Mini Cooper S Tim

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Mini Cooper S Tim

28 okt 2014, 21:10

ahumm hahahaha
ik rijd niet ALTIJD met een baksteen he:P
alleen de heenweg naar werk.... :D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 okt 2014, 22:18

Als je weet dat mijn blauwe rond de 230 draait met 17%, GP intercooler, catcamnokkenas en BAR software is dit wel heel veel. Of die jongens van fasttech zijn gewoon goed! :D
Timini
Be Mini
Be Mini

28 okt 2014, 22:41

Ik denk dat laatste. heb jij de standaard software die beek heeft bij deze setup, bram? Custom software zou uit jou setup wel wat meer moeten halen denk ik. Zijn jongens met gelijke setup die boven de 240-250 halen volgens mij.
Afbeelding
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 okt 2014, 22:52

Ik heb geen idee. Er zal vast wel meer uit te halen zijn maar de curve is heel netjes en het ding trekt gewoon als een malle. 240-250 lijkt me wat optimistisch hoor ;)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 okt 2014, 23:11

Software kan nooit 10 pk meer geven terwijl je een kleinere pulley hebt, en Bram een GP IC en andere nokkenas heeft, plus een bewerking in zn uilaatspruitstuk heeft. Bram's auto moet de 240 wel kunnen halen, maar daar zullen denk ik wel andere injectoren voor nodig zijn.

Ik wil Tim's pret echt niet bederven, maar deze waardes zijn echt zeer onwaarschijnlijk hoog.

Ik wil best als mijn auto straks klaar is, met de uitslagen van 1320 riching Beek rijden voor een test en daarna direct door naar fasttech. Dan garandeer ik je dat ik op laatstgenoemde (als ik uberhaupt de bank op kom) de meeste pk's draai
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 okt 2014, 23:19

Dat is nou eens een goed idee, dan is/wordt die eeuwige discussie ook eens goed beantwoord en kan er een formule geschreven worden van de ene bank tov de andere bank(en) als je die uit Engeland zou mee rekenen.... Maar daar komt toch verder nooit iemand van deze club zeer waarschijnlijk....
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 okt 2014, 23:23

mooi resultaat Tim ;)
Ik ben met mijn mini ook op beide banken geweest en scheelde ook zeker in pk's en koppel maar dat mag de pret niet drukken!
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 okt 2014, 00:04

ajede schreef:Maar daar komt toch verder nooit iemand van deze club zeer waarschijnlijk....
Voor een goeie tuning van zowel R53 als R56 zouden toch meer mensen die afweging eens moeten maken. Je bent zo daar en de kennis die ze daar hebben, en de kwaliteit van de software weten ze eht dingen te bereiken die hier niet mogelijk zijn

Voor mij is het een no-brainer
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

29 okt 2014, 08:03

Ik zie bij 1320 niks over tuning voor een 2de GEN davy. Voor de 1st GEN staat er idd heel veel
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 okt 2014, 08:47

Ze doen tegenwoordig mappings van Manic, en die halen echt behoorlijke waardes op een in mijn ogen eerlijke bank.

Daar adverteren ze idd nog niet mee, maar die worden wel al gedaan.
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 okt 2014, 11:28

Het ligt misschien aan de manier van meten(ik ken er niks van) maar jou curve lijkt zo 'gehakkelt' ivm. Die van mij. Afbeelding
Timini
Be Mini
Be Mini

29 okt 2014, 11:32

speedy schreef:mooi resultaat Tim ;)
Ik ben met mijn mini ook op beide banken geweest en scheelde ook zeker in pk's en koppel maar dat mag de pret niet drukken!
Thanx! Dat zal de pret cker niet drukken! En zoals ik al eerder aangaf vindt ik het meest belangrijk dat de curve mooi lineair is! En of dat nu met 210 of 240pk is interesseert me niet. :wink:
Hoeveel was het verschil bij jou, Daiel?

