toch weer netjes af te werken, voordat ik de kabel in plastic rode huls ga plaatsen om het geheel netjes af te maken.

Tot slot nog een plaatje van hoe het beestje er nu bij staat. Ik ga deze week de kabelboom nog even verder af maken, en dan kan ie terug naar huis komen na een jaartje we geweest te zijn!
Wat een genot om al die mooie spulletjes eindelijk te kunnen monteren ipv enkel te kopen en op de plank te leggen


Als ie thuis is ga ik de vloerplaten maken uit karton en daarna uit aluminium zagen en op maat buigen. Paar draadbussen in de bodem trekken zodat ik ze er ook weer uit kan halen. Direct dan ga ik ook proberen de deurpanelen te maken uit een dun plaatje alu.
Dan moet ik de plastic deurskirts nog afzagen en het grote stukje terug plaatsen zodat de BCU en zekeringskast netjes weggeborgen zijn. Dan volgt enkel het klusje van de gordels plaatsen nog en is het interieur klaar. De rolkooi komt in Engeland wel.
Daarna zie ik het wel even, denk dat ik het blok met de bak er in ga hangen, en de control arms wissel voor de pillowball variant, dan maar weer eens een tripje plannen naar 1320 om hem af te gooien daar en weer een auto mee terug te nemen

- ajede
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gelderland
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Dave's Turbo R53 Project
Goed werk Davy.
Alleen eh wat moet je met een dashboard kastje in een race mini.
Allemaal extra gewicht he..
Ga je hem nog wegen als ie klaar is.
Ben wel benieuwd wat ie echt weegt als ie klaar is.
Alleen eh wat moet je met een dashboard kastje in een race mini.
Allemaal extra gewicht he..


Ga je hem nog wegen als ie klaar is.
Ben wel benieuwd wat ie echt weegt als ie klaar is.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Plus, dat kastje weegt zo veel niet. De kachel weegt veel meer, en die komt niet meer terug
Koen zei dat zijn auto 1150 kilo woog met volle tank, en een volledige kooi gemaakt van relatief zwaar staal. Mijn halve kooi is gemaakt van T45 staal, ik heb geen panelen meer en de kachel is weg gebleven, mn kabelboom is uitgedund, al mijn geluidsdemping is weggestoken en het dikke plastic tegen de motorruimte is ook weggelaten. Verder is de slijptol ook in de carrosserie en deuren gegaan.
Er zitten Alu draagarmen en 15 inch wielen, enkelmassa vliegwiel, geen stuurpomp meer, geen voorste stabilisatiestang meer en R53 JCW remmen ipv R56 JCW's op, dus ik zou denken +/- 1000kg met volle tank...
Re: Dave's Turbo R53 Project
Hij wordt wel gekeurd voor op de weg, als het goed is. Vind ik wel handig om papieren, en wat ander klein spul in mee te kunnen nemenspenki schreef:Goed werk Davy.
Alleen eh wat moet je met een dashboard kastje in een race mini.
Allemaal extra gewicht he..![]()
![]()
Ga je hem nog wegen als ie klaar is.
Ben wel benieuwd wat ie echt weegt als ie klaar is.
Plus, dat kastje weegt zo veel niet. De kachel weegt veel meer, en die komt niet meer terug

Koen zei dat zijn auto 1150 kilo woog met volle tank, en een volledige kooi gemaakt van relatief zwaar staal. Mijn halve kooi is gemaakt van T45 staal, ik heb geen panelen meer en de kachel is weg gebleven, mn kabelboom is uitgedund, al mijn geluidsdemping is weggestoken en het dikke plastic tegen de motorruimte is ook weggelaten. Verder is de slijptol ook in de carrosserie en deuren gegaan.
Er zitten Alu draagarmen en 15 inch wielen, enkelmassa vliegwiel, geen stuurpomp meer, geen voorste stabilisatiestang meer en R53 JCW remmen ipv R56 JCW's op, dus ik zou denken +/- 1000kg met volle tank...
Onze sponsors