DionHPT meldt zich aan

Stel je hier even voor.
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast

DionHPT meldt zich aan

03 dec 2014, 21:48

Sinds van de week is dan uiteindelijk de keuze gevallen op een Mini Cooper S.... Aankomende maandag wordt mijn Saab 9-5 Aero opgehaald en daarom is afgelopen week de zoektocht naar een Cooper S gestart.

Een stukje over mezelf:

Ik ben Dion uit Zevenaar nabij Arnhem, 23 jaar.
Na mijn HTS autotechniek studeer ik momenteel aan de NHTV in Breda.
Als hobby detail ik auto's en ben ik bezig met tunings software voor Saabs. Dit is bij Saab erg simpel doordat je met behulp van de juiste apparatuur gemakkelijk in de software kan.

Na mijn Saab die buiten wat injectoren (Deka 875), 3 inch downpipe en wat inlaatspullekes 315 pk op straat bracht was het toch tijd voor wat kleiners, snels en wat ook iets is wat je niet iedere dag voor je deur hebt staan of in ieder geval een auto die echt een leuk karakter heeft: Een Mini dus!
Afbeelding

Ik heb geen idioot fijn budget (rondom 5000k) maar ben ook niet bang om wat te doen, heb zelf de beschikking over een brug en dergelijke dus onderstelrubbers en dergelijke staan bij mij toch meteen op de lijst ter vervanging.

Het liefste zoek ik een S met cruise control en climate control maar dat is niet per se een must. Waar moet ik op letten? Of weet iemand wat leuks te koop te staan?

Als laatste nog even een leuke foto van een auto die ik van de week in de Gyeon MOHS heb gezet, zijn er misschien nog wel meer enthousiaste detailers op dit forum? Altijd leuk!
Afbeelding
Mini Cooper S - 17% Cravenspeed Pulley - DaveF airbox - Powered by Gyeon Quartz
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: DionHPT meldt zich aan

03 dec 2014, 23:57

wij houden allemaal van detailen hier! :D hé SPEEDY?! :D

maar welkom hier!
je gaat in ieder geval een goede keuze maken om voor een MINI te gaan!!
klein, snel en een leuk karakter hebben ze zeker wel!

check ook ff hier wat de mensen van de club aanbieden!

succes in ieder geval!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Turbobakk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

04 dec 2014, 14:51

Kijk eens, nog een Saab liefhebber die op zoek is naar een leuke Mini. Herkende je nickname al van het Saabforum. Succes, ben zelf ook op zoek naar een Cooper S, maar inderdaad met een budget van 5000 euro wordt dat lastig.
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast

05 dec 2014, 10:56

Haha! Ja ik ben stiekem toch nog wel gek van Saab maar ik wil toch iets kleiners en wilde altijd al een mini... De Youngsters groep blijf ik lekker wel gezellig in :icon_top:

Gisteravond een projectje gezien:
Afbeelding
Afbeelding

Moet 5000 kosten inclusief het spuiten van de kras aan de zijkant, motorkap ivm steenslag en klein roestplekje op de achterklep. Wel boven de 2 ton gedraaid maar net nieuwe koppeling, loopt voor de rest mooi, nieuwe compressor erop gegaan en dergelijke geeft wel een goed gevoel. Auto stuurt strak, zitten nieuwe veerpoten rondom onder... Lijkt me geen idioot slechte koop wat dat betreft.

schakelt alleen erg stroef (pook komt niet lekker in het midden), gok de schakelkop op de bak die wat gecorrodeerd is maar dat lossen we wel op.. En het flexstuk van de uitlaat lekt iets. Dit laatste lossen zij zelf nog op, of ik doe het zelf (kortinggggg) en bestel meteen een 4-1 met race kat.

Banden en remmen en dergelijke waren helemaal nieuw :D Downside is dat deze amper opties heeft, geen BC of MF stuur... dit laatste is nog wel in te bouwen zag ik dus dat ga ik ook wel snel doen.

Vanavond maar eens bellen of het hem gaat worden!
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast

05 dec 2014, 11:03

Lars Temmink schreef:Wow! Dikke 9-3 Aero turbo-X man! Is dat met Hirsch pakket?
Voor 5k een s gaat denk wel een lastig verhaal worden.. Maar wie niet waagt wie niet wint! Eventueel in DLD kijken?
Succes met je zoektocht!
Nee, deze is helemaal full options Turbo X, helaas met automaat! Maar dat geluid van die auto :lol:

In Nederland zijn er 40 geleverd wat hem toch wel erg uniek maakt! Dat zijn voor mij als detailer wel weer de leukste klussen!
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast

05 dec 2014, 19:14

Er is wat kleine twijfel door me heen aan het gaan. Heb nog 2 auto's gezien welke wel interessant zijn waaronder bij forumlid Spenkie
http://www.autospenkelink.nl/autos/cooperS02-eb.htm

En een 2004 model in Nuenen met panorama dak
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mini ... ousPage=lr

weet iemand iets van deze wagens? Panoramadak is erg gaaf maar geef ik niet zo veel om... alleen cruise control zou ik wel waarderen en dat heeft de blauwe niet...
DionHPT
Enthousiast
Enthousiast

05 dec 2014, 19:27

Nou helaas ASE net gebeld... die staat er al wat maandjes niet meer :|

Wel mooi wat tips gekregen! Topper :D

Terug naar “Who are U?”