ff voorstellen

Stel je hier even voor.
Turbobakk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

ff voorstellen

29 nov 2014, 18:50

Hallo leden,

Voordat ik actief aan jullie forum wil gaan deelnemen en vragen stellen, lijkt het me wel zo netjes om mij even voor te stellen.

Ben een jongeman van middelbare leeftijd 8) woonachtig ergens in de Flevopolder. Ben op zoek (voor mijn vrouw) naar een New Mini Cooper en kwam zo op jullie forum terecht. Ben zelf ooit mijn auto loopbaan als 18 jarige begonnen met een Mini Clubman in de kleur mosterd groen. Mijn vrouw is helemaal weg van de New Mini en wil wat anders in de plaats voor haar huidige VW Lupo. (Zelf ben ik overigens een "Saabnut')

En dan nu gelijk maar wat vragen :mrgreen:

Ze zag een hele mooie gele (bjr 2002) Afbeeldingstaan bij Theo Schippers in Balkburg (betrouwbaar adres?), maar na mij wat te hebben ingelezen, begrijp ik dat we beter kunnen zoeken naar een Mini vanaf my 2007. Al lezende begrijp ik dat alle Mini's van voor my 2007 al met een relatief lage kilometerstand aan een andere versnellingsbak toe zijn. Of is die conclusie wat te snel gemaakt? Zijn bijvoorbeeld de 6 bakken van Getrag beter dan de Midland bakken of maakt dat niets uit? Zijn vanaf my 2007 alle versnellingsbak perikelen uit de wereld? Gezien het budget (ongeveer 7500 euro) ben ik veroordeeld tot de pre facelift modellen, maar heb weinig zin, net als iedereen denk ik, in een "problemcar'. Is er iets bekend vanaf welke kilometerstand de problemen zich meestal gaan voordoen?
Ik hoop toch op wat positieve antwoorden, want stiekem zie ik een Cooper (liefst een S trouwens) wel zitten en kan op zoek naar een mooi en betrouwbaar exemplaar.
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: ff voorstellen

30 nov 2014, 11:59

Inderdaad. Voor dat bedrag kan je echt wel een toffe S vinden. Wat betreft je vraag over Theo Schippers in Balkbrug kan ik kort zijn.. KOOP DAAR NOOIT EEN AUTO!

Hij zal vast wel eens iets goeds hebben maar over het algemeen zijn het daar allemaal (slecht) opgekalefaterde geïmporteerde schadehokken.

Ik woonde daar in de buurt (Hardenberg) en in de tijd dat ik nog autobedrijven bezocht voor m'n werk daar ook wel een paar keer geweest en er stond altijd iets met (gerepareerde) schade op de brug. Zo ook eens een Porsche met druipers aan de voorbumper waar een S.O.A. jaloers op zal zijn.

En dan kreeg ik natuurlijk ook nog wel eens wat te horen bij de omringende autobedrijven, dat was vrijwel nooit positief..

Nogmaals, er zal vast wel eens wat goeds tussen staan maar ik zou het risico gewoon niet nemen.
Afbeelding
Turbobakk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

30 nov 2014, 12:58

Hij zal vast wel eens iets goeds hebben maar over het algemeen zijn het daar allemaal (slecht) opgekalefaterde geïmporteerde schadehokken.
Oké thx, uitkijken dus. Het meeste is inderdaad allemaal import, maar aan de andere kant geeft hij wel standaard 6 maanden Bovag-garantie. In die 6 maanden komen de problemen dan toch wel naar voren en zal hij dat moeten oplossen. Maar goed dan is het kalf al verdronken en heb je er de pest in.

Ik heb al even het versnellingsbakken topic doorgelezen en daar concludeer ik uit dat een gewone Cooper beter gekocht kan worden vanaf my 2007 en dat dat niet geldt voor de Cooper S. Die zijn nooit met de Midlandbak op de markt gekomen. Een mooi argument om mijn vrouw te overtuigen dat het een Cooper S moet worden :mrgreen:
Hier op het forum staan regelmatig mooie S'jes te koop of informeer eens bij Spenki, daar lees ik goede verhalen over.
Dat ga ik in de gate houden.
Mike--
4 op een rij!
4 op een rij!

