Mijn rechterzijraam gaat niet hoog genoeg. Boven de 100 begint ie daardoor te fluiten als een gek. Iemand een idee hoe je het raam hoger kunt laten stoppen?
Inie
Raam hoger afstellen.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Raam hoger afstellen.
Even proberen het raam te resetten/initialiseren:
Het portier dichtdoen, raam laten zakken.
Dan raam omhoog doen, knop vasthouden, en als raam bovenin zit/gesloten is de hendel nog ongeveer 5 seconden vasthouden. En dan loslaten.
Je kunt de initialisatie controleren door dan het portier te openen, het raam moet dan ietsje zakken. En als het portier weer gesloten wordt, dan moet het raam ook weer sluiten.
Het portier dichtdoen, raam laten zakken.
Dan raam omhoog doen, knop vasthouden, en als raam bovenin zit/gesloten is de hendel nog ongeveer 5 seconden vasthouden. En dan loslaten.
Je kunt de initialisatie controleren door dan het portier te openen, het raam moet dan ietsje zakken. En als het portier weer gesloten wordt, dan moet het raam ook weer sluiten.
- Inie
- One wheel wonder
Bericht
Bedankt.
Meteen ff geprobeerd maar hij blijft te laag. Ik heb het portier vervangen en denk dat er ergens een nok zit die omhoog moet?
Of zit er geen nok oid?
Inie

Meteen ff geprobeerd maar hij blijft te laag. Ik heb het portier vervangen en denk dat er ergens een nok zit die omhoog moet?
Of zit er geen nok oid?
Inie
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Oei, dan wordt het lastiger. Dan moet je namelijk de ruit zelf afstellen. Die zit vastgeklemd, en die klemmetjes moet dan los. Of met een speciaal stukje gereedschap, of via de binnenkant deur.
Zie hier voor een uitleg:
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... cement.htm
Vanaf plaatje 38 zie je de afstellingen bij vervanging ruit(mechanisme).
Zie hier voor een uitleg:
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... cement.htm
Vanaf plaatje 38 zie je de afstellingen bij vervanging ruit(mechanisme).
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors