Gumball 3000 afgeblazen

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Gumball 3000 afgeblazen

04 mei 2007, 09:22

http://www.gtspirit.com/2007/05/03/gumb ... cancelled/

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/860411.html

http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/ ... ally-stopt

De organisatie probeerde het geheim te houden :s Hele nacht met ambassades en lokale kranten gebeld en kon gisterochtend bevestigen dat er daadwerkelijk iemand was overleden en de deelnemers hadden geprobeerd te vluchten na het ongeluk :shock: Veel deelnemers wisten toen nog van niets...

Dit was voor mij iig de laatste Gumball.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
coendek
Stoepsleutelaar

Re: Gumball 3000 afgeblazen

04 mei 2007, 09:28

Des schreef:http://www.gtspirit.com/2007/05/03/gumb ... cancelled/

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/860411.html

http://www.autoblog.nl/archive/2007/05/ ... ally-stopt

De organisatie probeerde het geheim te houden :s Hele nacht met ambassades en lokale kranten gebeld en kon gisterochtend bevestigen dat er daadwerkelijk iemand was overleden en de deelnemers hadden geprobeerd te vluchten na het ongeluk :shock: Veel deelnemers wisten toen nog van niets...

Dit was voor mij iig de laatste Gumball.
DES... HOE deed jij mee????? metwat voor auto?? of.....?
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 mei 2007, 09:30

Nee was alleen naar de start en deed daarna updates van de deelnemers op gtspirit.

Veel deelnemers hoorde via mij dat er een zware dodelijk crash geweest was de middag de dag ervoor en waren zeer verbaasd dat Gumball 3000 ze niks had laten weten :s
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
coendek
Stoepsleutelaar

04 mei 2007, 09:32

Des schreef:Nee was alleen naar de start en deed daarna updates van de deelnemers op gtspirit.

Veel deelnemers hoorde via mij dat er een zware dodelijk crash geweest was de middag de dag ervoor en waren zeer verbaasd dat Gumball 3000 ze niks had laten weten :s

owke.. cool

maar JEEETJE wat zonde dat zoeits zo moet eindigen... en wat een debiele organisatie!! :s

jammer.. erg jammer..
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 mei 2007, 09:35

Leuke organisatie inderdaad.. je betaald niet minder dan 50.000€ om mee te mogen doen en dan proberen ze dit soort dingen in de doofpot te steken en zelfs het cancelen van de rit niet fatsoenlijk communiceren.. wat doen ze met dat geld :s
Afbeelding
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 mei 2007, 09:57

ik sta er eigenlijk niet van te kijken dat dit een keer gebeurd is, maar het is een beetje te verwachten met de rijstijl van sommige deelnemers.
Hoop eigenlijk wel dat de race blijft bestaan want ben toch wel van plan om een keertje mee te doen!!!

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mei 2007, 10:26

floris ik ben het met je eens, ik sta er echt niet van te kijken. Negen van de tien personen die zo'n bolide en de inschrijving zonder problemen kunnen betalen kunnen niet met hun auto overweg of weten in ieder geval niet hoe ze zich met zo'n auto op de openbare weg (wegen die de meeste niet kennen) kunnen gedragen.

Wat ik dan weer wel heel raar vind is dat de organisatie daar geen voorbereid noodplan op heeft. :s Dat zoiets gebeurt is gewoon logisch als je een stel m*ngolen met hun 600+ pk's auto bij elkaar zet.
Zo werkt het bij elke meeting, elke rit, elke rally. Bij onze club weten de meeste zich godzijdank op de juiste manier te gedragen. Dat er hard gereden word, álá, maar dat kán op een verantwoorde manier.

Dat een organisatie na zo'n ongeluk zoiets verborgen wil houden vind ik echt van de gekke! :s Dat doe je gewoon niet. Puur een kwestie van respect! :evil: Geen idee waarom dat ze dat wilde, want zoiets kán je helemaal niet verborgen houden!

Ook het feit dat zoiemand dan vlucht na een ongeluk kan ik met m'n kop niet bij. Daar zal vast iets anders aan de hand zijn geweest waarom ze zijn gevlucht (lees: de bestuurder was z'n rijbewijs al kwijt ---> geen rijbewijs ----> geen verzekering, zoiets moet het zijn geweest!), dat kan bijna niet anders. Anders doe je dat toch niet?! :s

Ik ben benieuwd wat het uiteindelijke op waarheid gebaseerde verhaal is en wat we een eventuele volgende keer van de organisatie kunnen verwachten. D'r moet flink wat gebeuren denk ik willen ze uit deze negatieve aandacht komen.
Afbeelding
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mei 2007, 11:38

Wat een drama zeg...echt ongelofelijk!!! :shock:
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
320d touring
BBQ hulpkok

04 mei 2007, 12:57

Hier kon je inderdaad op wachten.

En volgend jaar gewoon weer verder, wat maakt 1 mensenleven nou uit als er weer een paar rijkeluiszoontjes zich een weekje niet hoeven te vervelen :s
En een reactie van "jammer ik wilde eigenlijk ook meedoen" vindt ik op z'n minst ongepast, nu een oude man, volgende keer een gezin met kindertjes.
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 mei 2007, 13:05

Ik denk dat dit ongeluk een positieve wending aan de Gumball 3000 kan geven, als de race zal mogen blijven bestaan.
Misschien dat de deelnemers zich in de toekomst wel een beetje in houden!!
Ik heb altijd al een keer mee willen doen, daar doet de dood van deze man niks aan, dat mijn reactie misschien respectloos tegen over de nabestaanden is heb je gelijk in.
Maar dit soort dingen gebeuren mou eenmaal, ben alleen blij dat ik daar niet reed met mijn MINI.
Het ergste vind ik wel dat de bestuurder geprobeerd hebben te vluchten, neem je verantwoordlijk en kom op voor je daden.

gr.
Floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mei 2007, 19:09

Was te voorspellen jah, bij de dakar sterven ook wel eens wat mensen doordat ze midden op de route lopen. Het blijft triest dat dit moest gebeuren en vooral dat de dader vlucht. Kijk, dat je schrikt bij een dodelijk ongeluk met gewone snelheid en wegvlucht, ala, dat is nog begrijpelijk ook al is het fout. Maar deze mensen die de hele reis weten dat ze zichzelf en anderen in gevaar brengen zullen toch vast wel eens denken onderweg dat zoiets kan gebeuren en als het dan daadwerkelijk gebeurd is, dan moeten ze ook hun verantwoording nemen.

Terug naar “Kletshoek”