01 dec 2014, 00:03

Niekcarfreak schreef:Een mooie Cooper S kopen, wedden dat jij er stiekem ook vaak mee gaat rijden?! :)
Er zijn hier al meer leden die eigenlijk de Mini voor de vrouw kochten maar er zelf meer in rijden dan ze zelf gedacht hadden. Ben er zelf een van. :D
Hier op het forum staan regelmatig mooie S'jes te koop of informeer eens bij Spenki, daar lees ik goede verhalen over.
Jammer dat ie nogal uit de buurt woont voor mij.
Mocht je je budget kunnen/willen verruimen dan kan ik een GP1 van harte aanraden!!! Is wel een 2-zitter maar wel veel bagageruimte. :wink:
Dat meen je niet!! :yeah
Turbobakk schreef:
Oké thx, uitkijken dus. Het meeste is inderdaad allemaal import, maar aan de andere kant geeft hij wel standaard 6 maanden Bovag-garantie. In die 6 maanden komen de problemen dan toch wel naar voren en zal hij dat moeten oplossen. Maar goed dan is het kalf al verdronken en heb je er de pest in.

Ik heb al even het versnellingsbakken topic doorgelezen en daar concludeer ik uit dat een gewone Cooper beter gekocht kan worden vanaf my 2007 en dat dat niet geldt voor de Cooper S. Die zijn nooit met de Midlandbak op de markt gekomen. Een mooi argument om mijn vrouw te overtuigen dat het een Cooper S moet worden :mrgreen:
Dat ga ik in de gate houden.
BOVAG-Garantie of niet, ik zou persoonlijk niet in een ex schadebak willen rijden. En dan heb ik het natuurlijk niet over een bumpertje dat ooit eens gespoten is.

Door mijn werk let ik altijd erg goed op de BPM bij geïmporteerde auto's. Als deze (veel) te laag is vergeleken met vergelijkbare auto's welke géén importer zijn gaan er al alarmbellen rinkelen. Het hoeft niet persé iets met schade te maken hebben, maar de kans is groot!
Afbeelding
Turbobakk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

01 dec 2014, 09:00

Door mijn werk let ik altijd erg goed op de BPM bij geïmporteerde auto's. Als deze (veel) te laag is vergeleken met vergelijkbare auto's welke géén importer zijn gaan er al alarmbellen rinkelen. Het hoeft niet persé iets met schade te maken hebben, maar de kans is groot!
Dat doe ik ook, ook door mijn werk :) Echter bij een auto uit 2002 of 2003 is er weinig bpm meer af te dragen, dus dat valt dan ook niet zo op. Maar je hebt helemaal gelijk, bij jonge geïmporteerde auto's met een laag BPM bedrag is het zeker oppassen
Sjorsdk
One wheel wonder
One wheel wonder

01 dec 2014, 11:58

Het probleem met de midlands versnellingsbakken is al voor 2007 opgelost. In 2005, toen het facelift model van de R50 uit kwam, is de midlands versnellingsbak al vervangen voor een getrag. Deze facelift auto is makkelijk te herkennen aan verschillende cosmetische ingrepen (zie hier de verschillen)

linkje naar autoscout met de R50 v/a 2005.

Maar ook ik kan je een cooper S aanraden. Ik heb zelf een pre-facelift (2004) met minder dan een ton aan kilometers en wat leuke features gekocht met hetzelfde budget.

ter info: hier staan alle mini R codes
Turbobakk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

01 dec 2014, 13:24

Dank je, dat maakt weer een hoop duidelijk. Ik heb al besloten om te gaan voor een Cooper S en kan daar dus ook de pre-facelift exemplaren in betrekken.

Terug naar “Who are U?”