@Davy: Als jij inderdaad jouMINI op de verschillende banken zet hebben we inderdaad een mooi vergelijk. Daar zullen we dan een gemiddelde van moeten trekken want welke bank is waarheid.....
Ik hoor namelijk ook wel eens dat de bank bij Beek te weinig aangeeft.

Misschien dat Brightly nog wat kan betekenen in deze discussie? Hij had bij Beek minder PK dan bij JD, waar ze zijn software geschreven hebben. Hij wou misschien nog bij Fasttech langs??
Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

29 okt 2014, 12:13

Ik ben in maart bij Beek geweest om te rollen met mijn huidige set-up. Het idee was om een vergelijk te maken met een eerdere meting op dezelfde bank om te kijken wat de mods hadden opgeleverd.
Mijn eerste set-up was: 17% pulley, DaveF, GRS Motorsport IC, Milltek Catback en BAR software.
Resultaat bij Beek: 218 pk, 251 nm.
Mijn huidige set-up is: 17% pulley, DaveF, GRS Motorsport IC, Janspeed/GTT header, Milltek Catback, Catcam 469 nokkenas, 550cc injectoren en custom JD software.
Resultaat bij Beek: 229 pk, 255 nm
Resultaat bij JD: 243 pk, 282 nm
Ik verbaasde me toen over de relatief geringe winst die de bank van Beek liet zien. Gevoelsmatig is de winst namelijk heel sterk, veel groter dan 11 pk en 4 nm.
Ik denk dat koeling een belangrijke rol heeft gespeeld. Bij de meting die bij Beek plaatsvond heeft de auto erg lang stationair staan draaien op de bank terwijl de motor al behoorlijk warm was. De IAT loopt dan enorm op. De koeling bij Beek lijkt mij ook vrij matig, dus de IAT zal torenhoog zijn geweest tijdens de meting. Dit zal zeker een (negatieve) invloed hebben gehad op het meetresultaat.

Misschien heeft koeling ook een belangrijke rol gespeeld bij de meting van Tim. De IC werd namelijk rechtstreeks voorzien van koude lucht en de kap stond open. Dit zal m.i. een ander resultaat geven dan een meting met de kap dicht en "indirecte" koude lucht. Misschien dat daardoor het verschil met de meting van Chico (die dezelfde set-up had, alleen met een betere GP IC) ook enorm groot was. De software zal zeker verschil maken, maar 44 pk extra lijkt me erg veel.
klik hier voor mijn Show Your Ride

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 okt 2014, 13:38

BurnoutBram schreef:Het ligt misschien aan de manier van meten(ik ken er niks van) maar jou curve lijkt zo 'gehakkelt' ivm. Die van mij.
Beek maakt een statische meting, die neemt per 500toeren een metingpunt. De rollenbank wordt op een bepaalde snelheid gezet en er wordt volgas gegeven met de auto. De rollenbank remt tot de afgeregelde snelheid en meet de kracht die nodig is om het toerental vast te houden. Die meetpunten worden aan elkaar gekoppeld en dan heb je een mooie lijn.

Fasttech (en ook BRPerformance) gebruiken een dynamische meting of rollingroad. Dan begin je bij ±2000toeren, geef je volgas en dan ga je door tot de toerenbegrenzer. De rollenbank krijgt een vaste waarde als remkracht mee. Vervolgens meet het systeem constant hoeveel kracht er nodig is om de remkracht te behouden. Dat kan nooit 100% soepel verlopen en daardoor lijkt die wat hobbeliger. Je moet alleen een rechte lijn door het geheel heen denken, een trendlijn.

Wat betreft het verschil; in princiepe moeten ze beide hetzelfde aangeven. Echter in de praktijk blijkt dat statische metingen vaak een hoger koppel geven (uiteindelijk ook een iets hoger vermogen want koppel*toerental=vermogen). Dit is vooral bij turbo- en superchargermotoren, deze kunnen namelijk maximale druk opbouwen tijdens t vasthouden van de snelheid.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 okt 2014, 15:01

Ja zoiets dacht ik dus al! Bedankt! Als er ooit weer een rollerdag is ben ik er graag bij :)

Terug naar “Show your ride”